Dzwoniłem włąsnie do LG Polska

Fixxxer

New member
z prośbą o udostępnienie instrukcji do menu serwisowego i pan z działu technicznego wręcz mnie opierd....ł że cytuje" nie mam prawa korzytać z tego menu i jak ja woógle tam wszedłem i skąd mam taką informacje" strzeliłem karpia bo normalnie mnie zatkało i podziękowałem skoro nie moge takiej informacji uzykać. Czy to ma jakieś strategiczne znaczenie dla koncenru coś chcą ukryć przed uzytkownikiem ???? Zupełnie nie rozumiem.... w końcu to ja kupiłem ten telewizor i moge z nim robić co mi sie podoba jak coś spiernicze to na własna odpowiedzialność
 

Amix

New member
jak coś spiernicze to na własna odpowiedzialność
Nie całkiem tak do końca masz rację.
Jak coś spierniczysz to wezwiesz serwis i powiesz, że nie masz pojęcia co to jest menu serwisowe, ot zepsuł się i tyle, a plazma na gwarancji, a jeszcze napsioczysz,że LG takie.........produkuje
Założę się,że tak będzie.
Poproś ich jeszcze o narzędzia do ładowania oprogramowania przez port szeregowy
 
Ostatnia edycja:

ar2

Wsparcie
Członek Załogi
HD Squad
Hehe no niestety "strefa intymna" i tak jak napisał kolega, można tak zmajstrować, że serwis sie w życiu nie połapie co i jak... dość karkołomne takie dzwonienie :D, ale możesz spróbować pójść i ugadać się z kimś w serwisie:D
 

arsenal

Moderator
VIP
Oj Fixxxer. Trzeba było trzymać te przyciski MENU i grzebać w service menu dopiero jak ci się tv znudzi;). Oddajesz takiego do serwisu i "szpece" rozkładają ręce bo z potrzebnych narzędzi mają tylko torxy:rolleyes:
W USA to jest już niemal plaga. Ludzie grzebią w tym menu a potem domagają się naprawy, regulacji( polepszającej oczywiście) lub wymiany.
 

jacek12345

New member
Zgodzę się że nie powinno się tam grzebać... ja najadłem się niezłego stracha jak tam pomieszałem.
Telewizor uruchomił się z angielskim interfejsem bez możliwości zmiany na polski. A najgorsze że nie było obrazu, mimo iż był ustawiony na AV1, na innych też nic nie było. Zrobiłem się blady, ale włączyłem znowu to menu serwisowe i ustawiłem OPTION1,2,3 tak jak było ... tyle że z nerwów zapomniałem jak było wcześniej, ale metoda prób jakoś ustawiłem dobrze i kamień spadł mi z serca.
Nie radzę nikomu tam grzebać, chyba że wie dokładnie co i jak. ja akurat szukałem opcji do tego żeby te boczne paski nie były szare ale czarne. Poda mi ktoś gdzie pokolei to znaleźć???
Pozdr Jacek
 

Fixxxer

New member
jacek12345 napisał:
Zgodzę się że nie powinno się tam grzebać... ja najadłem się niezłego stracha jak tam pomieszałem.
Telewizor uruchomił się z angielskim interfejsem bez możliwości zmiany na polski. A najgorsze że nie było obrazu, mimo iż był ustawiony na AV1, na innych też nic nie było. Zrobiłem się blady, ale włączyłem znowu to menu serwisowe i ustawiłem OPTION1,2,3 tak jak było ... tyle że z nerwów zapomniałem jak było wcześniej, ale metoda prób jakoś ustawiłem dobrze i kamień spadł mi z serca.
Nie radzę nikomu tam grzebać, chyba że wie dokładnie co i jak. ja akurat szukałem opcji do tego żeby te boczne paski nie były szare ale czarne. Poda mi ktoś gdzie pokolei to znaleźć???
Pozdr Jacek

nie jest moim ceklem grzebać w menu serwisowym zeby coś zepsuć ale właśnie po to zadzwoniłem aby dowiedzieć sie do czego sa poszczególne funkcje. Chciałem właczyć podobnie jak Ty szare paski na okres docierania ( są dostępne np w trybie 4:3 a w 16:9 nie wiem jak je włączyć) Zresztą tyle tu sie naczytałem włacz menu sprawdź ilośc godzin itd.... a teraz słysze wręcz odwortne opinie.... moze czas sie zdecydować .... ja mówie jasno chce poznac do czego sa różne funkcje co nie oznacza ze bede z nich korzytał ale jeśli moge sobie poprawić funkcjonalność to czemu nie...

Amix napisał:
Nie całkiem tak do końca masz rację.
Jak coś spierniczysz to wezwiesz serwis i powiesz, że nie masz pojęcia co to jest menu serwisowe, ot zepsuł się i tyle, a plazma na gwarancji, a jeszcze napsioczysz,że LG takie.........produkuje
Założę się,że tak będzie.
Poproś ich jeszcze o narzędzia do ładowania oprogramowania przez port szeregowy

wiesz ja staram sie nie oceniać ludzi i gdybać jeśli ich nie znam... wiec przepraszam Cie bardzo ale daruj sobie kąsiliwe uwagi na temat co to ja zrobie jak popsuje tv..... Nie znasz mnie wiec nie prorokuj jak sie zachowam. Skoro menu serwisowe jest dostępne dla użytkownika a choćby na tym forum można znaleźć 100 postów które mówią jak takie menu właczyć to chyba nie dziwne ze chciałem poznac zastosowanie znajdujących sie tam funkcji....
 

Amix

New member
To nie jest prorokowanie
Możesz zablokować przez przypadek panel z poziomu menu serwisowego tak,że nawet do tego menu nie wejdziesz z poziomu pilota.
Możesz wtedy wejść tylko z poziomu złącza RS i odpowiedniego oprogramowania w kompie.
Na pewno nie polecisz do serwisu ???
Skoro menu serwisowe jest dostępne dla użytkownika a choćby na tym forum można znaleźć 100 postów które mówią jak takie menu właczyć to chyba nie dziwne ze chciałem poznac zastosowanie znajdujących sie tam funkcji....
Pisze coś o tym w instrukcji,że jest takie menu i jest dostępne dla użytkownika ??.
To menu jest dla serwisu i to,że się o tym tu pisze i jest dostępne to efekt eksperymentów ciekawych ludzi i przecieki od techników serwisu.
Nigdzie w necie nie znajdziesz opisu funkcji menu serwisowego i trzeba aksperymentować samemu.Znając przynajmniej podstawy angielskiego okazuje się,że nie jest to takie trudne i można poradzić sobie samemu.
Chciałem właczyć podobnie jak Ty szare paski na okres docierania ( są dostępne np w trybie 4:3 a w 16:9 nie wiem jak je włączyć)
Jak pisałem wyżej te szare paski można wyłączyć tylko w LCD
W menu serwisowym plazmy nie ma tej opcji.
Zdaniem producenta może to uszkodzić matrycę i ta opcja w plazmach została zablokowana.
 
Ostatnia edycja:

PAZ

New member
W plazmach LG nie ma możliwości zmiany kolorów pasów właśnie z troski o Twój panel, gdyż czarny kolor bardziej by ją wypalił niż szary.
 

jax

New member
Amix i PAZ, LG plazma np PC1R jak najbardziej ma mozliwość zmiany pasów z szarych na czarne, właśnie przez menu serwisowe. Tylko po co wam ta zmiana, ja po około 2tyg od zakupu nie mogę patrzec na obraz 4:3, bo jakieś taki dziwny jest, 16:9 jest dla mnie jak najbardziej rzeczywisty i taki pozostaje na moim tv.
 

Fixxxer

New member
PAZ napisał:
W plazmach LG nie ma możliwości zmiany kolorów pasów właśnie z troski o Twój panel, gdyż czarny kolor bardziej by ją wypalił niż szary.

no to bezsens własnie skoro czarny wypala bardziej to czemu nie można zmienić go na szary
 

PAZ

New member
W starszych modelowo plazmach LG czyli PX5R,PX4R,PX4RV,PX3RV nie ma możliwości zmiany koloru pasów z SZAREGO na czarny, w nowszych jest taka mozliwość.Widocznie LG uznało, że każdy ma prawo pogorszyć stan swojego panela zmieniając kolory bocznych pasków.Komprende?
 

maxpoll

New member
Panowie co wy za bzdury opowiadacie że czarny bardziej wypala obraz niż szary , jak by tak było to wiekszość filmów w formacie z bardziej obniżonymi proporcjami - np 2,35:1 a nie 16:9 ( np . cała seria gwiezdnych wojen ) nie robiła by nic innego tylko niszczyła ekran bo nie ma takiej opcji aby pod ani nad wyświetlały się szare pasy bo zawsze beda tylko czarne !!! .
 

PAZ

New member
Kolego "Maxpoll" zanim zaczniesz wypowiadać tak zdecydowane sądy poczytaj najpierw KOMPLEKSOWO choćby to forum jak i inne, było na naszym forum w kilku wątkach jak działa kolor czarny na panele plazmowe. Moja wiedza na temat pasów w LG bierzę się między innymi z obszernej korespondencji mailowej, którą onegdaj prowadziłem z firmą LG Polska, no chyba, że uznamy, iż tam pracują sami ignoranci;) oraz z tego, że miałem plazmę LG.
 
Ostatnia edycja:

Masta_J

Active member
Bez reklam
tylko po co?

Amix napisał:
Nie całkiem tak do końca masz rację.
Jak coś spierniczysz to wezwiesz serwis i powiesz, że nie masz pojęcia co to jest menu serwisowe, ot zepsuł się i tyle, a plazma na gwarancji, a jeszcze napsioczysz,że LG takie.........produkuje
Założę się,że tak będzie.
Poproś ich jeszcze o narzędzia do ładowania oprogramowania przez port szeregowy


Tylko na co mu się zdadzą te kłamstwa jak serwis wejdzie do swojego menu i sprawdzi, że menu serwisowe było odpalane tyle a tyle razy...
 

Fixxxer

New member
Masta_J napisał:
Tylko na co mu się zdadzą te kłamstwa jak serwis wejdzie do swojego menu i sprawdzi, że menu serwisowe było odpalane tyle a tyle razy...

a da sie to sprawdzić ?????

no qcze i własnie o to mi chodzi zeby poznać co do czego. wcale nie musze niczego tam zmieniać ale poprpstu poznać co z czym i jak sie je. W końcu to ludzkie poszerzać wiedze :D ;)
 

twEEtR

New member
Fixxxer napisał:
a da sie to sprawdzić ?????

no qcze i własnie o to mi chodzi zeby poznać co do czego. wcale nie musze niczego tam zmieniać ale poprpstu poznać co z czym i jak sie je. W końcu to ludzkie poszerzać wiedze :D ;)

W niektorych przypadkach nieautoryzowane wejscie do menu serwisowego jest rownoznaczne z rozkreceniem obudowy urzadzenia, a co za tym idzie - utrata gwarancji.
 

Fixxxer

New member
twEEtR napisał:
W niektorych przypadkach nieautoryzowane wejscie do menu serwisowego jest rownoznaczne z rozkreceniem obudowy urzadzenia, a co za tym idzie - utrata gwarancji.

No to na tym forum chyba 99% uzytkowników potraciłoby gwarancje :D . Zreszta nie sądze ze jest jak mówisz, musiałaby być nt temat jakolwiek informacja a takiej nie widziałem
 

twEEtR

New member
Fixxxer napisał:
No to na tym forum chyba 99% uzytkowników potraciłoby gwarancje :D . Zreszta nie sądze ze jest jak mówisz, musiałaby być nt temat jakolwiek informacja a takiej nie widziałem

Producenci samochodow tez w zaden jasny sposob nie ostrzegaja o fakcie iz "grzebanie" w chipie sterujacym praca silnika jest powodem utraty gwarancji, a rzeczywistosc jest wiadoma.
Ale po co szukac daleko... Kwestia dekoderow cyfrowych SAT. Temat chyba wszystkim bardziej bliski ;)
"Samodzielna" modyfikacja oryginalnego oprogramowania jest... nielegalna i wiaze sie ze zmiana oryginalnych parametrow pracy urzadzenia, a co za tym idzie narazeniem tegoz na uszkodzenia. Serwis nie moze w zaden sposob brac odpowiedzialnosci za take dzialania.
Oczywiscie caly ten moj wywod nie ma zadnego poparcia faktami i opiera sie na czystej logice :idea:

Sam rowniez "grzebie" w zakazanych zakatkach oprogramowania mojego sprzete ale jednoczesnie zdaje sobie sprawe z tego jakie moga byc tego konsekwencje.

Pozdowka
 
Do góry