B7V i martwe piksele

Witam. Parę dni temu zauważyłem pierwszy martwy piksel na białym tle. Nigdy jakoś nie zwracałem na to uwagi. Włączyłem czerwoną planszę i naliczyłem ich aż 8!, na białej są 4, zielonej 4 i niebieskiej 1. Mogę coś jeszcze z tym fantem zrobić? Telewizor 19 kwietnia będę miał 2 lata. Zapłaciłem wówczas za niego 6 tysięcy, co dla mnie jest wielką sumą. Rozumiem , że z czasem będzie jeszcze gorzej ? Nie rozumiem tylko dlaczego... dbałem cały czas o telewizor. Włączałem mu odświeżanie praktycznie co miesiąc.
 

unky

Member
Wypalone pixele to raczej inny problem niż odświeżanie. Mój 65B7V w 24.04 będzie miał dwa lata. Kosztował 9tysi. Rok temu w marcu wymienili mi matrycę na nową bo pojawiły się zielonkawe pasy u dołu ekranu pewnie po polsat news albo tvn24, w tym roku w marcu ponownie pojawił się ten sam efekt. Matryca ponownie do wymiany ale tym razem uznali że wymienią mi TV na nowy. Czekam bo ze względu na koronę jest problem z logistyką. No i po tej wymianie cyk i kolejne dwa lata gwarancji. Tak tylko piszę tutaj żeby Cię pocieszyć. To tylko TV - życie to nie tylko oglądanie. Są ważniejsze sprawy.
Proponuję zgłosic do serwisu LG - może Ci wymienią?
 
Pomoże ktoś jak to zgłosić na gwarancję ? Jak opisać problem, tak żeby serwis się na mnie nie wypiął ? Trzeba zrobić jakieś zdjęcie ?
Zglaszalibyście na moim miejscu ? Nie mam żadnych problemów z pasami czy powidokami. Jedynie te martwe piksele. Na czerwonym tle naliczyłem prawie 10.
 

unky

Member
Pomoże ktoś jak to zgłosić na gwarancję ? Jak opisać problem, tak żeby serwis się na mnie nie wypiął ? Trzeba zrobić jakieś zdjęcie ?
Zglaszalibyście na moim miejscu ? Nie mam żadnych problemów z pasami czy powidokami. Jedynie te martwe piksele. Na czerwonym tle naliczyłem prawie 10.

Zgłaszaj przez stronę LG. Musisz miec numer seryjny TV do odczytania z menu. Zgłoszą się do Ciebie z centrali a potem przekażą zgłoszenie do lokalnego autoryzowanego serwisu LG.
 

feromann

Member
Reklamacja z powodu martwych pikseli jest trudna,całe szczęście,że to LG,bo tam jest najbardziej wyrozumiały serwis ze wszystkich.
 
No dobrze ale skoro mają wymienić matrycę to może być tak, że dostanę gorszą lub jakąś z bandingiem, pasami lub wrażliwą na powidoki. Wątpię, że wymienią mi zaraz na nowy telewizor z powodu paru martwych pikseli na kilkaset tysięcy :smile:

Edit. Próbowałem zrobić zdjęcie martwych pikseli ale by pokazać konsultantowi na chacie ale zdjęcia wychodzą fatalne z czerwonym tłem.
 

Rodrik_AR

New member
Twoja sprawa, ja bym zgłaszał. Ze zdjęciami musisz poeksperymentować aby najlepiej oddać wadę. Może przy zgaszonym świetle spróbuj?
 
Sprawę zgłosiłem na chacie konsultantowi, najpierw padło pytanie czy martwe piksele są widocznie na planszy testowej w ustawieniach (tam są widoczne tylko 2 no ale nic nie mówiłem...) i czy zrobiłem odświeżanie pikseli. Na wszystko odpowiedziałem twierdząco. Podałem swoje dane i mam czekać na telefon od serwisanta, który ma przyjść, zobaczyć i ewentualnie naprawić usterkę. Podesłałem również zdjęcia wypalonych pikseli, które sam zaproponowałem - co jest trochę dziwne.

Będzie się ze mną kontaktował serwisant by ustalić datę dogodną dla mnie. Jeśli serwisant będzie chciał zabrać telewizor do siebie czyli do innego miasta ok.100 km bo spodziewam się, że serwisant jest w większym mieście to czy mogę odmówić ? Mimo wszystko nie chcę by zabierali telewizor...
 

Rodrik_AR

New member
Poczekaj aż przyjedzie i usłyszysz co powie. Jeżeli zatwierdzi panel do wymiany to raczej zrobią to na miejscu. Jeżeli będzie inaczej i będą chcieli go zabrać, to zawsze możesz odmówić. To Twój telewizor :)
 
Poczekaj aż przyjedzie i usłyszysz co powie. Jeżeli zatwierdzi panel do wymiany to raczej zrobią to na miejscu. Jeżeli będzie inaczej i będą chcieli go zabrać, to zawsze możesz odmówić. To Twój telewizor :)

Dzwonił do mnie serwisant, żebym mu powiedział co się dzieje z telewizorem. Mówił, że jeśli widzę martwe piksele tylko na obrazie statycznym i nie świecą to raczej LG nie uzna tego. Zdjęcia mogę mu podesłać i wyśle do LG co z tym robimy.
Także prawdopodobnie nici z wymiany :p no ale można było spróbować.
 
Hah, a u mnie nic z tego. Gwarancja kończy się za 3 dni, a ja nie mam podbitej karty gwarancyjnej, której żąda serwis LG. Także lipa, nawet jakbym wysłał kuriera do firmy, która mi sprzedała tv i podbiła kartę gwarancyjną to i tak nie zdążę.

Pytałem sympatycznego Pana z serwisu o martwe piksele. LG dopuszcza 8 pikseli na matrycy. Ja mam 9 na czerwonym tle. Mianowicie czy z dalszym użytkowaniem pikseli martwych może przybywać. Odpowiedział, że to wcale nie jest powiedziane. Mogę użytkować telewizor kolejne lata i żaden nowy nie dojdzie. A jakie jest wasze zdanie ?
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
To tak nie działa.
Mają obowiązek przyjąć zgłoszenie i przyjąć telewizor do serwisu. A podbitą gwarancję doślesz w międzyczasie.
LG nie powinno żądać dodatkowych papierów oprócz faktury zakupu lub paragonu fiskalnego.
Dzwoń śmiało - muszą przyjąć zgłoszenie i odebrać.
 
Witam. Sprawa została zgłoszona do działu reklamacji. Próbuję się dodzwonić do tego sklepu lecz niestety nikt nie odbiera. Nie wiadomo czy on jeszcze istnieje :p
 

Rodrik_AR

New member
Zapewne sklep istnieje tylko jest zamknięty jak wiekszość teraz.
Napisz maila. Ważne, że masz paragon. Tak jak Kiki napisał, to powinno wystarczyć.
 
Ponoć nie wystarczy. Dzwonił do mnie wczoraj serwisant, że odpowiedzieli mu z LG, że wymagają podbitej karty gwarancyjnej, żeby można było sprawę ruszyć dalej. Tak mi powiedział. Nie wiem. Zgłosiłem dzisiaj rano reklamację poprzez czat. Na odpowiedź z działu reklamacji mają 30 dni. 19 kwietnia kończy mi się gwarancja. Chyba za późno się zorientowałem ,że mam te martwe piksele.
 

leszcz

New member
Ponoć nie wystarczy. Dzwonił do mnie wczoraj serwisant, że odpowiedzieli mu z LG, że wymagają podbitej karty gwarancyjnej, żeby można było sprawę ruszyć dalej. Tak mi powiedział. Nie wiem. Zgłosiłem dzisiaj rano reklamację poprzez czat. Na odpowiedź z działu reklamacji mają 30 dni. 19 kwietnia kończy mi się gwarancja. Chyba za późno się zorientowałem ,że mam te martwe piksele.

będzie ok . Zgłosiłeś w czasie trwania gwarancji :)
 
Do góry