Metro Exodus otrzymuje obsługę ray tracingu i DLSS na premierę!
Metro Exodus, trzecia odsłona serii Metro, będzie obsługiwać ray tracing w czasie rzeczywistym już w dniu premiery, która zapowiedziana jest na piątek, 15 lutego 2019 roku. Metro Exodus wykorzystuje platformę NVIDIA RTX do efektów rozproszonego globalnego oświetlenia (global illumination) opartego na ray tracingu w czasie rzeczywistym oraz okluzji otoczenia (ambient occlusion), zapewniając naturalne, realistyczne światło. Ogłoszono również, że od początku gra będzie również wspierać technikę NVIDIA DLSS.
Śledzenie promieni w czasie rzeczywistym jest od dawna Świętym Graalem w grach wideo. Ray tracing umożliwia pokazanie jak światło naprawdę wygląda i jak się zachowuje, zwiększając realizm w grach. A większy realizm oznacza bardziej intrygującą rozgrywkę. Właśnie dlatego firma NVIDIA współpracowała z 4A Games przy zaimplementowaniu ray tracingu w czasie rzeczywistym do gry Metro Exodus, wyczekiwanym sequelu legendarnej post-apokaliptycznej serii. To mroczny i charakterny świat, w którym światło odgrywa duże znaczenie.
[youtube]Ms7d-3Dprio[/youtube]
Ray tracing umożliwia pokazanie bardziej realistycznego oświetlenia i jest nowym narzędziem w kreatywnej torbie twórców gier. Dzięki ray tracingowi mogą oni używać światła, aby stworzyć nastrój dokładnie w ten sam sposób jak dotąd filmowcy i fotograficy.
Największym wkładem ray tracingu w Metro Exodus jest atmosfera — poziom niepokoju, który powoduje głębsze zanurzenie gracza w świat gry. Realistyczne oświetlenie wykorzystuje subtelne wizualne bodźce zakorzenione w naszej psychice, dostarczając uczucia i emocje, które nie były wcześniej odczuwalne w grach wideo. Jest to poziom dotąd zarezerwowany dla filmów.
Deep Learning Super Sampling (DLSS) to technika platformy NVIDIA RTX, która wykorzystuje głębokie uczenie się (deep learning) i sztuczną inteligencję w celu poprawy wydajności gry przy jednoczesnym zachowaniu jakości obrazu. DLSS pomaga graczom osiągnąć płynność wyświetlanego obrazu podczas zastosowania wymagających ustawień graficznych. Gracze mogą uzyskać w Metro Exodus nawet 30% poprawę wydajności przy wykorzystaniu ustawień Ultra i włączonemu ray tracingowi, w zależności od zastosowanej karty graficznej i użytej rozdzielczości. NVIDIA oczekuje opinii od graczy, aby móc kontynuować szkolenie sztucznej inteligencji i udoskonalić wydajność i jakość obrazu dzięki przyszłym aktualizacjom oprogramowania.
Battlefield V otrzymuje wsparcie techniki DLSS oraz kolejne optymalizacje!
Battlefield V był pierwszym tytułem wspierającym śledzenie promieni w czasie rzeczywistym, a teraz otrzymał obsługę techniki DLSS, zapewniającej wzrost wydajności, gdy ray tracing jest włączony. Gracze mogą uzyskać w Battlefield V do 40% większą wydajność dzięki DLSS, w zależności od zastosowanej karty graficznej i użytej rozdzielczości. Nowa aktualizacja zawiera również kilka dalszych optymalizacji działania techniki śledzenia promieni.
Gracze z kartami GeForce są przygotowani do rozgrywek w Battlefield V oraz Metro Exodus
W związku z premierą gry Metro Exodus oraz wsparciem techniki DLSS w Battlefield V, NVIDIA wydała dzisiaj nowy sterownik Game Ready zawierający optymalizacje dla obu tytułów.
Powiązane odnośniki:
Publikacja na blogu NVIDIA.com na temat aktualizacji gry Battlefield V oraz premiery Metro Exodus:
https://blogs.nvidia.com/blog/2019/02/13/rtx-battlefield-v-metro-exodus/
Sterownik Game Ready (dostępny również za pośrednictwem aplikacji GeForce Experience):
https://www.nvidia.pl/Download/index.aspx?lang=pl
Artykuł na temat najnowszego sterownika Game Ready, aktualizacji gry Battlefield V oraz szczegóły odnośnie Metro Exodus:
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/battlefield-v-metro-exodus-ray-tracing-dlss
Artykuł na temat techniki DLSS w grach Battlefield V oraz Metro Exodus:
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/battlefield-v-metro-exodus-ray-tracing-dlss
Szczegóły na temat poprawek zawartych w najnowszej aktualizacji gry Battlefield V:
http://eaassets-a.akamaihd.net/dice..._Lightning_Strikes_Update_13022019_ FINAL.pdf
Wideo na temat techniki DLSS w grze Battlefield V:
https://youtu.be/nshbUzdBlq8
Film omawiający technikę globalnego oświetlenia w grze Metro Exodus:
https://www.youtube.com/watch?v=Ms7d-3Dprio&t=5s