DTS: X jest następcą DTS-HD Master Audio

brodacz

Active member
Bez reklam
Jest drobna różnica między moim netem a systemami kina 22.2 Po pierwsze ja te 500 otrzymałem gratis. Po drugie gdy ma się w domu 8 urządzeń podłączonych do netu i chwilami 4 osoby z niego korzystające to korzyść jest niepodważalna.
Jednak jako człowiek z branży muzycznej z przykrością muszę stwierdzić, że dziś inżynierowie dźwięku już nie muszą wspierać się swoimi umiejętnościami bo marketingowcy zdołali wcisnąć użytkownikom papkę, że fafnaście głośników da lepsze wrażenia niż 6. Jak słusznie zauważył kolega Prokop - nie dadzą.
 

Rafal7

Banned
I tak z roku na rok będzie coś przybywało, bo musi przybywać, nowinka wypiera nowinkę i nikt na to nie ma wpływu.Tak samo jest z samochodami po co nam 7 generacji golfów jak mogli zaprzestać na golfie I no może na III lub IV.

Nie przesadzaj że dla 4 osób potrzeba aż 500 mega neta, akurat mi tego nie wmówisz.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Po pierwsze to niech producenci filmów zadbają o jakość ścieżek dźwiękowych. Wystarczy odpalić konkretnie nagrany materiał i przy kinie za 3tyś. szczęka opada. Teraz mam sprzęt za 30tyś. i oglądając filmy, czasem zastanawiam się, po co mi on, bo ścieżka dźwiękowa ... a, szkoda pisać.
I co ten DTS:X wniesie. W tej chwili większość ścieżek dźwiękowych można zapisywać z częstotliwością próbkowania 41kHz i nie będą się różnić przy tych nagranych z częstotliwością 96kHz, bo sam materiał jest nagrany do d... . Brak dynamiki, przestrzeni w nagraniu spowodowany, a to słabymi mikrofonami przy nagrywaniu scen, słabym sprzętem nagraniowym w studiach, słabej jakości masteringiem itp. itd., nie uratuje format zapisu, czy to do DTS HD czy DTS:X.

Niewątpliwie coś w tym jest co napisałeś ja w dużej części się zgadzam z tym, tylko też podchodzę do tematu deczko inaczej. Bo to że ja nie wierzę np. DTS X że nagle poczuje o 50% lepszy dźwięk w stosunku do obecnych kodeków, czy też nie wierzę w Atmos w warunkach domowych(skoro ludzie piszą że w kinie atmos na nich jakiegoś szału nie zrobił) że dwa głośniczki czy nawet cztery nagle mnie porwą do nieba - to jest jedna strona medalu. Druga strona medalu tego to są ludzie którzy zobaczą różnice, a właściwie usłyszą i będą chcieli coś takiego sobie kupić. I to trzeba umieć zrozumieć, ważne jest tylko żeby pisali o tym uczciwie, a nie dla tego że akurat mają taki system, a więc trzeba dobrze napisać..
Generalnie dobrze że wymyślają nowe kodeki itp. tylko mi bardziej chodzi o fakt że w niektórych sklepach będą ściemę walić że np. amplituner kupiony rok, dwa lata temu jest o niebo gorszy od tego np. z Atmosem i że trzeba sprzedawac i kupować nowy amplituer - tracąc na nim kawał kasy bo tak to się dzieje , dokładać do kolejnego który niby będzie o niebo lepszy, bo tak nie będzie gdyż dotychczasowe kodeki są już naprawdę dobre pod warunkiem że ktoś nie zepsuje dźwięku przy robieniu filmu ( co niestety często mamy do czynienia kupując oryginalne filmy, a już nie wspomnę o koncertach). I to mnie denerwuje naciąganie nieuczciwych sprzedawców.
Bo Ci którzy mają stare amplitunery lub Ci którzy będą swoje pierwsze kupować "zabawki" to i tak będą miały wbudowane nowości - tak jak i większości ludzi za rok, dwa wszyscy będą kupować tv 4k - bo takie praktycznie tylko będą...


Przeciez nikt nikogo do niczego nie zmusza, chcesz to kupujesz, nie chcesz to nie kupujesz, chcesz oglądać 10 razy to oglądasz nie to nie.Każdy robi to co chce i na co ma ochotę.
Chcesz mieć internet 500 mega do odbierania poczty to mniej co mi do tego, mi wystarczy moje 60 do przeglądania poczty i forum :p

Dokładnie 100% racji nikt nikogo do niczego nie namawia, każdy robi to co chce bo żyjemy w wolnym kraju. Ja mam internet 8mega i musi mi to starczyć i wystarcza na to żeby otwierać strony w necie - a ściągać i tak niczego nie ściągam bo filmy i muzykę kupuję wyłącznie w oryginale. Oczywiście jakby do domów jednorodzinnych podłączali za rozsądne pieniądze światłowód to na pewno miałbym szybszy internet ale jest jak jest i korzysta się z tego co jest możliwe na chwilę obecną.
I tak z roku na rok będzie coś przybywało, bo musi przybywać, nowinka wypiera nowinkę i nikt na to nie ma wpływu.Tak samo jest z samochodami po co nam 7 generacji golfów jak mogli zaprzestać na golfie I no może na III lub IV.

Nie przesadzaj że dla 4 osób potrzeba aż 500 mega neta, akurat mi tego nie wmówisz.


Dokładnie takie jest życie czy np. BMW sprzed 3- lat jest aż tak dużo gorsze od BMW z tego roku ? Jakbyśmy byli tak naprawdę szczerzy do bólu... Co innego jak różnica jest już powiedzmy 7-10 lat i w motoryzacji jednak są większe różnice w nowościach ( które dają znacznie więcej użytkownikom aut) niż w kodekach dźwięku które mamy w amplitunerach.
 
Ostatnia edycja:

brodacz

Active member
Bez reklam
Właśnie przykłady jakie podjecie są bardzo nietrafione. Czy uważacie, że 15-to letni samochód jakiejś dobrej firmy niewiele odbiega od obecnego? Czy ktoś z Was chciałby dziś oglądać TV w 15-to letnim telewizorze? A ja właśnie przymierzam się do zakupu amplitunera sprzed 15-tu lat, bo wiem, że skoro wówczas był topowy i kosztował naście pensji to obecnie da mi efekt niewiele odbiegający od najnowszych propozycji.
 

robertuss

Active member
Bez reklam
Właśnie przykłady jakie podjecie są bardzo nietrafione. Czy uważacie, że 15-to letni samochód jakiejś dobrej firmy niewiele odbiega od obecnego? Czy ktoś z Was chciałby dziś oglądać TV w 15-to letnim telewizorze? A ja właśnie przymierzam się do zakupu amplitunera sprzed 15-tu lat, bo wiem, że skoro wówczas był topowy i kosztował naście pensji to obecnie da mi efekt niewiele odbiegający od najnowszych propozycji.

To musisz przenieść się na inne forum w wątku procesory , gdzie procesor ze zwykłym DTS zjada na śniadanie obecne zabaweczki z DTS HD.Procesor w latach świetności kosztował wówczas pewnie 20 tysięcy.Używka 5 tysi!!
 

brodacz

Active member
Bez reklam
A co ma wspólnego procesor z uzyskanym dźwiękiem? Nawet najnowocześniejsze procesory w połączeniu ze słabymi końcówkami mocy i głośnikami nie zagrają tak jak stare ale porządne elementy. Ewentualna strata na wrażeniach przestrzennych i tak nie jest tak duża by zmieniać sprzęt częściej niż wymagałyby tego problemy techniczne.
 

robertuss

Active member
Bez reklam
A co ma wspólnego procesor z uzyskanym dźwiękiem? Nawet najnowocześniejsze procesory w połączeniu ze słabymi końcówkami mocy i głośnikami nie zagrają tak jak stare ale porządne elementy. Ewentualna strata na wrażeniach przestrzennych i tak nie jest tak duża by zmieniać sprzęt częściej niż wymagałyby tego problemy techniczne.


Podałeś przykład samochodu z przed 15 lat, ja podałem przykład procesora z przed np 15 lat który jest lepszy niż obecne zabawki.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Można i 10 letni kupić amplituner tylko wtedy człowiek się zadowala wyłącznie dźwiękiem 5.1 dolby digital. Gdyż filmy na bluray nie dają zwykłego dts... A to że raz na jakiś czas film na bluray jest skrzaniony pod względem dźwięku to nie oznacza że tak jest w każdym filmie. I często jednak jest różnica między 5.1 dolby digital, a DTS hd ma czy Dolby True hd.
 

dupcengier28

New member
hmm skąd wzięliście te info, że nowy format od DTS ma się zwać DTS X ??? wątpie, już jest coś takiego jak DTS Neo X, więc nazwa handlowa systemu porównywalnego/konkurencyjnego w stosunku do Dolby Atmos będzie zapewne inna, te DTS X to co najwyżej jakaś nazwa kodowa.....skąd info, że mają oficjalnie ten nowy format zaanonsować w marcu ??? prędzej na najbliższym CES, chodź w marcu zdaje się, że pod koniec ma się odbyć kolejna edycja CinemaCon'u a nieco później na początku kwietnia NAB- National Assosciation Broadcasters.....więc teoretycznie tam też mogli by to ogłosić albo na lutowym ISE w Amsterdamie....
jak publikujecie takie info, to przydałyby się źródła tychże wiadomości...albo oznaczajcie je jako plotki,pogłoski.....
 
Ostatnia edycja:

robertuss

Active member
Bez reklam
hmm skąd wzięliście te info, że nowy format od DTS ma się zwać DTS X ??? wątpie, już jest coś takiego jak DTS Neo X, więc nazwa handlowa systemu porównywalnego/konkurencyjnego w stosunku do Dolby Atmos będzie zapewne inna, te DTS X to co najwyżej jakaś nazwa kodowa.....skąd info, że mają oficjalnie ten nowy format zaanonsować w marcu ??? prędzej na najbliższym CES, chodź w marcu zdaje się, że pod koniec ma się odbyć kolejna edycja CinemaCon'u a nieco później na początku kwietnia NAB- National Assosciation Broadcasters.....więc teoretycznie tam też mogli by to ogłosić albo na lutowym ISE w Amsterdamie....
jak publikujecie takie info, to przydałyby się źródła tychże wiadomości...albo oznaczajcie je jako plotki,pogłoski.....

Info jest w sieci , więcej szczegółów na CES 2015.No pisałem że X już było , to będzie nowa nazwa bardziej marketingowa , wyszukana itp...Bo Dolby Atmos mi odpowiada.Sam system nie,,
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
hmm skąd wzięliście te info, że nowy format od DTS ma się zwać DTS X ??? wątpie, już jest coś takiego jak DTS Neo X, więc nazwa handlowa systemu porównywalnego/konkurencyjnego w stosunku do Dolby Atmos będzie zapewne inna, te DTS X to co najwyżej jakaś nazwa kodowa.....skąd info, że mają oficjalnie ten nowy format zaanonsować w marcu ??? prędzej na najbliższym CES, chodź w marcu zdaje się, że pod koniec ma się odbyć kolejna edycja CinemaCon'u a nieco później na początku kwietnia NAB- National Assosciation Broadcasters.....więc teoretycznie tam też mogli by to ogłosić albo na lutowym ISE w Amsterdamie....
jak publikujecie takie info, to przydałyby się źródła tychże wiadomości...albo oznaczajcie je jako plotki,pogłoski.....

Temat zapodał Kiki więc mam nadzieję że plotek nie wkleja tylko są to sprawdzone wiadomości..
 

bubafat

Active member
Bez reklam
Po pierwsze to niech producenci filmów zadbają o jakość ścieżek dźwiękowych. Wystarczy odpalić konkretnie nagrany materiał i przy kinie za 3tyś. szczęka opada. Teraz mam sprzęt za 30tyś. i oglądając filmy, czasem zastanawiam się, po co mi on, bo ścieżka dźwiękowa ... a, szkoda pisać.
I co ten DTS:X wniesie. W tej chwili większość ścieżek dźwiękowych można zapisywać z częstotliwością próbkowania 41kHz i nie będą się różnić przy tych nagranych z częstotliwością 96kHz, bo sam materiał jest nagrany do d... . Brak dynamiki, przestrzeni w nagraniu spowodowany, a to słabymi mikrofonami przy nagrywaniu scen, słabym sprzętem nagraniowym w studiach, słabej jakości masteringiem itp. itd., nie uratuje format zapisu, czy to do DTS HD czy DTS:X.

Mam sporo starszych filmow, ktore choc weszly do kanonu kina rozrywkowego, wygladaja i brzmia slabo. Dzisiejsze filmy sa ostre niczym zyleta i brzmia jesli nie genialnie, to doskonale. Nie bardzo wiem o czym cytowany Kolega pisze. Wiem natomiast, ze nie rozeznaje sie On raczej temacie tego watku i najwyrazniej nie jest w tym odosobniony. Troche to dziwne, przy ilosci materialow informacyjnych, ktora ukazala sie z okazji debiutu Dolby Atmos, nie rozumiec, ze DTS:X jest odpowiedzia na standard obiektowego kodowania dzwieku Dolby Atmos, co wiecej ruchem spodziewanym. Pisanie o probkowaniu dzwieku, czy probach estymacji " czy dzwiek bedzie lepszy o 50%" (sic!)*, jest kompletnie nie na miejscu.
Koledze co to KD nie uzywa, podpowiem, ze standard jest wprowadzany miedzy innymi, a z punktu widzenia entuzjasty KD glownie po to, aby dzwiek w filmie brzmial tak samo dobrze, niezaleznie czy bedzie ogladal go w kinie z 64, KD z 12, czy z mniejsza iloscia glosnikow.*
Nikt nikogo nie zmusza do wymiany systemu, czy dokupowania dodatkowych glosnikow, bo tradycyjny mix 5.1 nie zniknie. Natomiast posiadacze klockow, obslugujacych formaty obiektowego zapisu dzwieku z pewnoscia latwiej beda mogli uzyskac efekt przestrzennosci przynajmniej dorownujacy bardziej wypasionym, expandujacym klasyczne kanalowe mixy, zestawom 11.x przy oszczednosci srodkow i przestrzeni.
Utyskiwania na producentow sprzetu A/V, w mojej opini, tez sa bezpodstawne, bo choc niewatpliwie sa oni beneficjentami zaistnialej sytuacji, to nie stoja bezposrednio za tymi nowinkami technicznymi. Problem bylby gdyby nie chcieli implementowac nowych standardow, bo, nazwijmy rzecz po imieniu, tu chodzi o nowy standard, bez watpienia lepszy dla widza i dla branzy produkujacej media.
Niewiele wiadomo na dzis, o szczegolach dotyczacych DTS:X i sensownym byloby zachowanie troche powsciagliwosci w ocenach i cierpliwosci. Ja zwlekam z borowaniem dziur pod glosniki od pol roku, testujac podwieszajac glosniki, wykorzystujac otwory oswitleniowe. Mam nadzieje, ze eventualne rozbieznosci pomiedzy oboma systemami, w kwesti pozycjonowania glosnikow nie beda znaczace i uda sie uzyskac jakis kompromis bez mnozenia glosnikow, a odstepstwa od wytycznych instalacyjnych, pozwola na uzyskanie zadowalajacych efektow. Moze dowiemy sie czegos juz za kilka dni z okazji CES 2015. Dziwie sie wszystkim utyskujacym na wprowadzenie nowego standardu. Czy nie warto poczekac na rozwoj wydarzen, pierwsze oceny albo chociaz jakies oficjalne zapowiedzi?
Rozumiem, ze dema Dolby Atmos, nie zrobily na Was wrazenia. Wcale sie nie dziwie, bo generalnie sa do bani, a przy niewlasciwej/nieoptymalnej konfiguracji glosnikow, nieliczne niuanse moga zaginac, czy wypasc blado. Przyznaje tez, ze mnie, zadowolonemu uzytkownikowi Dolby Surround /DTS NeoX (9.1), 4 dotychczas wydane filmy w Dolby Atmos (5.1.2) nie wprowadzily w neoficki szal, ale niuanse w pozycjonowaniu dzwieku, sa zauwazalne i mysle, ze wrozy to dobrze na przyszlosc, zwlaszcza dla osob, ktore z uwagi na skromny budzet, dostepna przestrzen czy estetyke wnetrza, nie moga lub nie chca sobie pozwolic na system bardziej rozbudowany.

A tak do poduchy polecam: https://www.youtube.com/watch?v=j6IfhQoJ5OI

*- @lolek126 Na ludziach z dobrym KD, seans w kinie z instalacja Dolby Atmos, specjalnego wrazenia nie robi, ale porownanie dzwieku w takim kinie, do klasycznego mixu auido, renderowanego na starym sprzecie w zwyklej sali kinowej z 10 glosnikami na krzyz, to juz inna bajka.
A jesli antycypujemy roznice w KD, nie chodzi o te samoloty przelatujace Ci nad glowa tylko muszke, ktore przeleci Ci z jednego ramienia na drugie (kilka takich muszek jednoczesnie to bedzie dopiero cos); nie mijajace Cie rakiety , czy kule rukoszerujace po scianach, tylko piasek ktory ktos sypnal Ci w twarz, albo wiatr, ktory zasysa Cie z gory. To nie jest o 50% lepsze, to jest cos nowego.

**- a moze miec w przyszlosci tez znaczenie nie tylko dla entuzjastow KD (patrz req. 70 i 71) http://atsc.org/cms/pdf/S34-112r4-ATSC-3-Audio-CfP.pdf
 
Ostatnia edycja:

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Rozumiem, ze dema Dolby Atmos, nie zrobily na Was wrazenia.

Dobre, teraz to ja się uśmiałem. Może jednak od tego bym zaczął, czy ktoś w ogóle słyszał jakiekolwiek dema? No właśnie.

Pytanie naturalnie retoryczne, bo z tego co wiem, a dodam, że z uwagą czytam wszystkie wypowiedzi dot. nowych ficzerów, to jeszcze nikt tutaj nie miał styczności z Atmosem (sufitowym), mamy za to całą masę fantastów i teoretyków.
Nie bo nie, zwęszyli spisek i już. Tyle, że o ile konstruktywna krytyka (poparta praktyką) jest jak najbardziej wskazana, to w tym wypadku mamy doczynienia z typowym teoretyzowaniem i laniem wody.
Taki zakamuflowany hejt.
Nie przeszkadza im jednak inwestować w nowe cedeki, czy kable po kilkaset zł.

Jedyną znaną mi osobą która miała styczność z Atmosem na tym forum, jest Kolega Bipo.
Wrażenia swoje opisał tutaj:
http://www.hdtv.com.pl/forum/1112840-post315.html
Nie widzę powodów aby mu nie wierzyć, szczególnie, że potwierdzają to liczne opinie na zagranicznych forach.
Sam jednak zweryfikuje to już za kilka tygodni, liczę się jednak z tym, że może być różnie, ale przynajmniej będzie to poparte praktyką.

Bazując na powyższej wypowiedzi, wnioskuje, że również jesteś posiadaczem ampli/pre (?) z Atmosem.
Zatem ochoczo będę czytał Twoje poczynania, w myśl powiedzenia "psy szczekają, karawana idzie dalej" i tego się trzymajmy.
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Kolego Bubafat mi bardziej chodzi o tych ludzi co mają amplitunery rok, dwa a nawet trzy lata i wydali powiedzmy 5 tyś na taki amplituner nie wspomnę o takich co wydali w granicach 8-10 tyś i czy takim ludziom opłaca się sprzedać swoją zabawkę i stracić powiedzmy 50% potem dołożyć kolejne 50%(o ile ktoś będzie chciał kupić amplituner 2 letni powiedzmy za 3-5 tys zl) bo wystarczy popatrzeć jakie ludzie tutaj mają amplitunery i jaka średnia wyjdzie... I tutaj jest popis dla tych sprzedawców którzy będą mamić takich ludzi.
Bo inna sprawa jest że Ci co będą zmieniać amplitunery swoje lub kupować pierwszy raz to ja też bym kupił z atmosem amplituner choć na pewno nie podwiesiłbym głośników w salonie użytkowym, ale jakbym miał dedykowane pomieszczenie - zrobiłbym to bo to nie jest duży koszt w porównaniu do całego systemu. A zawsze będzie troszkę lepiej z tymi głośnikami.
Ale co innego jest kwestia opisana wcześniej i wydania dużych pieniędzy żeby podwiesić sobie dwa głośniki powiedzmy za 1500 zł ( choć myślę że część ludzi i takiej kwoty nie wyda na takie głośniki) i jaka wyjdzie ocena patrząc - cena a przyrost radości z oglądania filmów?


Natomiast całkowicie się nie zgadzam z tym że jak to filmy na bluray są genialnie nagrane - nie wiem ile masz filmów na bluray, ja już troszkę mam i tych genialnie nagranych to aż tak dużo nie ma... a jest kilka co jest totalna porażka, nie mówiąc o tym że część filmów tych samych na dvd w cale nie jest gorzej nagranych pod względem dźwięku. (mam kilka takich tytułów).
Jestem przekonany jakby wszystkie filmy były nagrane pod względem dźwiękowym na 99% możliwości wystarczyłby amplituner za 3-4 tys i człowiek miałby to co powinien mieć oglądając film, tylko tak nie jest i nie będzie.
Więc reasumując jeśli taki DTS X i poprzednie kodeki były robione specjalnie dla kin domowych to dlaczego są takie sytuacje jak opisałem? Niech fachowcy co robili wyjaśnią mi to, że dźwięk na filmie Bluray w DTS HDMA jest gorszy od 5,1 dolby digital w języku polskim///są takie filmy. Praktycznie w każdym wypadku taki dźwięk oryginalny powinien zabijać dolby digital..


Armanig będziesz dwa głośniki podwieszał czy cztery? Osobiście myślę że Tobie się to spodoba bo też jak widzisz różnicę u siebie pomiędzy 5.1 a 7.1 to i te dodatkowe głośniki też będą miały dla Ciebie wpływ na polepszenie dźwięku.
Też jestem ciekaw ile filmów będą robić z dźwiękiem Atmos w ciągu roku? Czytałeś może coś o tym? Jak na razie chyba są dwa takie filmy z tego co wiem.
I kiedyś obejrzę sobie tylko tym razem całe filmy w 7.1 np. LOTR albo Hobbita w 7.1 Wezmę z sypialni z drugiego kina domowego monitory i ustawię system na 7.1 zobaczę jak to będzie przy obejrzeniu całości filmu, a nie w poszczególnych scenach tak jak do tej pory robiłem.
 
Ostatnia edycja:

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Przecież dwa czy cztery głośniki z białą maskownicą, wpuszczone dyskretnie płasko w sufit nie powinne kłuć po oczach, na pewno mniej jak pełnowymiarowe kolumny. WAF na pewno większy :D
Niezłą robotę powinien robić upmix "zwykłych" ścieżek do Atmosa. Ja przynajmniej na razie nie widzę sensu wymiany kolekcji na nowo ze scieżką Atmos. Pożyjemy, zobaczymy, ale to raczej dyskusja do tematu o Atmos.
 

robertuss

Active member
Bez reklam
Tak gadamy i gadamy ale zapytam w tym wątku chociaż powinno być w innym.W Hobbit 2 i 3 na Blu Ray jest lub będzie Atmos??Zdziwię się jak nie ma takiej ścieżki w tym filmie.Ale chyba nie ma..
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Tak gadamy i gadamy ale zapytam w tym wątku chociaż powinno być w innym.W Hobbit 2 i 3 na Blu Ray jest lub będzie Atmos??Zdziwię się jak nie ma takiej ścieżki w tym filmie.Ale chyba nie ma..

Nie ma i na 99,9% w trzeciej części też nie będzie Atmosa - ja osobiście się nie dziwię.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
W Hobbicie za mało jest scen dla Atmosa, Transformers-y to co co innego, dobra baza dla takiego wynalazku.

Dokładnie to miałem na myśli... to musi być odpowiedni film, do każdego filmu wkładać Atmos jak dla mnie bez sensu. Niech każdy film będzie zrobiony przyzwoicie na możliwie największym poziomie pod względem dźwiękowym i będzie miodzio. A do takich filmów jak właśnie Transformers, Pacific Rim itp. gdzie jest dużo różnych dźwięków niech wkładają Atmosa.
Choć w Wojowniczych żółwiach ninja jest też Atmos ale film jest bardzo dobrze zrobiony pod względem technicznym więc nie wiem jak to jest w Atmosie być może ( i zapewne tak powinno być) jest jeszcze lepiej.
 
Do góry