Quake II za darmo od Nvidia z path tracingiem!

Jam Nius

piszę
quake-ii-rtx-rtx-on-screenshot-006-environment-setting-1.jpg

Przeżyjmy to jeszcze raz! NVIDIA przerabia klasyczną grę Quake II wyposażając ją w kapitalną oprawę graficzną wykorzystującą ray racing


Gra będzie dostępna bezpłatnie dla wszystkich od 6 czerwca

TAJPEJ—Computex—27 maja 2019—Firma NVIDIA ogłosiła dzisiaj, że gra Quake II RTX będzie od 6 czerwca dostępna bezpłatnie na stronie GeForce.com.

Quake II RTX jest pierwszą grą na świecie, w której każda ścieżka promieni jest w pełni śledzona (path tracing), co oznacza że wszystkie efekty graficzne takie jak cienie, odbicia czy załamania światła połączone są w jeden algorytm ray tracingu. Rezultatem jest oszałamiający nowy wygląd Quake II, jednej z najpopularniejszych gier na świecie, wydanej oryginalnie w 1997 roku przez studio id Software.

Quake II RTX zawiera trzy pierwsze poziomy kampanii dla pojedynczego gracza tej klasycznej gry. Gracze, którzy posiadają już pełną wersję Quake II, mogą wykorzystać path racing we wszystkich poziomach gry, a także w trybach deathmatch i kooperacji przeznaczonych dla wielu graczy.

„Quake II RTX jest wyrazem naszej miłości i pasji do gier komputerowych”, powiedział Matt Wuebbling, szef działu marketingu GeForce w firmie NVIDIA. „Dzięki zastosowaniu nowej generacji technik graficznych wykorzystujących ray tracing i użyciu API Vulkan, możemy podzielić się tą klasyczną grą komputerową z nową generacją graczy, którzy mogą ją pobrać i zagrać za darmo”.

„Bardzo rzadko zdarza się, aby gra komputerowa miała taki wpływ na branżę i pozostawała tak długo w sercach graczy jak Quake II, a ponowne zobaczenie jej po 20 latach wzbogaconej graficznie dzięki śledzeniu promieni jest dla mnie czymś wyjątkowym”, powiedział Tim Willits, dyrektor studia id Software i jeden z twórców oryginalnej serii Quake. „Równie szczególne są nasze relacje z firmą NVIDIA, z którą współpracujemy od wczesnych lat powstawania pierwszoosobowych strzelanek. Zobaczyć, jak NVIDIA zaimplementowała nowoczesne techniki w tej klasycznej grze, jest naprawdę ekscytujące”.

Zobacz wideo omawiające techniki zastosowane w grze Quake II RTX oraz zwiastun prezentujący Quake II RTX w pełnej krasie z ray tracingiem. Więcej szczegółów można znaleźć w artykule na stronie GeForce.com.

Ta sama świetna gra, ale z oszałamiającym nowym wyglądem

Nowy, oszałamiający wizualnie wygląd klasycznej gry osiągnięto dzięki wykorzystaniu jednej z technik ray tracingu znanej jako śledzenie ścieżek (path tracing), która śledzi promienie świetlne (ścieżki) w poszczególnych scenach w taki sposób, że łączy wszystkie efekty świetlne w jeden algorytm ray tracingu. Ta wygodna forma renderowania jest wykorzystywana w grafice komputerowej w przemyśle filmowym, ale dotąd była zbyt wymagająca, aby można było ją zastosować w grach.

Efekty graficzne w Quake II RTX są zaawansowane tak bardzo, że aby mogły być wykorzystane w czasie rzeczywistym, wymagają sprzętowego wsparcia dla ray tracingu, takiego jak wyspecjalizowane rdzenie RT znajdujące się w kartach graficznych NVIDIA GeForce RTX™ z architekturą Turing™. Minimalne wymagania dla uruchomienia gry Quake II RTX w czasie rzeczywistym to karta graficzna GeForce RTX 2060.

Nowe poziomy realizmu widoczne w Quake II RTX to m.in. światło dzienne liczone w czasie rzeczywistym o wysokim zakresie dynamiki z dokładnym odwzorowaniem wpływu promieni słonecznych i oświetlenia pośredniego, jak również precyzyjnie renderowanie powierzchni podlegających procesom fizycznym. Na przykład: woda i szkło dokładnie załamują światło, zróżnicowane powierzchnie zapewniają dokładne odbicia, a poszczególne źródła oświetlają obiekty będące w ich pobliżu. Zwiększono również szczegółowość broni i tekstur oraz dodano ulepszony odszumiacz w celu zwiększenia jakości obrazu.

Quake II RTX wykorzystuje NVIDIA VKRay™, rozszerzenie które umożliwia każdemu programiście korzystającego z API Vulkan na dodawanie efektów śledzenia promieni do swoich gier. Opierając się na Q2VKPT, wersji gry stworzonej przez Christopha Schieda z wykorzystaniem otwartego silnika Quake II, Quake II RTX jest grą w pełni wspierającą ray tracing, działającą na rendererze Vulkan z obsługą Linuksa.

„Quake II RTX pokazuje, że API Vulkan z funkcją śledzenia promieni w czasie rzeczywistym może być wykorzystywane do tworzenia oszałamiających efektów w grach, przy użyciu jednych z najbardziej zaawansowanych technik renderingu dostępnych dla twórców gier”, powiedział Neil Trevett, prezes Khronos Group i wiceprezes ds. ekosystemów programistycznych w firmie NVIDIA. „Udostępnienie gry Quake II RTX za darmo sprawia, że może ją zainstalować każdy gracz korzystający zarówno z systemu Windows, jak i Linux”.

Więcej screenów tutaj: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/quake-ii-rtx-june-6-release-date/
 
Do góry