Czy będzie format 8K Blu-ray? Rynek DVD / Blu-ray zmniejszył się o połowę w ciągu 5 lat.
Rynek rozrywki wideo na nośnikach fizycznych miał w zeszłym roku kolejny spadek, podczas gdy rynek wideo „cyfrowego” nadal rósł gwałtownie, napędzany przez usługi strumieniowe, takie jak Amazon i Netflix.
Upadek mediów fizycznych
Roczny „Raport tematyczny” MPAA (Motion Picture Association of America), przytaczający dane globalne z danych IHS Markit i USA z DEG, dokumentuje, że przychody z płyt wideo spadły z 25,2 mld USD w 2014 r. Do 13,1 mld USD na całym świecie w 2018 r.
Innymi słowy - spadek prawie na pół. Rynek spada o 13-19% rocznie, a format UHD Blu-ray niewiele zrobił, by odwrócić ten trend.
Wiodący producenci elektroniki użytkowej również rezygnują z rynku płyt. W kwietniu 2018 r. Oppo ogłosiło, że „czas pożegnać się” i stopniowo zaprzestać produkcji odtwarzaczy DVD Blu-ray, Blu-ray i UHD. W lutym 2019 r. Samsung potwierdził, że przyłączy się do trendu.
Przejście z płyty na online
W tym samym 5-letnim okresie „cyfrowy” rynek domowej rozrywki wideo (transakcja online i abonament) wzrósł o 170% na całym świecie z 15,7 mld USD w 2014 r. Do 42,6 mld USD w 2018 r. W ubiegłym roku rynek wzrósł o 29%.
- „Od 2014 r. Wydatki cyfrowe wzrosły o 170 procent na całym świecie, podczas gdy wydatki na nośniki fizyczne zmniejszyły się o 48 procent w tym samym okresie, co odzwierciedla zmianę w kierunku możliwości cyfrowego oglądania”, powiedział raport MPAA.
Ogólnie rzecz biorąc, rynek domowej rozrywki wideo wzrósł z 40,9 mld USD w 2014 r. Do 55,7 mld USD w 2018 r. Wzrost napędzany jest przez usługi transmisji strumieniowej subskrypcji i oczekuje się, że rynek będzie się dalej rozwijał, gdy Apple, Disney i WarnerMedia wkrótce dołączą do takich jak Amazon , HBO i Netflix.
- „Żyjemy w złotym wieku historii” - powiedział Charles H. Rivkin, prezes i dyrektor generalny MPAA. „Dziś historie budzą się do życia dla widzów w teatrach, w domu i w podróży. Jest to dynamiczny rynek, który dostarcza kreatywnych treści, jak, kiedy i gdzie widzowie tego chcą”.
Sprzedaż dysków fizycznych nadal stanowi znaczną część rynku rozrywki wideo, ale segment jest dziesiątkowany rocznie. UHD Blu-ray prawdopodobnie pozostanie niszą, ale nawet ten segment ostatnio wykazuje oznaki słabości.
Czy będzie format 8K Blu-ray? Czas pokaże.
Flatpanelshd
Rynek rozrywki wideo na nośnikach fizycznych miał w zeszłym roku kolejny spadek, podczas gdy rynek wideo „cyfrowego” nadal rósł gwałtownie, napędzany przez usługi strumieniowe, takie jak Amazon i Netflix.
Upadek mediów fizycznych
Roczny „Raport tematyczny” MPAA (Motion Picture Association of America), przytaczający dane globalne z danych IHS Markit i USA z DEG, dokumentuje, że przychody z płyt wideo spadły z 25,2 mld USD w 2014 r. Do 13,1 mld USD na całym świecie w 2018 r.
Innymi słowy - spadek prawie na pół. Rynek spada o 13-19% rocznie, a format UHD Blu-ray niewiele zrobił, by odwrócić ten trend.
Wiodący producenci elektroniki użytkowej również rezygnują z rynku płyt. W kwietniu 2018 r. Oppo ogłosiło, że „czas pożegnać się” i stopniowo zaprzestać produkcji odtwarzaczy DVD Blu-ray, Blu-ray i UHD. W lutym 2019 r. Samsung potwierdził, że przyłączy się do trendu.
Przejście z płyty na online
W tym samym 5-letnim okresie „cyfrowy” rynek domowej rozrywki wideo (transakcja online i abonament) wzrósł o 170% na całym świecie z 15,7 mld USD w 2014 r. Do 42,6 mld USD w 2018 r. W ubiegłym roku rynek wzrósł o 29%.
- „Od 2014 r. Wydatki cyfrowe wzrosły o 170 procent na całym świecie, podczas gdy wydatki na nośniki fizyczne zmniejszyły się o 48 procent w tym samym okresie, co odzwierciedla zmianę w kierunku możliwości cyfrowego oglądania”, powiedział raport MPAA.
Ogólnie rzecz biorąc, rynek domowej rozrywki wideo wzrósł z 40,9 mld USD w 2014 r. Do 55,7 mld USD w 2018 r. Wzrost napędzany jest przez usługi transmisji strumieniowej subskrypcji i oczekuje się, że rynek będzie się dalej rozwijał, gdy Apple, Disney i WarnerMedia wkrótce dołączą do takich jak Amazon , HBO i Netflix.
- „Żyjemy w złotym wieku historii” - powiedział Charles H. Rivkin, prezes i dyrektor generalny MPAA. „Dziś historie budzą się do życia dla widzów w teatrach, w domu i w podróży. Jest to dynamiczny rynek, który dostarcza kreatywnych treści, jak, kiedy i gdzie widzowie tego chcą”.
Sprzedaż dysków fizycznych nadal stanowi znaczną część rynku rozrywki wideo, ale segment jest dziesiątkowany rocznie. UHD Blu-ray prawdopodobnie pozostanie niszą, ale nawet ten segment ostatnio wykazuje oznaki słabości.
Czy będzie format 8K Blu-ray? Czas pokaże.
Flatpanelshd