No i stało się - Samsung dostał zadyszki i oczekuje na mikro-diody LED, aby odzyskać utracone grunty na rynku telewizyjnym.

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
No i stało się - Samsung dostał zadyszki i oczekuje na mikro-diody LED, aby odzyskać utracone grunty na rynku telewizyjnym.


Udział Samsunga w segmencie telewizji premium jest dużo niższa niż w segmencie budżetowym i w tym roku udział spadł do wartości zaledwie 13,2%. Firma stara się przyspieszyć rozwój technologii wyświetlania mikro-LED po tym, jak konsumenci zmniejszają swoje zainteresowanie telewizorami LCD QLED - zgodnie z informacjami z koreańskich mediów.
Kupujący odsuwają się od wyświetlaczy LCD.
Dwa lata temu Samsung zarządził bo miał + 55% udziału w strefie premium segmentu telewizyjnego. W 2016 r. udział drastycznie spadł do 20,3% by w końcu osiągnąć najniższy poziom w wysokości 13,2% w pierwszym kwartale 2017 r.
Jest to zgodne z danymi rynkowymi z IHS Markit.

W ostatnim okresie Samsung starał się pokazać swoje telewizory QLED LCD jako bezpośredni konkurent telewizorów OLED - niestety okazało się to błędna strategia.
http://www.hdtv.com.pl/forum/newsy/...ng-55q7-na-specjalnym-pokazie-w-londynie.html
Konsumenci najwyraźniej jak widać skonfundowani odrzucili te działania.

Realizacja lekcji rebrandingu wynika z szeregu innych niedoborów firmy Samsung, w tym telewizorów 3D i telewizorów zakrzywionych - z których Samsung też się wycofał rakiem.

- "Dominacja Samsunga została porażona agresywnymi promocjami ekologicznymi, telewizorów firmy LG i Sony" - mówi redaktor naczelny firmy Yonhap News.

Sony i LG dominują w segmencie premium na rynku telewizyjnym i mają odpowiednio udziały 39% i 35,8% w pierwszym kwartale 2017 r., Głównie dzięki technologii OLED.
IHS przewiduje, że technologia OLED i ma największy potencjał uwzględniając spadające ceny Oled TV.

W łącznym bilansie Samsung utrzymał jeszcze pozycję lidera na rynku telewizyjnym.
m-samsungces2018.jpg

QLED Alliance

Mikro-diody LED
Samsung próbuje zwrócić uwagę na technologię wyświetlania mikro-LED, aby odzyskać znaczenie w segmencie telewizorów premium, w którym to segmencie generowane są pieniądze na przyszły rozwój.

Micro-LED to nowy rodzaj samokontrolującej technologii wyświetlania. Podczas gdy OLED wykorzystuje materiał organiczny, mikro-LED wykorzystuje materiał nieorganiczny. Firma Samsung oczekuje, że najpierw zastosuje technologię mikro-LED w ekranach kinowych, a później w telewizorach.

- "Samsung stara się dywersyfikować portfolio produktów, aby oderwać się od tak zwanej
" wszechstronnej strategii dla firmy QLED " i obecnie realizuje pewne plany z partnerami
dla przemysłu - informuje koreański dziennik JoongAng Ilbo.

Dane rynkowe za drugi kwartał 2017 roku, w których firma Samsung wprowadziła na rynek pierwsze telewizory LCD "QLED", nie zostały jeszcze wydane. Jednak nie ma oznak ożywienia. Koreańska firma obniżyła produkcję telewizorów o 10-15%, a kolejne cięcia mogą się zdarzyć w tym roku, ostrzega przemysłowców, którzy rozmawiali z koreańskimi mediami.

Firmy Apple, LG, Sony i inne firmy też badają mikro-diody LED, ale technologia nie powinna docierać do rynku telewizyjnego "przez co najmniej kilka lat". Samsung zaprezentuje swoje plany na najbliższy rok na targach CES 2018 w styczniu.

- Źródło: IHS przez Yonhap, Korea Herald (2), JoongAng Ilbo,flatpanelshd
 

brodacz

Active member
Bez reklam
Przyznaję, że takie rozwiazanie zawsze mnie ciekawiło, o ile za każdy piksel będzie odpowiadać 1 dioda. Obecnie tracimy na rozdzielczości przez technologię "pił", bo każdy piksel to tak naprawdę 3-4 oddzielne subpiksele. Tutaj byłaby szansa na świecenie punktu kolorem docelowym.
 

malin1976

Member
Jakoś mnie nie dziwi spadek Samsunga w segmencie premium bo mając w kieszeni 2-4 tysiące euro potencjalny klient w pierwszej kolejności spojrzy na OLED . LCD w tym segmencie to już prehistoria ;)
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Dla każdego znajdzie się odpowiednia oferta - trzeba tylko dobrze podać swoje potrzeby. Ale w klasie premium rządzi już ktoś inny.
 
Do góry