Wymiana plazmy w serwisie LG

satmar

New member
Witam,mam male pytanko, czy komus z szanownego grona uzytkownikow plazm LG serwis gwarancyjny wymienial sprzet na nowy? niecaly rok temu kupilem 42PX4RV i miesiac temu padla matryca i cos z elektronika, oddalem TV do serwisu w Toruniu,po okolo 13 dnich dowiedzialem sie ze plazma bedzie wymieniona na nowa, czekam juz miesiac na wymiane i jak narazie niemoge sie dowiedziec w punkcie gdzie oddalem plazme ani w serwisie centralnym kiedy nastapi wymiana i na jaki model, moze ktos ma jakies doswiadczenia w tym temacie? bo jak tak dalej pujdzie to moze sie okazac ze nawet na swieta niezdaza mi wymienic sprzetu na nowy :),a na stronie LG Polska tak swietnie opisuja szybkosc dzialania i dbalosc o klienta, i jeszcze jedno pytanie, w jakich sytuacjach moge sie domagac zwrotu gotowki za sprzet w przypadku wymiany na inny model, w gwarancji pisza ze wymienia na inny o lepszych parametrach, a co z wyposazeniem TV? np.42PX4RV posiadal dwa tunery, jezeli mi zaproponuja model z jednym tunerem to czy musze taki model przyjac ? prosze o jakies wskazowki na ten temat.
Pozdrawiam
Jurek
 
Ostatnia edycja:

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
witam
oczywiscie nie musisz . Model może być równorzędny lub wyższy.
To Ty decydujesz .
pozdrawiam
 

Goliat

New member
Bez reklam
satmar napisał:
Witam,mam male pytanko, czy komus z szanownego grona uzytkownikow plazm LG serwis gwarancyjny wymienial sprzet na nowy? niecaly rok temu kupilem 42PX4RV i miesiac temu padla matryca i cos z elektronika, oddalem TV do serwisu w Toruniu,po okolo 13 dnich dowiedzialem sie ze plazma bedzie wymieniona na nowa, czekam juz miesiac na wymiane i jak narazie niemoge sie dowiedziec w punkcie gdzie oddalem plazme ani w serwisie centralnym kiedy nastapi wymiana i na jaki model, moze ktos ma jakies doswiadczenia w tym temacie? bo jak tak dalej pujdzie to moze sie okazac ze nawet na swieta niezdaza mi wymienic sprzetu na nowy :),a na stronie LG Polska tak swietnie opisuja szybkosc dzialania i dbalosc o klienta, i jeszcze jedno pytanie, w jakich sytuacjach moge sie domagac zwrotu gotowki za sprzet w przypadku wymiany na inny model, w gwarancji pisza ze wymienia na inny o lepszych parametrach, a co z wyposazeniem TV? np.42PX4RV posiadal dwa tunery, jezeli mi zaproponuja model z jednym tunerem to czy musze taki model przyjac ? prosze o jakies wskazowki na ten temat.
Pozdrawiam
Jurek
Ja walczyłbym o zwrot kasy (wykorzystując "niezgodność towaru z umową") w końcu kupiłeś TV plazmowy a nie stojak do kwiatów.
Pamiętaj o tym że takie uszczęśliwianie na siłe ma swoje minusy tzn. że niby podajesz typ jakibyś chciał a tu "zonk" :D przysyłają ci co oni uważają a pozatym nie znasz historii TV który ci LG raczy przesłać via serwis.
Lepiej grajcary do dłoni i wybrać sobie samemu!
Pozdrawiam.
 

Ricardogo

New member
Vitam,
niestety LG nadal "olewa" klientów, 3 tygodnie temu odebrałem z serwisu plazmę - napisali, że wszystko OK - oczywiście nic nie naprawili. Napisałem reklamację na e-maila z karty gwarancyjnej i .....po 3 tygodniach cisza po porostu - klient kupił bo był głupi, niech się męczy.:cry:

Czy są uczciwe serwisy w tym kraju ? :confused:
 

satmar

New member
kamil napisał:
serwis ma miesiąc na naprawę lub wymianę. jeżeli przekroczy ten termin możesz zarządać zwrotu kasy.


Witam, dzieki wszystkim za info, serwis zgodnie z warunkami gwarancji ma 14 dni na naprawe, ale gdzie znalezc ze ma miesiac na wymiane sprzetu na nowy? pytam dlatego ze jutro mija miesiac od zabrania TV przez serwis i bede staral sie o zwrot kasy, rok temu dalem za niego ponad 7 tys i obecnie za taka kwote kupie o wiele lepsza plazme :), mam wiec o co walczyc ale musze sie podeprzec prawem, mysle ze jak serwis LG bedzie sprawial mi problemy to sprawa bedzie oddana do sadu konsumentow.
Pozdrawiam
Jurek
 

satmar

New member
Witam,
Jednak serwis wyrobilił sie w ciągu miesiąca i przysłał mi 42PC1RR, z ochotą zabrałem sie już do testowania nowej plazmy :)
Pozdrawiam
Jurek
 

autorus

New member
Powiem szczerze, że u mnie też zaczyna chyba się kończyć matryca :(. Na początku myślałem, że coś mam z kolorami bo zaczął mi wywalać fiolet przy jasnych scenach. Podejrzewałem że żona coś kręciła. Ale po czytaniu ostatnich wątków nabrałem pewności że chyba tv się sypnął.
Mam 42px5r, kurczę gdyby się okazało,że jest do wymiany to raczej nie chciałbym brać tego z dyskiem. Bo to byłoby już trzecie urządzenie z dyskiem po nagrywarce i przyszłym recorderze. Ale czy ewentualnie mogę odmówić?
A może jednak to naprawią i nie ma się co martwić? I jak sobie pomyślę, że na swięta nie będę miał tv :shock: to nic miłego sobie nie myślę.

Autorus
 

Ricardogo

New member
Matrycę można wymienić, choć to kosztowne, ostatnio znajomem samsung wstawił nową za 6,5 tys choć cały tv wart z 8 tys. Ale serwis stanął na wysokości zadania (no w połowie drugiej usterki nie usuneli) :|
 

satmar

New member
w moim poprzednim TV 42RX4RV-ZA padł własnie panel i po 14 dniach dostałem decyzje o wymianie na nową plazme, dostalem 42PC1RR i jakos niejestem zachwycony, obraz przymglony, brak czystej czerni, zauwazylem ze jak sciagne jasnosc i kontrast na minimum to caly panel lekko swieci i dlatego byc moze czerń w tym TV jest do bani, co do samej wymiany to w gwarancji niestety jest zapis ze sprzet moga dac ci taki sam lub wyzszy model wiec ciezko bedzie odmowic przyjecia innego modelu ale mozna sprobowac, gdybym wiedzial ze PC1RR bedzie mial taki denny obraz w porownaniu do 4RV to tez bym myslal intensywnie jak odmowic przyjecia tego modelu.
 

baranskia

New member
To może i z tym "nowym" 42PC1RR coś nie tak - np. sprawdź ilość godzin

satmar napisał:
w moim poprzednim TV 42RX4RV-ZA padł własnie panel i po 14 dniach dostałem decyzje o wymianie na nową plazme, dostalem 42PC1RR i jakos niejestem zachwycony, obraz przymglony, brak czystej czerni, zauwazylem ze jak sciagne jasnosc i kontrast na minimum to caly panel lekko swieci i dlatego byc moze czerń w tym TV jest do bani, co do samej wymiany to w gwarancji niestety jest zapis ze sprzet moga dac ci taki sam lub wyzszy model wiec ciezko bedzie odmowic przyjecia innego modelu ale mozna sprobowac, gdybym wiedzial ze PC1RR bedzie mial taki denny obraz w porownaniu do 4RV to tez bym myslal intensywnie jak odmowic przyjecia tego modelu.

:krol:
Ahoj!
A ja mam tę 42PC1RR i świeci zupełnie dobrze, (zgrzeszyłbym :arrow: gdybym narzekał) więc może i z tym "niby-nowym" 42PC1RR coś jest nie tak - np. na początek może sprawdź ilość przepracowanych godzin w menu serwisowym - ale jeśli masz uzasadnione (przećwicz praktycznie ustawienia) wątpliwości to radzę Ci jak najszybciej ponowną wizytę w serwisie, bo czas zadziała na Twoją niekorzyść. Zresztą: sam wiesz co zrobić...
Pozdrawiam przedświątecznie i życzę pomyślnego rozwiązania problemu!

zadowolony użytkownik LG 42PC1RR
baranskia

PS:

"W menu serwisowym jest informacja o czasie pracy panelu (Panel Used). W lx2R wchodzi sią tam nastęująco:

1. Naciskamy jednocześnie Menu na TV i pilocie.
2. Czekamy 8-10 sek, przez chwilę po lewej stronie ekranu mignie menu serwisowe.
3. W tym czasie należy puścić przyciski.
4. Jeśli zrobi się to za późno to pojawi się prośba o wpisanie hasła. Wówczas naciskasz Exit na pilocie i wracasz do punktu 1."

źródło:
http://**********.com/index.php?showtopic=2573

U mnie ten sposób zadziałał - pewnie wszystkie LG też tak mają :)
 
Ostatnia edycja:

robertze

New member
według prawa sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do żądania klienta -reklamacji tj. naprawy lub wymiany, lecz nie znaczy to że w tym terminie dokona naprawy. Trzeba to dogadać za sprzedawcą. Konkrety termin naprawy może wynikać tylko z gwarancji np. 14 dni, 30 dni.
 

satmar

New member
baranskia napisał:
:krol:
Ahoj!
A ja mam tę 42PC1RR i świeci zupełnie dobrze, (zgrzeszyłbym :arrow: gdybym narzekał) więc może i z tym "niby-nowym" 42PC1RR coś jest nie tak - np. na początek może sprawdź ilość przepracowanych godzin w menu serwisowym ................




Sprawdzalem dokladnie tv przed powieszeniem na scianie, zadnych zarysowan,rys i kurzu na plazmie , swiecilem do srodka przez otwory wentylacyjne i wyglada na to ze TV jez nowka, w menu pokazalo mi 4 godziny pracy , ogolnie obraz jezt dobry ale dopiero w opcji "dynamiczny" lub jasnosc na 60%, kontrast na 100%, color 50% i ostrosc na 50% aczkolwiek jest problem z poziomem czerni, poprostu jej niema, obraz jest jakby zamglony, zdjolem wszystkie wartosci na 0 % i jak przygladem sie z bliska panelowi to widac ze piksele lekko swieca, jak mozesz to sprawdz u siebie jak to wyglada, moze dlatego ze panel niejest doladnie wygaszany niemoge uzykac ladego obrazu i plazma kwalifikuje sie znowu do serwisu :(
pozdrawiam
Jurek
 

Amix

New member
Przy tych ustawieniach przejdż na sygnał hdmi, component albo rgb
Pojawia się wtedy przemieszczający się napis "brak sygnału"
U mnie po kilkunastu minutach cały ekran był w tych napisach to znaczy napis pojawiał się i zniakał, a w jego miejscu pozostawał ślad i można było odczytać ten napis i tak na całym ekranie.
Było to podstawą do wymiany plazmy i ....wymienili na wyższy model :)
Sprawdź to przy małym oświetleniu pokoju
 

satmar

New member
Amix napisał:
Przy tych ustawieniach przejdż na sygnał hdmi, component albo rgb
Pojawia się wtedy przemieszczający się napis "brak sygnału"
U mnie po kilkunastu minutach cały ekran był w tych napisach to znaczy napis pojawiał się i zniakał, a w jego miejscu pozostawał ślad i można było odczytać ten napis i tak na całym ekranie.
Było to podstawą do wymiany plazmy i ....wymienili na wyższy model :)
Sprawdź to przy małym oświetleniu pokoju



sprawdzalem i napisy niezostaja, problem jest inny, zrobilem tak jak pisales i z bliska widac ze caly panel lekko sie swieci , niejest dobrze wygaszony i dlatego niemam dobrego poziomu czerni, jak bys mogl sprawdzic u siebie czy w trakcie pracy w HDMI bez sygnalu panel rowniez jest rozjasniony bylbym wdzieczny.
 

jabbaa

New member
Witam
Długo czytam wątki choć nigdy nie pisałem. Jeśli chodzi o wejście do menu serwisowego jest o wiele prostszy sposob niż tutaj opisany. Poprostu najpierw należy nacisnąć przycisk menu na pilocie a później w tv. Zawsze wchodzi po 5 sekundach i z niczym nie trzeba sie spieszyc. Mi takze wymieniono 4rv na 42pc1r i tak samo mam problem z poziomem czerni. Panel poprostu swieci. Jesli chodzi o czas pracy mozna go skasowac z poziomu menu serwisowego dlatego te cyfry nic nie znacza szczegolnie odbierajac nowy tv z serwisu. Jesli chodzi o serwis LG - droga przez meke
 

baranskia

New member
:( A u mnie Twój sposób nie zadziałał!!! :(

jabbaa napisał:
Witam
Długo czytam wątki choć nigdy nie pisałem. Jeśli chodzi o wejście do menu serwisowego jest o wiele prostszy sposob niż tutaj opisany. Poprostu najpierw należy nacisnąć przycisk menu na pilocie a później w tv. Zawsze wchodzi po 5 sekundach i z niczym nie trzeba sie spieszyc. Mi takze wymieniono 4rv na 42pc1r i tak samo mam problem z poziomem czerni. Panel poprostu swieci. Jesli chodzi o czas pracy mozna go skasowac z poziomu menu serwisowego dlatego te cyfry nic nie znacza szczegolnie odbierajac nowy tv z serwisu. Jesli chodzi o serwis LG - droga przez meke

:( A u mnie Twój sposób nie zadziałał!!! :(
Może bardziej szczegółowo opisz procedurę... ja próbowałem z 5 razy i NIC!!!
Pozdrawiam oczekująco!

baranskia (PL - Bia)
:cool:
 

smoku666

New member
baranskia napisał:
:( A u mnie Twój sposób nie zadziałał!!! :(
Może bardziej szczegółowo opisz procedurę... ja próbowałem z 5 razy i NIC!!!
Pozdrawiam oczekująco!

baranskia (PL - Bia)
:cool:
Nacisnij i przytrzymaj jednoczesnie MENU z pilota i na TV , po kilku s pojawi sie zwykle MENU, nie puszczaj wtedy przyciskow tylko trzymaj dalej, po kolejnych 2s pojawi sie MENU serwisowe:p

Również posiadam LG42PC1RR i na samym poczatku użytkowania miałem problem z czarnym kolorem.... i okazało sie że jesli korzystam z sygnału po HDMI to cały obraz jest lekko rozjaśniony .. i wtedy kolor czarny nie jest taki jak powinien....

Rozwiązanie problemu to podłaczenie poprzez COMPONENT, obraz jest równiez bardzo dobry jak po HDMI a tajemnicze rozjaśnienie ekranu nie wystepuje juz. i kolor czarny wyglada jak czarny :bober:
 

mactwar

New member
Witam

Wracając do tematu, czyli "Wymiana ..." poniżej mój przypadek.

Moja plasma 42PC1R 13 lutego zmieniła się w radio (jest głos nie ma obrazu;) ), zgłosiłem sprawę na infolinię LG - ppowiedzieli, żeserwis w moim mieście się ze mną skontaktuje i odbierze ode mnie TV do naprawy. Tak też się stało już następnego dnia.

Minęło 14 dni roboczych, czyli jakieś 2,5 tygodnia dla normalnego śmiertelnika.

i usłyszałem w serwisie, że nie ma części i że wysyłają podanie do LG o wymianę sprzętu na nowy, co powinno trwać według nich do 2 tygodni.

Pomyślałem, że przynajmniej gwarancja będzie nowa (urodzony optymista:) ). A tu nagle dzisiaj dzwonią z serwisu, że oto stał się cud i że mój TV jest naprawiony i w każdej chwili mogą go przywieźć i że muszę koniecznie podjąć decyzję czy go biorę.
Pierwsza myśl super!!!, już dzisiaj zacznę oglądać "świat" jak człowiek, a nie w pożyczonej od teścia 17'', ale po chwili udało mi się opanować euforię i mówię, że miałem dostać nowy TV??? Na to gość z serwisu zaczął sypać jakimiś ustaleniami wewnętrznymi LG, terminami 28 dniowymi na ściągnięcie części z poza granic IV RP itd., kiedy poczuł, że nie do końca mnie przekonał to na finiszu sypnął, żeby dzwonić do Warszawy do LG i z nimi gadać, bo to ich decyzja.

Tak, też uczyniłem. Zadzwoniłem do centrali LG (nie na infolinię 0 801 ...) i w dziale reklamacji, po podaniu numeru fabrycznego plasmy, Pani zakomunikowała: "... oczywiście należy się Panu nowy TV i proszę nie odbierać z serwisu starego, a poza tym Pana nowy TV właśnie dzisiaj wyjechał z magazynu i powinien już jutro lub najpóźniej w piątek być u Pana w domu..."

Teraz spokojnie czekam do jutra bądź piątku i dam znać czy ów nowy TV dojechał.

Pozdrawiam
mactwar

PS jestem ciekaw kto i za ile by korzystał z "mojego nowego TV" gdybym odebrał z serwisu mój stary :p
 

smoku666

New member
mactwar napisał:
Witam

Wracając do tematu, czyli "Wymiana ..." poniżej mój przypadek.

Moja plasma 42PC1R 13 lutego zmieniła się w radio (jest głos nie ma obrazu;) ), zgłosiłem sprawę na infolinię LG - ppowiedzieli, żeserwis w moim mieście się ze mną skontaktuje i odbierze ode mnie TV do naprawy. Tak też się stało już następnego dnia.

Minęło 14 dni roboczych, czyli jakieś 2,5 tygodnia dla normalnego śmiertelnika.

i usłyszałem w serwisie, że nie ma części i że wysyłają podanie do LG o wymianę sprzętu na nowy, co powinno trwać według nich do 2 tygodni.

Pomyślałem, że przynajmniej gwarancja będzie nowa (urodzony optymista:) ). A tu nagle dzisiaj dzwonią z serwisu, że oto stał się cud i że mój TV jest naprawiony i w każdej chwili mogą go przywieźć i że muszę koniecznie podjąć decyzję czy go biorę.
Pierwsza myśl super!!!, już dzisiaj zacznę oglądać "świat" jak człowiek, a nie w pożyczonej od teścia 17'', ale po chwili udało mi się opanować euforię i mówię, że miałem dostać nowy TV??? Na to gość z serwisu zaczął sypać jakimiś ustaleniami wewnętrznymi LG, terminami 28 dniowymi na ściągnięcie części z poza granic IV RP itd., kiedy poczuł, że nie do końca mnie przekonał to na finiszu sypnął, żeby dzwonić do Warszawy do LG i z nimi gadać, bo to ich decyzja.

Tak, też uczyniłem. Zadzwoniłem do centrali LG (nie na infolinię 0 801 ...) i w dziale reklamacji, po podaniu numeru fabrycznego plasmy, Pani zakomunikowała: "... oczywiście należy się Panu nowy TV i proszę nie odbierać z serwisu starego, a poza tym Pana nowy TV właśnie dzisiaj wyjechał z magazynu i powinien już jutro lub najpóźniej w piątek być u Pana w domu..."

Teraz spokojnie czekam do jutra bądź piątku i dam znać czy ów nowy TV dojechał.

Pozdrawiam
mactwar

PS jestem ciekaw kto i za ile by korzystał z "mojego nowego TV" gdybym odebrał z serwisu mój stary :p


no to ładnie, daj znać czy przysłali ci nówke sztuke i jak z gwarancją...
 
Do góry