Strona główna Ostatnie testy Nasze Zestawy Kanały 4K Próbki HD Forum
Rejestracja Regulamin Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz wszystkie fora jako przeczytane


NewsyTutaj dodajemy newsy, możliwe, że znajdą się na stronie głównej.

Wróć HDforum > Początek > Newsy > Ray tracing - wizjonerski krok Nvidii w kierunku fotorealistycznej grafiki.
Odpowiedz

piszę

Avatar Jam Nius

Meldunek: Oct 2011
Postów: 362
Skąd: że znowu

Cytuj  
#1
17-04-2019, 00:45
Domyślnie Ray tracing - wizjonerski krok Nvidii w kierunku fotorealistycznej grafiki.


Przyglądając się ewolucji grafiki komputerowej nie sposób nie zauważyć, iż głównie zmieniała się ona malutkimi kroczkami. Szczegółami, które skrzętnie dodawane doprowadziły nas do takich arcydzieł wizualnych jak Wiedźmin 3, Star wars battlefront 2 czy ostatni Battlefield V. W tym roku czas na dużo większy skok jakościowy, który według mnie doceniony zostanie przez większość dopiero w przyszłości, a szkoda bo Ray Tracing to ostatnio najbardziej niedoceniana zmiana graficzna, której twórcy gier dopiero się uczą.



Tylko czymże jest ten ray tracing i w jaki sposób wpływa na efekt końcowy? Do tej pory "śledzenie promieni" wykorzystywane było jedynie w profesjonalnych zastosowaniach np przy tworzeniu efektów specjalnych do filmów długometrażowych. Wszystko to z powodu sporej zasobożerności omawianej techniki generowania obrazu. RT dostarcza realistyczne oświetlenie sceny poprzez bardzo precyzyjne symulowanie zachowania światła, które trafia do oglądającego. Jak sama nazwa wskazuje jest to śledzenie promieni świetlnych, dzięki czemu możemy otrzymać szeroką paletę naturalnych efektów towarzyszących takich jak odbicia, refrakcje, rozproszenia czy rozszczepienia. Wszystkie te zmienne zbliżają nas do fotorealistycznych efektów znanych z najlepszych produkcji kinowych, w których już na poziomie codzienności dodawane są efekty CGI w miejsce scenografii czy nawet aktorów.


"A ja słyszałem, że obecna generacja kart nie do końca radzi sobie z tą techniką" - Jest to po części prawda. Tak jak pisałem powyżej ilość obliczeń potrzebnych do stworzenia sceny "oświetlanej" z ray tracingiem jest nieporównywalnie wyższa do starszych metod. Jednak jak najbardziej nie zabierałbym sensu z implementacji danej technologii do obecnego świata. Bardziej zauważam potrzebę wizji, chęci ewolucji oraz odwagi aby wprowadzić coś tak dalekowzrocznego. Jeśli miałbym porównać podobny skok technologiczny w świecie AV najłatwiej sięgnąć mi po przeskok z ekranów kineskopowych na te płaskie w szczególności mając na uwadze ekrany plazmowe. Pierwsze egzemplarze kosztowały horrendalne pieniądze. Powiedzmy np. równowartość nowego samochodu średniej klasy. Na szczęście to nie powstrzymało wizjonerów od wprowadzenia ich na rynek. Mało tego, telewizory te bardzo łatwo trwale uszkadzały się przez wypalanie, jednak były krokiem do przyszłości - płaskie ekrany o dużej przekątnej, które mogliśmy zamontować na ścianie. Teraźniejszy ekwiwalent? Rolowany OLED marki LG, który kosztować będzie 55 tysięcy Euro...



Jeśli zastanawiamy się nad wydajnością w przypadku gier należy dodać jeszcze jedną bardzo ważną zmienną. Deweloperów tworzących tytuły. Tak na prawdę to na nich spoczywa bardzo duża odpowiedzialność, wiemy dobrze, że z założenia jedne tytuły działają lepiej od drugich już na bazowych ustawieniach. Jeśli dodamy do tego dodatkową pracę dotyczącą oświetlenia należy przyjąć, iż wraz z upływem czasu będzie odbywać się to coraz lepiej. Przykładem jest produkcja Battlefiled V, która początkowo nie radziła sobie zbyt dobrze ze śledzeniem promieni, jednak po odpowiedniej optymalizacji wydajność poprawiono nawet o 50%.


Dzięki uprzejmości Nvidii oraz sklepowi internetowemu x-kom już w nadchodzącym czasie sprawdzimy dla was jak dokładnie wygląda ray tracing i jakich zasobów potrzebuje. Opiszemy co wnosi i czy warto. Nie wiem jak wy, ja zawsze poszukuję najwyższej jakości obrazu a ray tracing jest sporym krokiem wpływającym na całość scen widzianych w produkcjach wideo którego świetnym uzupełnieniem byłby Dolby Atmos .

Jeśli zastanawiacie się jak wyglądają karty graficzne Nvidia z rodziny RTX oraz GTX zapraszamy was na stronę x-komu: https://www.x-kom.pl/g-5/c/346-karty...ne-nvidia.html poznacie nie tylko parametry czy wygląd ale także ceny. Geforce RTX 2080 TI do zobaczenia. Specjalnie budujemy dla niego nową platformę oraz już powstaje tekst o plusach i minusach technologii w grze Battlefield V - a widziany tylko przez YouTube daje namiastkę jakości graficznej jaką produkuje gra. Niech ray tracing będzie z nami


Gadanie gadaniem ale na skompresowanym YT też coś tam widać
__________________
Jam Nius.
Odpowiedź z Cytatem
Jam Nius jest offline
reklama


Meldunek: Feb 2005
Skąd: hdtv.com.pl

 
ar2
Wsparcie
ADMINISTRATOR

Avatar ar2

Meldunek: Feb 2005
Postów: 3,539
Skąd: r2rstudio.eu

Cytuj  
#2
17-04-2019, 11:03
Domyślnie

Mój pierwszy szok graficzny to był...

__________________
My definition is High Definition. Nie wiesz jak korzystać z funkcji szukaj? Przestrzegaj TO!

Odpowiedź z Cytatem
ar2 jest offline
Wspiera forum

Avatar Baltazar Gąbka

Meldunek: Mar 2005
Postów: 5,141
Cytuj  
#3
20-04-2019, 10:55
Domyślnie

nvidia kozak co?
__________________
Sony PS3
Harman AVR-255
JBL Studio 270
Odpowiedź z Cytatem
Baltazar Gąbka jest offline
reklama


Meldunek: Feb 2005
Skąd: hdtv.com.pl

 

ar2
Wsparcie
ADMINISTRATOR

Avatar ar2

Meldunek: Feb 2005
Postów: 3,539
Skąd: r2rstudio.eu

Cytuj  
#4
24-04-2019, 00:56
Domyślnie

Ja trzymam kciuki za obie firmy, bo tam gdzie dwóch walczy my korzystamy
__________________
My definition is High Definition. Nie wiesz jak korzystać z funkcji szukaj? Przestrzegaj TO!

Odpowiedź z Cytatem
ar2 jest offline
Full HD

Avatar bemx2k

Meldunek: May 2007
Postów: 473
Skąd: London . UK

Cytuj  
#5
09-06-2019, 13:44
Domyślnie

Na przyzwoite wykożystanie Ray Tracingu w grach musimy niestety poczekać kilka lat , moc obliczeniowa rdzeni RTX musi wzrosnąć 2-3 krotnie .
Odpowiedź z Cytatem
bemx2k jest offline
reklama


Meldunek: Feb 2005
Skąd: hdtv.com.pl

 

Odpowiedz

Tagi
2080 ti, geforce, gtx, karta graficzna, nvidia, ray tracing, rtx, rtx 2080 ti, x-kom

Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Przeszukaj ten temat:

Zaawansowane wyszukiwanie

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:14. Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin VBulletin Skin by ForumMonkeys.




Nowy na forum?

  • Regulamin
  • Zapomniałeś hasła?
  • Zarejestruj się.
  • Jak szukać treści.
  • Polityka prywatności
  • Reklama

  • Ciekawe artykuły

  • Czy Hz ma znaczenie?
  • Nie strać danych.
  • Robot co skosi trawnik
  • Zestawy użytkowników
  • Graj w 4K!

  • Testy otwarte

  • Panasonic ET5E test
  • Philips PFL 4007 test
  • Panasonic VT50 test
  • Sharp 70le835 test
  • Samsung ES7000 test
  • Panasonic DT50 test

  • Nasi Partnerzy

  • Cyfrowe atelier

  • Kontakt - hdtv.com.pl - Archiwum - Dyrektywa prywatności - Na górę