LG PX5R - różowa poświata

rroar

New member
Witam,

Około tydzień temu zauważyłem na moim TV (jak w temacie - LG PX5R) występującą różową poświatę. Na początku wydawało mi się iż występuje ona tylko z lewej strony i tylko na jasnym tle, jednak po pewnym czasie okazało się że nie tylko w takich sytuacjach. Na pewno wyraźnie widać to po lewej stronie, na kanale reklamowym Cyfrowego Polsatu (przejścia między jasnym a nasyconym pomarańczowym muszą mieć z tym jakiś związek).

Serwisant LG stwierdził, że to normalne, że pewnie TV mi się znudził i dlatego dopiero teraz to zauważyłem... Po chwili stwierdził jednak, że go zabierze.

Teraz mam pytanie.. Co może być powodem takiego zachowania plazmy? Nie jest to wina sygnału, gdyż sprawdzałem na CP, na zwykłej antenie i na DVD.
 

autorus

New member
Mój lg ten sam poszedł do naprawy w czwartek :(
Opisywałem gdzie ze mi fiolet wyskakiwał na lewym górnym rogu.
Szczeże mówiąc podejżewam matrycę . Ale zobaczymy.

Autorus


rroar napisał:
Witam,

Około tydzień temu zauważyłem na moim TV (jak w temacie - LG PX5R) występującą różową poświatę. Na początku wydawało mi się iż występuje ona tylko z lewej strony i tylko na jasnym tle, jednak po pewnym czasie okazało się że nie tylko w takich sytuacjach. Na pewno wyraźnie widać to po lewej stronie, na kanale reklamowym Cyfrowego Polsatu (przejścia między jasnym a nasyconym pomarańczowym muszą mieć z tym jakiś związek).

Serwisant LG stwierdził, że to normalne, że pewnie TV mi się znudził i dlatego dopiero teraz to zauważyłem... Po chwili stwierdził jednak, że go zabierze.

Teraz mam pytanie.. Co może być powodem takiego zachowania plazmy? Nie jest to wina sygnału, gdyż sprawdzałem na CP, na zwykłej antenie i na DVD.
 

rroar

New member
Też podejrzewam matrycę... Obawiam się tylko, że "fachowy" serwis będzie chciał mnie zrobić "w konia", więc wolę się upewnić. Jak się uporasz z serwisem to daj znać jak się sprawa zakończyła ;)
 

autorus

New member
No niestety, nie ma na razie podstaw do reklamacji. :( Choć technik powiedział ze trzeba poczekać ok pół roku, bo teraz ten fiolet jest ich zdaniem za słaby i mieści się w normach LG. Powiedział ze jest to spowodowane zurzyciem panelu i w razie powiększenia się bedzie sie kwalifikowało do wymiany panelu. Powiedział także że koniecznie trzeba pilnować dat, tj zeby się zgłośić przed końcem gwarancji.

Moje wrażenia są stonowane, rozmowa była rzeczowa i wynika ze faktycznie moga miec takie normy. Moge oczywiscie powalczyć, ale mam jeszcze rok gwarancji i nie wiem czy się tak spieszyć. Filolet na sąbych kanałach sd jest upierdliwy. Im wuższa jakość tym faktycznie jest słabszy. Ale nie ma tak ze go wcale brak , niestety. jak dojdzie do tego że mnie znów zacznie wkurzać to znów pójdzie do serwisu.


Autorus

rroar napisał:
Też podejrzewam matrycę... Obawiam się tylko, że "fachowy" serwis będzie chciał mnie zrobić "w konia", więc wolę się upewnić. Jak się uporasz z serwisem to daj znać jak się sprawa zakończyła ;)
 

rroar

New member
Moja sytuacja jest inna...

Serwis wysłał do Warszawy z wnioskiem o wymianę na nowy TV.

Zastanawia mnie tylko jedno... Z tego co pamiętam to nie mogą go wymienić na gorszy model... tylko co w sytuacji gdy taki model już nie jest produkowany? Na jakiej zasadzie porównywane są modele?
 

autorus

New member
Nie zgadzaj sie na wymiane na inny!! Dadza ci pc1r ktory na allegro kosztuje 3500zl lub pc1rr z dyskiem. Bedziesz mial w plecy bo za swojego dales pewnie ok 6kzl. Pozatym w karcie gwarancyjnej punkt 10 jest napoisane ze jesli telewizor sie nie nadaje do naprawy mozesz dostac gotowke. Ja bede o to walczyl za jakis czas bo u mnie fiolet sie na pewno nie zmniejszy.


rroar napisał:
Moja sytuacja jest inna...

Serwis wysłał do Warszawy z wnioskiem o wymianę na nowy TV.

Zastanawia mnie tylko jedno... Z tego co pamiętam to nie mogą go wymienić na gorszy model... tylko co w sytuacji gdy taki model już nie jest produkowany? Na jakiej zasadzie porównywane są modele?
 

Amix

New member
rroar napisał:
Moja sytuacja jest inna...

Serwis wysłał do Warszawy z wnioskiem o wymianę na nowy TV.

Zastanawia mnie tylko jedno... Z tego co pamiętam to nie mogą go wymienić na gorszy model... tylko co w sytuacji gdy taki model już nie jest produkowany? Na jakiej zasadzie porównywane są modele?

Mnie się udało, ale jeszcze w tamtym roku i na razie jestem zadowolony
42PX4R wymienili na 42PC1RR ale też był walnięty i po walkach wymienili na 42PX5R i jak na razie śmiga spoko już prawie roczek.:)
 
Do góry