Oto, co powinieneś wiedzieć, jeśli planujesz kupić nowy telewizor do gier planując konsolę PS% czy XBOX X - w 2020 lub 2021 roku.

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
[FONT=&quot]Oto, co powinieneś wiedzieć, jeśli planujesz kupić nowy telewizor do gier planując konsolę PS% czy XBOX X - w 2020 lub 2021 roku.[/FONT][FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]
unchartedlostlegacy-1.jpg
[/FONT]


[FONT=&quot]Konsole do gier nowej generacji, takie jak PlayStation 5 i Xbox Series X, obsługują dźwięk 4K120, VRR i 3D. Oto, co powinieneś wiedzieć, jeśli planujesz kupić nowy telewizor do gier konsolowych w 2020 lub 2021 roku. [/FONT]

[FONT=&quot]Technologia nowej generacji dla konsol nowej generacji[/FONT]
[FONT=&quot]Jeśli podłączysz konsolę Xbox One X obecnej generacji obsługującą 4K do telewizora Full HD, otrzymasz Full HD. W ten sam sposób konsole nowej generacji będą kompatybilne ze wszystkimi obecnymi telewizorami z HDMI. Zadziała ale niekoniecznie uzyskasz wszystkie korzyści. Sony i Microsoft potwierdzili, że PlayStation 5 i Xbox Series X będą obsługiwać do 4K120 (4K przy 120 klatkach na sekundę), a także 8K (ale nie oczekuj grafiki 8K). Obie konsole będą również obsługiwać VRR (zmienną częstotliwość odświeżania), zgodnie z oficjalnymi specyfikacjami.[/FONT]

[FONT=&quot] Co to właściwie znaczy?[/FONT]
[FONT=&quot] Przede wszystkim oznacza to, że większość obecnych telewizorów nałoży ograniczenia. Z wyjątkiem kilku telewizorów wprowadzonych na rynek w 2019 i 2020 roku, telewizory 4K są zwykle ograniczone do wejścia 4K60 (4K przy 60 klatkach na sekundę) ze względu na HDMI 2.0. Niektóre z pierwszych telewizorów 8K na rynku mogą nawet nie być w stanie odbierać sygnału 8K z konsol do gier. I chociaż system VRR, taki jak FreeSync, można włączyć dla 4K na HDMI 2.0, jego zakres częstotliwości będzie poważnie ograniczony.[/FONT]

[FONT=&quot] Kluczowym słowem jest tutaj HDMI 2.1 - następna wersja HDMI. Dzięki większej przepustowości HDMI 2.1 obsługuje 8K60 i 4K120, a także VRR (zmienna częstotliwość odświeżania), co zapewnia płynniejszą rozgrywkę z mniejszym opóźnieniem. W szczególności VRR oznacza, że ​​gra działająca z odblokowaną liczbą klatek na sekundę na konsoli do gier kompatybilnej z VRR może zmieniać szybkość klatek na sekundę w czasie rzeczywistym, tj. Od 60 kl./s w mocno przetwarzających sekwencjach akcji do 95 kl./s w średnio przetwarzających scenach do 120 kl./s w panoramicznych ujęciach - podobnie jak FreeSync i G-Sync w monitorach komputerów PC. Telewizor z obsługą VRR automatycznie dostosuje częstotliwość odświeżania ekranu, aby stale odpowiadać szybkości klatek konsoli do gier. Ten rodzaj elastyczności pozostanie ważny, ponieważ nie oczekujemy, że konsole do gier będą w stanie zapewnić stabilną liczbę klatek na sekundę 120 klatek na sekundę w dającej się przewidzieć przyszłości. VRR pozwoli Ci cieszyć się zmienną liczbą klatek na sekundę, bez ograniczeń i problemów z przeszłości, takich jak łzawienie, drżenie i zwiększone opóźnienie.[/FONT]

[FONT=&quot] Aby móc korzystać z technologii nowej generacji, telewizor musi być wyposażony w co najmniej jeden port HDMI 2.1. Należy pamiętać, że VRR jest opcjonalny, więc nie jest dostarczany automatycznie z HDMI 2.1 w telewizorach.[/FONT][FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot] GRAN TURISMO W 8K
[/FONT]

[FONT=&quot]Kupno nowego telewizora 4K lub 8K[/FONT]

[FONT=&quot]Jeśli planujesz kupić nowy telewizor do gier konsolowych w 2020 lub 2021 roku, powinieneś być świadomy tych nowych technologii. Z czasem zostaną rozszerzone na inne typy urządzeń, takie jak odtwarzacze multimedialne. Jak dotąd dostępnych jest tylko kilka telewizorów 4K z portami i funkcjami HDMI 2.1, a niektóre z nich są wyposażone tylko w jeden port HDMI 2.1. Kilka telewizorów 8K ma porty HDMI 2.1, ale często nie obsługuje VRR w dowolnej rozdzielczości.
[/FONT]

[FONT=&quot]Nie spodziewamy się, że konsole do gier nowej generacji, takie jak PS5 i Xbox Series X, zapoczątkują erę gier 8K. Pamiętaj, że 4K120 pod względem przepustowości odpowiada 8K30 (7680 × 4320 × 30 = 3840 × 2160 × 120 = 995 328 000), a wszystkie oznaki wskazują, że obsługa 4K120 jest bardzo rzadka w grach AAA , przynajmniej początkowo. 8K60 to dwukrotnie większa przepustowość niż 4K120. Naszą radą jest, aby nie kupować telewizora 8K w oparciu o oczekiwanie, że PS5 i Xbox Series X sprawią, że będzie błyszczeć.
[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] Spodziewamy się, że w 2021 roku pojawi się znacznie więcej telewizorów 4K z HDMI 2.1, ale jak wspomniano w poprzedniej sekcji, porty HDMI 2.1 nie gwarantują obsługi VRR. Nawet jeśli telewizor obsługuje VRR, ważnym wyznacznikiem wydajności jest zakres częstotliwości VRR. Niektóre telewizory z VRR obsługują tylko 48-120 Hz dla 4K, podczas gdy inne będą miały szerszy zakres częstotliwości. Im jest szerszy, tym lepiej.
[/FONT]

[FONT=&quot]
Dźwięk 3D

[/FONT]
[FONT=&quot] Jest jeszcze jeden ważny czynnik; audio. W przypadku Xbox One Microsoft eksperymentował z wykorzystaniem formatów audio opartych na obiektach, takich jak Dolby Atmos i DTS: X w grach. Spodziewamy się, że konsole nowej generacji będą stanowić przełom w dziedzinie dźwięku 3D w grach. Microsoft potwierdził obsługę Atmos dla Xbox Series X / S, podczas gdy Sony użyje swojego „Tempest Engine” do dźwięku 3D. Aby cieszyć się dźwiękiem obiektowym lub dźwiękiem 3D w salonie, potrzebujesz słuchawek lub odpowiedniego systemu głośników, a przynajmniej wysokiej klasy soundbara.
[/FONT]

[FONT=&quot]Wyzwaniem jest to, że konsole do gier z HDMI 2.1 nie mogą być przekierowane przez odbiornik lub soundbar z przejściówką HDMI 2.0, ponieważ odetną 4K120, 8K i VRR. Z HDMI 2.0 w łańcuchu, wyjście konsoli będzie po prostu ograniczone do 4K60. Będziesz potrzebował odbiornika lub soundbara z przejściówką HDMI 2.1 (i VRR), a pierwsze odbiorniki obsługujące HDMI 2.1 dopiero teraz zaczynają się pojawiać. Inną opcją jest bezpośrednie podłączenie PS5 lub Xbox Series X / S do telewizora zgodnego z HDMI 2.1. Aby telewizor mógł przesyłać dźwięk w pełnej jakości do amplitunera lub soundbara, możesz polegać na HDMI eARC (ulepszony kanał zwrotny audio). eARC to ulepszona wersja standardowego ARC. Jest jeszcze jeden zwrot akcji.
[/FONT]

[FONT=&quot]Ponieważ opóźnienie wideo / audio musi być ograniczone do minimum w grach, konsole nie używają metody wyjścia strumienia bitów do dostarczania dźwięku opartego na obiektach, takich jak Atmos. Dźwięk w grach będzie raczej odtwarzany jako nieskompresowany plik PCM z metadanymi (na przykład Atmos w Dolby MAT PCM). Upewnij się, że połączenie eARC telewizora obsługuje przekazywanie wielokanałowego PCM. Jeśli nie, wystąpi opóźnienie dźwięku podczas próby konwersji sygnału przez telewizor. Innymi słowy, należy upewnić się, że zarówno telewizor, jak i amplituner / soundbar są zgodne z HDMI eARC. Kliknij powyższy link, aby zobaczyć zaktualizowaną listę telewizorów z eARC.
[/FONT]

[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]
[/FONT]
Flatpanelshd
 

DarkAvenger

New member
Pytanie o ARC:
1) konsola: Xbox Series X,
2) TV: Sony KD-85XH9096 (w drodze),
3) Amplituner: Marantz SR5006.

Dopóki nie wymienię amplitunera na taki z obsługą UHD (HDMI 2.1) muszę robić obejście, czyli kabel HDMI 2.1 z konsoli wchodzi do TV (HDMI(4)), a port TV HDMI(3-ARC) będzie połączony z HDMI-OUT(ARC) w ampli. Czy tak to zadziała? I jakie źródło dźwięku mam wtedy ustawić na ampli? Bo normalnie konsola by podawała dźwięk przez HDMI-IN (GAME), ale jak zrobić by TV podawał ampli dźwięk poprzez HDMI-OUT(ARC) w ampli?
 
Ostatnia edycja:

DarkAvenger

New member
Pytanie o ARC:
1) konsola: Xbox Series X,
2) TV: Sony KD-85XH9096 (w drodze),
3) Amplituner: Marantz SR5006.

Dopóki nie wymienię amplitunera na taki z obsługą UHD (HDMI 2.1) muszę robić obejście, czyli kabel HDMI 2.1 z konsoli wchodzi do TV (HDMI(4)), a port TV HDMI(3-ARC) będzie połączony z HDMI-OUT(ARC) w ampli. Czy tak to zadziała? I jakie źródło dźwięku mam wtedy ustawić na ampli? Bo normalnie konsola by podawała dźwięk przez HDMI-IN (GAME), ale jak zrobić by TV podawał ampli dźwięk poprzez HDMI-OUT(ARC) w ampli?

Odpowiedź: Poradziłem sobie. Dzielę się rozwiązaniem, bo a nuż komuś się przyda. Na Ampli trzeba wskazać jako źródło "TV", które odpowiada za "ARC". Niby banalne. Problem był tylko taki, że swego czasu w ustawieniach dezaktywowałem zbędne źródła sygnału, których nie używałem, w tym właśnie to wejście "TV(ARC)". Musiałem je ponownie aktywować i wszystko gra (dosłownie i w przenośni).
 
Do góry