LG oled B8

Misza75

New member
Kiki , jeśli jest tak jak mówisz to ok, tylko dlaczego jak wcześniej miałem problem z niedziałającym pilotem,to bez problemu przysłali mi nowy?
Dlaczego przyjechał serwis , sprawdzili papiery i poinformowali mnie że wymienią mi tv?
Dlaczego po kilku dniach im się odechciało wymienić , argumentują telefonicznie to tym że tv nie jest z polskiej dystrybucji?
Wcześniej był?
Dlaczego na oświadczeniu które mi przysłali nie ma wzmianki o tym że przyczyną odmowy jest to ,że tv nie jest z polskiej dystrybucji , mimo że telefonicznie mnie zapewniali że w tym piśmie będzie to napisane?

Dla mnie cała sprawa jest grubymi nićmi szyta.
Jak mogę sam sprawdzić z jakiej dystrybucji jest tv?

Achim sprawdzić możesz każdy produkt LG dzwoniąc na ich infolinię, prosząc o sprawdzenie czy sprzęt pochodzi z PL dystrybucji, podając jednocześnie numer fabryczny telewizora. Robią to "od ręki", sprawdziłem osobiście przy ich urządzeniach i nigdy nie odmówili.

Wycofali się z wymiany Twojego Tv bo sami właśnie to zrobili. Serwisant sprawdził nr fabryczny Tv lub sam im podałeś przy formularzu zgłoszeniowym i wyszło, że nie jest to sprzęt przeznaczony na rynek PL. Czemu sprawdzili tak późno? Tu możemy snuć tylko domysły. Pewnie mają swoje wewnętrzne procedury które nie pozwoliły "akcji wymiana" puścić dalej.

Proponuję Tobie wszystko załatwiać drogą @. To co powiedziane "łatwo podważyć" i się z tego wycofać. To co napisane będziesz mieć czarno na białym zachowane na ewentualne dalsze postępowanie i czynności wyjaśniające. Proponuję też skontaktować się z Rzecznikiem Praw Komsumenta, telefonicznie lub oczywiście też @ opisując ze szczegółami cały przebieg zdarzenia, łącznie z tym co i kto powiedział. Zrób to oczywiście dowiadując się jednocześnie jak ma wyglądać Procedura zgłoszeniowa do sklepu, jakie masz prawa i obowiązki oraz czego wymagać /na podstawie jakich przepisów/.

Przykro mi, że spotkała Cię taka niespodzianka i życzę powodzenia w całej akcji i dochodzeniu swoich praw w sklepie który "nie poinformowal" Ciebie, że Tv nie jest przeznaczony na rynek Pl.

Zacząłeś nierówną i długą walkę, mam nadzieje, że będzie wygrana.
Daj proszę znać na forum co w sprawie piszczy tak by na przyszłość i innych wspomóc jeśli się trafi podobny problem.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Ale oni wskazali dokładnie prawo.
Zgłaszaj do sklepu , ale sklep bierze z Niemiec - więc procedura przeciągnie się do 2 miesięcy. I pod warunkiem że sklep nie padnie. Wówczas problem jest wyłącznie po Twojej stronie.
Wg mnie lepiej jest kupować Oledy LG z Polskiej dystrybucji 0- tym bardziej że są tańsze i LG Polska wszystkie czynności wykonuje samo.
 

achim69

Member
Ale oni wskazali dokładnie prawo.
Zgłaszaj do sklepu , ale sklep bierze z Niemiec - więc procedura przeciągnie się do 2 miesięcy. I pod warunkiem że sklep nie padnie. Wówczas problem jest wyłącznie po Twojej stronie.
Wg mnie lepiej jest kupować Oledy LG z Polskiej dystrybucji 0- tym bardziej że są tańsze i LG Polska wszystkie czynności wykonuje samo.

Sklep jest na rynku kilkanaście lat.Wątpię by przez mój przypadek sklep się zwinął.
Sklep mnie zapewnia że ma telewizory z polskiej dystrybucji.
Napisałem maila na infolinię LG podając im nr. seryjny , aby napisali mi z jakiej dystrybucji jest ten tv.Dostałem odpowiedź że to autoryzowane serwisy mogą tylko sprawdzić.Jest to dla mnie bardzo dziwne.Jeśli tak jest, serwis może tak każdemu powiedzieć.
Dzwoniłem do serwisu, który odmówił mi naprawy, a następnie anulował wymianę z prośbą aby dali mi na piśmie jaki jest powód anulowania wymiany.Nie chcą tego zrobić, dostałem tylko pismo w którym jest napisane że nie są w stanie tv naprawić z przyczyn technicznych.
Może ma ktoś z was jakieś możliwości aby sprawdzić z jakiej dystrybucji jest mój tv?
No i może robił ktoś jakiś zakup w sklepie WEGATV?
 

fio

Member
Wiem, że nie pomogę tym postem, ale może inni się zastanowią. Bez lizania tyłka polecam zakup u Kikiego - po pierwsze polska dystrybucja, po drugie cena najniższa na rynku, po trzecie w przypadku problemów wiadomo, gdzie się zwrócić.
 

achim69

Member
Achim jak przebiega nierówna walka? Udało się coś wyjaśnić, ruszyło się coś w temacie?

Na razie jestem na etapie dalszego wyjaśniania sprawy z firmą LG.
Napisałem maila do LG, podając w nim nr. seryjny tv, z prośbą o informację z jakiej dystrybucji jest ten tv.Chcę mieć to czarno na białym.Miła pani z LG odpisała mi że nie jest w stanie mi pomóc , ponieważ tylko autoryzowany serwis LG może to zrobić.
Czyli wychodzi z tego że serwis może powiedzieć cokolwiek by wymigać się od naprawy czy wymiany.Na piśmie serwis z Katowic nie chce mi napisać, że przyczyną anulowania wymiany jest to że tv nie jest z polskiej dystrybucji.
No to napisałem maila z tą samą prośbą do serwisu w Bielsku, rownież zero odpowiedzi.
Napisałem też oficjalną reklamację do DZIAŁU REKLAMACJI LG , minęlo 10 dni, także zero kontaktu.
Dziś lub jutro będę pisał do Rzecznika Praw Konsumenta.
Opiszę im całą sprawę, bo działanie firmy LG jest co najmniej dziwne.
Sklep w którym kupiłem tv również złożył oficjalną reklamację w LG, i jak na razie też nie ma żadnej reakcji ze strony LG.
To na razie tyle...
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
LG Polska nie jest stroną w przypadku wymiany na drodze handlowej.
Tak jest od lat.
W przypadku dystrybucji z innych krajów działania wymiany są na drodze handlowej- czyli sklep.
Dlatego trzeba kupować z polskiej dystrybucji uniknie się kłopotów.
 

achim69

Member
LG Polska nie jest stroną w przypadku wymiany na drodze handlowej.
Tak jest od lat.
W przypadku dystrybucji z innych krajów działania wymiany są na drodze handlowej- czyli sklep.
Dlatego trzeba kupować z polskiej dystrybucji uniknie się kłopotów.
Kiki, możesz mi na priv przesłać twoją cenę za B8 i C8 z kalibracją i bez?
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Oled 55B8 za 7299 zł
Kalibracja gratis
Dostawa gratis
Prezent LG Polska

Oled 55C8 za 7699 zł
Kalibracja gratis
Dostawa gratis
Prezent LG Polska

I najważniejsze że polskiej dystrybucji - bo LG Polska poszło po rozum do głowy i nie wymienia już uszkodzonych matryc telewizorom, które nie pochodzą z polskiej dystrybucji.
 

TATANA001

New member
Dzień dobry wszystkim.
Jestem tu nowy :)
Przyciągnął mnie temat wymiany w trybie handlowym tv LG OLED 55C7
Ta jak w przypadku kolegi achim69 w moim tv zaczęły pojawiać się przebarwienia na matrycy. Zgłosiłem reklamację, nawet dość szybko pojawił się u mnie serwisant z LG z nową matrycą i tu zaczęły się schody. po wymianie matrycy telewizor przestał działać w ogóle, technik pojawił się u mnie po tygodniu z kolejną matrycą, płytą główną i zasilaczem :| jednak żadne działania nie doprowadziły do reanimacji TV. Ostatecznie pan serwisant obiecał,ze złoży wniosek o wymianę na nowy model. I tu jak w przypadku kolegi achim69 dostałem od LG pismo-oświadczenie, że nie są w stanie naprawić TV i mam dokonać wymiany w trybie handlowym. Dodam, że swój TV także nabyłem w firmie WEGA TV. I w związku z tym mam pytanie do kolegi achim69, czy udało się sfinalizować wymianę sprzętu i jak to przebiegło.
pozdrawiam
 

achim69

Member
Dzień dobry wszystkim.
Jestem tu nowy :)
Przyciągnął mnie temat wymiany w trybie handlowym tv LG OLED 55C7
Ta jak w przypadku kolegi achim69 w moim tv zaczęły pojawiać się przebarwienia na matrycy. Zgłosiłem reklamację, nawet dość szybko pojawił się u mnie serwisant z LG z nową matrycą i tu zaczęły się schody. po wymianie matrycy telewizor przestał działać w ogóle, technik pojawił się u mnie po tygodniu z kolejną matrycą, płytą główną i zasilaczem :| jednak żadne działania nie doprowadziły do reanimacji TV. Ostatecznie pan serwisant obiecał,ze złoży wniosek o wymianę na nowy model. I tu jak w przypadku kolegi achim69 dostałem od LG pismo-oświadczenie, że nie są w stanie naprawić TV i mam dokonać wymiany w trybie handlowym. Dodam, że swój TV także nabyłem w firmie WEGA TV. I w związku z tym mam pytanie do kolegi achim69, czy udało się sfinalizować wymianę sprzętu i jak to przebiegło.
pozdrawiam




Cześć.
Tak w skrócie opiszę moje przygody ze sklepem VEGA TV.
W lipcu wysłałem do sklepu REKLAMACJĘ W TRYBIE RĘKOJMI.Przez prawie dwa miesiące zero odpowiedzi, choć sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych na ustosunkowanie się do pisma.Po dwóch miesiącach dostałem pismo że mam wysłać tv na podany adres.Zadzwoniłem do właściciela sklepu by omówić formę wysyłki.Po uzgodnieniu , sklep wysłał do mnie kuriera , a pan Paweł , szef zapewnił mnie telefonicznie że faktycznie telewizora nie da rady naprawić , to do tygodnia wyśle mi nowy B7.
Po miesiącu skontaktowałem się z właścicielem i zasugerowałem że miał być tydzień , a jest miesiąc i tv dalej nie ma.Dostałem odpowiedź że jutro wysyłają nową sztukę.
Tak byłem zwodzony jeszcze 2 lub 3 razy.Potem dostałem wiadomość że nie ma możliwości załatwienia modelu B7 , więc szef proponuje mi B8 z moją dopłatą 800 zł, lub C8 z dopłatą 1500.
Po tej wiadomości skonsultowałem się z Rejonowym Rzecznikiem Praw Konsumenta i z kolei on powiedział mi że jeśli sklep nie ma takiego samego modelu tv to za moją zgodą może wymienić mi na inny model , ale bez dopłat.Mogę też w tym wypadku żądać zwrotu gotówki, ale odstąpienie od umowy może ciągnąć się w czasie i skończyć się w sądzie.
W końcu po burzliwej rozmowie telefonicznej z właścicielem, który do końca chciał mnie naciągnąć na dopłatę udało mi się wywalczyć B8 bez dopłat.
Na koniec właściciel chciał jeszcze abym to ja poniósł koszty transportu, ale tu też mu się twardo postawiłem, choć straszył mnie że mój uszkodzony B7 wyśle do LG aby go naprawili i będę jeszcze długo czekał na tv.
Postraszyłem go odstąpieniem od umowy i wysłał mi B8.Telewizor otrzymałem 3 tygodnie temu.Całość sprawy ciągnęła się przez kilka miesięcy.Przez prawie półtorej miesiąca byłem bez telewizora.
Gość ewidentnie próbował grać na zwłokę, szukając B7 by jak najmniej stracić na tej wymianie, potem chciał bezprawnie wysępić dopłaty, a na koniec obciążyć mnie kosztami przesyłki.Przy tym wszystkim do końca twierdził że jego sprzęt jest z polskiej dystrybucji że LG kłamie.
Czekam jeszcze na jakiekolwiek pismo potwierdzające wymianę, bo nie otrzymałem żadnego dokumentu na ten nowy tv.


Mam nadzieję że tobie uda się to szybciej załatwić , wiedząc z kim masz do czynienia.
Jeśli mogę ci coś doradzić, to kontaktuj się z tym panem tylko za pomocą maili lub sms, żeby całą korespondencje mieć udokumentowaną.
Z kolei wszystkie listy do sklepu wysyłaj poleconym z potwierdzeniem odbioru.



Pozdrawiam , życzę cierpliwości i powodzenia.
PS. nigdy więcej zakupów w takich sklepach.
 
Ostatnia edycja:

TATANA001

New member
Dziękuję serdecznie :)
Właśnie dostałem SMS od p. Pawła z Wega TV (na podstawie przesłanego mailem skanu dokumentu od LG), że mam wysłać do nich telewizor, oraz że rozmawia z firmą LG jak wymienić tv na 55c8. Nawet zaproponowano mi, że dostarczą mi opakowanie (bo swojego już nie mam). Tylko jeszcze nie znam kosztów tych operacji. Może coś się zmieniło?? Dzięki także za uwagę o Rejonowym Rzeczniku Praw Konsumenta. Tylko niepokoi mnie ten dłuuuugi czas oczekiwania :( A tak na marginesie jakie koszty transportu koledze zaproponowano?
 

achim69

Member
Na samym początku pan Paweł też "załatwiał" mi wymianę z firmą LG.Niestety , ale jego towar nie jest z poskiej dystrybucji i z LG nic nie wskóra.Nie daj się wciągnąć w żadne koszty.Według polskiego prawa wymiana jak i transport przy reklamacji w trybie rękojmi są po stronie sprzedawcy.
Radzę zaznajomić się z tym:https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/


PS. daj znać na bieżąco jak toczy się sprawa.
 
Ostatnia edycja:

xian1234

New member
Poniżej informacje, które znalazłem (domyślam się, że odpowiedzi udzielił ktoś z firmy LG):

https://tech.wp.pl/kupiles-sprzet-z...y-naprawisz-go-na-gwarancji-6034899531842177a

https://www.payu.pl/towary-kupione-za-granic%25C4%2585-zobacz-co-z-gwarancj%25C4%2585-i-reklamacjami

No i to się może jeszcze przyda:
Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.



Na pudełku telewizora, soundbara powinna być naklejka. Jak jest po polsku, a towar kupiony w Niemczech, czy we Francji - to dystrybucja jest Polska. LG nie ma racji i uważam, że celowo w błąd wprowadza, zresztą nie tylko LG.


Proszę zażądać informacji listem poleconym za potwierdzeniem odbioru powołując się na artykuł 286.1 kto jest dystrybutorem zakupionego sprzętu. W przypadku odmowy pismo do UOKIK, oraz do Europejskiego Centrum Konsumenckiego. W piśmie zapytać dokładnie o to co pytał Pan wcześniej i zaznaczyć, że odpowiedź ma być do każdego pytania. Jak to nie pomoże to do Sądu Ochrony Konkurencji Konsumentów.
 
Ostatnia edycja:
Do góry