NVIDIA publikuje nowe informacje na temat ray tracingu w Minecraft

Jam Nius

piszę
Nowe światy Minecraft od czołowych twórców

Przygotowując się do premiery gry z efektami RTX, NVIDIA współpracuje z najbardziej utalentowanymi twórcami na świecie ze społeczności Minecraft. Pierwsze wyniki tej współpracy zostały zaprezentowane dzisiaj w formie zdjęć z gry, które obrazują ich niesamowitą pracę. Zrzuty ekranowe przedstawiają światy stworzone przez Razzleberries, BlockWorks oraz GeminiTay, jednych z wielu twórców, którzy zostali wybrani ze względu na ich wielką wyobraźnię i fantastyczne dotychczasowe osiągnięcia docenione przez społeczność Minecraft.

Zaprezentowane przykłady to:

Of Temples and Totems RTX autorstwa Razzleberries - świat przygód, koncentrujący graczy na badaniu i rozwiązywaniu zadań w tajemniczych świątyniach. Każda świątynia wyróżnia się zróżnicowanymi źródłami światła i cieniami generowanymi w czasie rzeczywistym oraz wykorzystuje globalne oświetlenie, aby zapewnić graczom jak najbardziej realistyczne wrażenia.
Imagination Island RTX autorstwa BlockWorks - rozległy park rozrywki, wypełniony ukrytymi niespodziankami, składający się z czterech różnych krain, z których każda poświęcona jest innemu elementowi ray tracingu w czasie rzeczywistym. W zaprezentowanej scenie widzimy centrum obsługi klienta, oświetlone jasnymi promieniami (god rays) wpadającymi przez okna na podłogę.
Crystal Palace RTX autorstwa GeminiTay - mapa typu survival z zabawnym motywem fantasy oraz mistrzowsko odwzorowanym zamkiem. Śledzone promieniami cienie oraz przepiękna atmosfera tworzą wyjątkowy realizm świata zbudowanego w skali 1:1.

Narzędzia i samouczki dla twórców światów w grze Minecraft

NVIDIA udostępniła także szereg narzędzi i przewodników, ułatwiających tworzenie realistycznych światów w Minecraft. Dostępne online samouczki, pierwotnie zaplanowane do zaprezentowania podczas GPU Technology Conference w Dolinie Krzemowej, są zaprezentowane w ramach wydarzenia GTC Digital i zawierają:

Tworzenie renderowanych tekstur wykorzystujących zjawiska fizyczne - prezentacja i przewodnik, zgłębiające szczegóły na temat path tracingu i tekstur PBR w Minecraft oraz ich wykorzystania do stworzenia niesamowitych krajobrazów. Z materiałów można dowiedzieć się krok po kroku jak stworzyć własne tekstury PBR.

Konwersja światów ze środowiska Java na światy z efektami RTX - NVIDIA nawiązała współpracę z twórcami światów w Minecraft celem opracowania przewodnika po najlepszych nieoficjalnych metodach konwersji świata stworzonego w środowisku Java na wersję Bedrock Windows 10, która jest podstawą nadchodzącej gry Minecraft z efektami RTX.



NVIDIA intensywnie współpracowała z firmą Microsoft nad stworzeniem światów w pełni wykorzystujących path tracing, czyli odbicia, cienie, globalne oświetlenie i inne realistyczne efekty świetlne, które naturalnie współgrają z teksturami wykorzystującymi fizyczne zjawiska zastosowanymi w blokach Minecraft. Tekstury PBR zapoczątkowują kolejną ewolucję tej gry.



Niedługo podamy więcej informacji na temat gry Minecraft z efektami RTX, której premiera już wkrótce.



Powiązane odnośniki:

Artykuł na temat nowych światów w Minecraft, narzędziach i samouczkach:

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/minecraft-with-rtx-coming-soon-screenshots-and-guides



Prezentacja na temat tworzenia w grze Minecraft z efektami RTX materiałów wykorzystujących zjawiska fizyczne:

https://www.nvidia.com/en-us/gtc/session-catalog-details/?search=S22677



Wideo prezentujące tworzenie w grze Minecraft z efektami RTX materiałów wykorzystujących zjawiska fizyczne:

https://youtu.be/zhJ0hNJ3hkA



Minecraft z efektami RTX: wideo na temat path tracing w grze:

https://youtu.be/mDlmQYHApBU



Przewodnik na temat tworzenia tekstur PBR:

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/guides/minecraft-rtx-texturing-guide/



Metody konwersji światów ze środowiska Java na światy z efektami RTX:

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/guides/minecraft-rtx-world-conversion-guide/
 
Do góry