65c7v - Jak sprawdzić i ustawić

mar19000

New member
Witam,

Kupiłem telewizor LG OLED 65c7v i mam kilka pytań.
Szukałem na forum, ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na moje pytania.
Proszę o pomoc.

1. Jak sprawdzić telewizor jak do mnie dotrze ( Kurier przywiezie )
2. Jak wejść do menu serwisowego i sprawdzić ile Tv ma przepracowanych godzin
3. Jakie testy przeprowadzić na tv i na co zwrócić uwagę - plansze kolorów , przebarwienia, wypalone piksele, inne - jakie ?
4. Czy mogę sam przeprowadzić kalibrację ?
5. Jak zrobić kalibrację. Czy są jakieś instrukcje. Na co zwrócić uwagę.
6. Jeśli nie to kto w Rzeszowie jest w stanie to zrobić dobrze.

Bardzo proszę o pomoc oraz o wskazówki na co powienienem zwrócić uwagę a o to nie zapytałem kupując nowy TV.

Z góry serdecznie dziękuję,
Pozdrawiam,

M.
 

Karol1976

Active member
Bez reklam
Witam,

Kupiłem telewizor LG OLED 65c7v i mam kilka pytań.
Szukałem na forum, ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na moje pytania.
Proszę o pomoc.

1. Jak sprawdzić telewizor jak do mnie dotrze ( Kurier przywiezie )
2. Jak wejść do menu serwisowego i sprawdzić ile Tv ma przepracowanych godzin
3. Jakie testy przeprowadzić na tv i na co zwrócić uwagę - plansze kolorów , przebarwienia, wypalone piksele, inne - jakie ?
4. Czy mogę sam przeprowadzić kalibrację ?
5. Jak zrobić kalibrację. Czy są jakieś instrukcje. Na co zwrócić uwagę.
6. Jeśli nie to kto w Rzeszowie jest w stanie to zrobić dobrze.

Bardzo proszę o pomoc oraz o wskazówki na co powienienem zwrócić uwagę a o to nie zapytałem kupując nowy TV.

Z góry serdecznie dziękuję,
Pozdrawiam,

M.


A po co ci wchodzić do menu serwisowego ? Jak nowy to po co sprawdzać ? Jak kurier przywozi pytasz się czy jest opcja sprawdzenia bo różnie bywa i przy nim otwierasz i sprawdzasz czy nie pobity , jak jest pobity to spisuje się protokół i ważne czy karton jest uszkodzony ? to wszystko on będzie odznaczał przed pod pisaniem warto sprawdzić co odznaczał i jak jest uszkodzony to nie obierasz raport wysyłasz do tego sklepu gdzie nabyłeś , zeskanować i wysyłasz ,

Wiem jedno że w ups jak chcesz wysłać tv powyżej 32 cali to już musi być na palecie . mini palecie bo kurier nie odbierze zmieniło się teraz u nich

Ale podstawowa sprawa od razu sprawdzasz karton czy nie ma gdzieś dziury itp , jeśli jest ok to otwierasz karton przy kurierze i sprawdzasz przy nim , a jak nie zgodzi się abyś sprawdził , dzwon do sklepu gdzie nabyłeś i powiedz w czym rzecz ja bym go nie odebrał w takim przypadku
 

mar19000

New member
Tak teoretycznie powinno być - Jak nowy wszystko nowe.
Czytałem , że sklepy potrafią tak spakować tv jakby był fabrycznie spakowany dlatego chcę wejść w menu serwisowe i to sprawdzić czy np nie jest to z ekspozycji.
Co z kalibracją i pozaostałymi rzeczami ?
 

fio

Member
Nie mam pojęcia, jak wejść w menu serwisowe. Tutaj nie pomogę.

Jeżeli chodzi o pozostałe kwestie: najważniejsze w przypadku OLED to wyświetlenie białej planszy i sprawdzenie, czy występuje i ewentualnie czy jest mocny tzw. zafarb. Uruchamiasz białą planszę i patrzysz, czy część ekranu nie ma odcienia żółtego, różowego, niebieskiego czy jeszcze innego. Jeżeli jest minimalne to trzeba sprawdzić, czy przeszkadza przy normalnym oglądaniu. Jeżeli wiesz gdzie występuje oglądasz jakiś materiał z zimowymi scenami i patrzysz, czy drażni.
Następnie uruchamiasz plansze z innymi kolorami i szukasz pikseli. I znowu podobnie. Jak znajdziesz to sprawdzasz, czy przeszkadzają przy normalnym oglądaniu z odległości docelowej.
Ostatnią sprawą jest sprawdzenie, jak mocny jest banding. Uruchamiasz planszę 5% grey i sprawdzasz czy pasy są mocno widoczne. W nowym tv są widoczne bardziej niż po kilkudziesięciu godzinach oglądania dlatego znowu puszczasz materiał z ciemnymi np na Netflixe Marco Polo 1 sezon 3 odcinek 14-16 minuta (tutaj prawie każdy oled wymięka) i sprawdzasz jak bardzo przeszkadza.

Rozumiem, że kupując nowy tv, który nie kosztuje mało chce się dostać towar idealny, ale z oledami już tak jest, że są sztuki gorsze i lepsze. Jeżeli coś nie przeszkadza przy normalnym oglądaniu to nie przejmować się.

Kalibracja się przyda, jeżeli chcesz wyciągnąć max możliwości tv. Najlepsza to chyba z pierwszego wyniku google po wpisaniu (kalibracja tv). Nie jest to tania opcja.
 
Ostatnia edycja:

mar19000

New member
Czy wejście do menu serwisowego to automatyczna utrata gwarancji?
Podobno są dwa spospoby żeby wejść do menu serwisowego jeden przez kod 0413 a jakiś inny kod to wejści tzw autoryzowane. Cze to prawda ? Ktoś o tym słyszał ?
 

mar19000

New member
Ewentualnie żeby sprawdzi ilość kompensacji matrycy tylko nie wiem jak się to po angielsku nazywa. Proszę o informację jak się to nazywa i gdzie tego szukać. Dziękuję
 
Do góry