Uwaga na LCD SHARP seri P50E

krzkop

New member
W telewizorach te serii jest wada fabryczna polegająca na problemach z obsługą LCD za pomocą pilota w pewnych zakresach podświetlenia matrycy.

Dzwoniłem dziś w tej sprawie do SHARP Polska.
Z tego co zrozumiałem (jestem lajkonik w tej materii więc przepraszam jeśli coś przekłamię) winna jest świetlówka podświetlająca matrycę, gdyż w pewnym zakresie ustawienia podświetlenia oświetla czujnik podczerwieni w LCD i powstają problemy z komunikacją pilota z LCD (brak reakcji na przyciskanie przycisków pilota, przełączanie LCD o większą liczbę programów niż się wypalcowało na pilocie, samoczynne przełączanie programów).
Pan z którym rozmawiałem stwierdził, że jest to wada fabryczna tej serii telewizorów (wszystkich P ... 50E), w związku z tym wysłali zapytanie do fabryki co z tym fantem mają robić.
Rozwiązanie na dzień dzisiejszy.
1) zwrot zakupionego telewizora.
2) oczekiwanie na stanowisko z centrali Sharp (być może pod koniec tego tygodnia), i jeśli będzie to możliwe naprawa gwarancyjna LCD.

Do momentu rozstrzygnięcia odradzam zakup tego LCD!!!
Pozdrawiam,
Krzysiek
 

helper

New member
Re: xbox360+audigy2 zs pcmcia+logitech z-2300 THX

Ja mam 32P50 i obsługa z pilota jest ok.

Czy Sharp Polska odpowiedział Ci na piśmie, że tak właśnie jest?

Czy wypunktowane rozwiązanie, o którym napisałeś, to sugestia człowieka z Sharpa?
 

SerwisSharp

New member
Witam,

Parę słów dokładniejszego wyjasnienia z mojej strony:

1. Okazuje sie że telewizor z włączonym OPC (automatyczne dostrojenie jasności obrazu) w momencie gdy obraz jest ściemniony maksymalnie lub prawie maksymalnie zawiesza pilota. Sytuacja taka ma miejsce głównie w jasnych pomieszczeniach gdzie telewizor stoi na wprost białej ściany, lustra badź szyby. Przyczyną są najprawdopodobniej uzyte swietlówki podswietlenia emitujące składową podczerwoną dla uzyskania cieplejszych bardziej naturalnych kolorów. W momencie gdy jasność jest zminiejszona do maksimum przez OPC emisja podczerwieni jest zbyt wysoka.

2. Fabryka juz została powiadomiona o problemie i pracuje nad rozwiązaniem. Liczę na to, że poradzą sobie z problemem juz wkrotce (czyli w ciagu 2-4 tygodni powinniśmy mieć rozwiązanie)

Tymczasowe rozwiązanie to wyłączenie funkcji OPC i rozjaśnienie telewizor do maksymalnego akceptowalnego przez Was poziomu.

Obiecuję, że jak tylko dostaniemy instrukcje lub informacje z fabryki poinformujemy Was o tym.


Pozdrawiam
 

krzkop

New member
helper napisał:
Ja mam 32P50 i obsługa z pilota jest ok.

Czy Sharp Polska odpowiedział Ci na piśmie, że tak właśnie jest?

Czy wypunktowane rozwiązanie, o którym napisałeś, to sugestia człowieka z Sharpa?

Sprawdź przy wszystkich ustawieniach podświetlenia matrycy. W moim przypadku problem się pojawia, przy włączonym OPC i słabym oświetleniu porannym (poranna szarówka w pokoju).
Rozmowa jak na razie była telefoniczna z zaproponowaniem rozwiązania problemu, czekają na stanowisko centrali i wówczas oficjalnie zabiorą się za sprawę czy naprawiają czy wymieniają czy jeszcze coś innego. Na dzień dzisiejszy zaproponował mi te dwa rozwiązania o których mowa była wyżej. Natomiast ja czekam na oficjalne stanowisko bo szkoda mi tego LCD - nic lepszego w tej cenie na moje potrzeby nie znajdę. Mam się z nimi skontaktować pod koniec tygodnia, jednak znając życie pewnie będą coś wiedzieć dopiero pod koniec następnego.
 

krzkop

New member
helper napisał:
Ja mam 32P50 i obsługa z pilota jest ok.

Czy Sharp Polska odpowiedział Ci na piśmie, że tak właśnie jest?

Czy wypunktowane rozwiązanie, o którym napisałeś, to sugestia człowieka z Sharpa?

Sprawdź przy wszystkich ustawieniach podświetlenia matrycy. W moim przypadku problem się pojawia, przy włączonym OPC i słabym oświetleniu porannym (poranna szarówka w pokoju).
Rozmowa jak na razie była telefoniczna z zaproponowaniem rozwiązania problemu, czekają na stanowisko centrali i wówczas oficjalnie zabiorą się za sprawę czy naprawiają czy wymieniają czy jeszcze coś innego. Na dzień dzisiejszy zaproponował mi te dwa rozwiązania o których mowa była wyżej. Natomiast ja czekam na oficjalne stanowisko bo szkoda mi tego LCD - nic lepszego w tej cenie na moje potrzeby nie znajdę. Mam się z nimi skontaktować pod koniec tygodnia, jednak znając życie pewnie będą coś wiedzieć dopiero pod koniec następnego.
 

ortax360

New member
To teraz wiem dlaczego przeszło mi samo w sharpie 32ga4e lcd stoi w sypialni ,swoią drogą to bardzo ciekawe ze w Sharpie 32ga4e miałem to samo co w sharpie 32p50 dzieli te modele przeszło 2 lata w produkcji ! a usterka taka sama . Sharpa 32p50 kupił odemnie znajomy i on tez nie ma tei usterki a u mnie wpokoiu była . To wyjasnia wszystko trzba przstawic lcd . PS w instrukcji jest wzmianka o niewłasciwym działniu plota w jasnych pomieszczeniach itd.
 

TOmeKK

New member
Fajnie, że serwis Sharp czyta.

Czy możesz nam przedstawić oficjalne stanowisko Sharpa. Czy chodzi o składową CRIMSON w backlight, mają ją nowe modele, tak się Sharp reklamuje.

Czy problem występuje w innych modelach oprócz P50.


Wreszcie czy to problem możliwy do rozwiązanie nowym softem, czy wymiana lampy.

Czy możesz nas zawiadomić, gdy będzie RECALL.

Pozdr.
 

janunio

New member
Bez reklam
To ważny moment.
Jeżeli jesteśmy widziani przez Sharp Managment to super.
Wykryty problem i jego waga to świadectwo siły tego forum.
Także fachowa reakcja.
Mam nadzieję, że nastąpi jakaś autoryzacja !!!
Z takimi reakcjami spotkałem się już na amerykańskich forach, gdzie goście od techniki czuwają nad spokojem konsumentów.
Czyżby dobre maniery trafiły nad Wisłę ?

No i na konie zaczepka:
KIKI czy Ty tego niegdy nie zauważyłeś ?
Tyle testów i nic ?
 

TOmeKK

New member
Ortax, nie denerwuj się, czytałem dokładnie. Twojego Sharpa nie ma już na rynku. Chodzi mi o GD1, GA6 i GD7, które są w sklepach.

Jeżeli będzie np. recall produktów, to myślę, że ogół by chciał wiedzieć, kiedy kupić i jak rozróżnić, te już poprawione.

Jako szanowana firma, może dać ogłoszenie w prasie i napisać, że dotyczy również ga4 i wezwać do dobrowolnej naprawy.

Tak robią szanujące się firmy. Najczęściej motoryzacja, ale miałem taki przypadek z Tyrolią, że w serwisie wymieniono mi wiązania na nowe, bo był recall na pewien typ, gdzie stwierdzono wady materiałowe u dostawcy.

Był przypadek wody Perrier w Stanach wycofano wszystko - z powodu małej partii wody z dodatkiem ....oleju maszynowego, zupełnie niegroźnego, który się dostał podczas remontu.
Firma podczas kilkumiesięcznej nieobecności na rynku ( tyle trwało uzupełnienie rynku - produkcja tylko w Europie ) nadawała reklamy telewizyjne - przepraszamy, zaraz wrócimy na rynek.! Sprzedaż po powrocie drastycznie wzrosła!


Mocno wierzę w to, że szanujące się firmy stać na recall.

Pozdr.
 

janunio

New member
Bez reklam
:|||||||||

Przyponę tylko głośną sprawę Dawoo Lanos i złej powłoki antykorozyjnej za którą odpowiadał niemiecki koncern od lakierów.
Przyznał się i Daewoo wymieniało całą partię.
Dziś nikt o tym nie pamięta bo koncern runął.
Ale ta uczciwość na cic się nie zdała.
Co robić ?
 

helper

New member
Ten wątek pokazuje, że opinie użytkowników się liczą! Gdybym to ja zgłosił problem, byłbym naprawdę zadowolony, że ktoś się moim problemem zainteresował i chce go rozwiązać. Dobrze, że Sharpnie chowa głowy w piasek i ściemnia, że "wszystko w normie".
Pole do popisu dla SerwisuSharpa.

Co do testów:
Jak widać usterka ujawnia się w ściśle określonych warunkach oświetlenia i ustawionej funkcji OPC, więc o wykryciu jej łatwiej było w praktyce niż podczas testów. Czasem pewnie ciężko przewidzieć, "co może tutaj nie działać?"
 

ela

New member
Tak czy inaczej , cieszy fakt ze Sharp zainteresowal sie naszym przypadkiem dotyczacym P50, nalezy mieć nadzieje, że wszystko się dobrze skończy, bo ogólnie telewizorek jest ok.

Pozdrawiam
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
witam
Testy - nie wykazały tego błędu.
Nigdy nie zmniejszmy parametrów do zera - bo niby po co ?
Było kilka innych problemów w różnych LCD róznych firm . Nad tymi problmami pracują fabryki. Są to problemy z którymi nie spotykają sie uzytkownicy na codzień - więc nie ma co robić sensacji dziennikarskiej.
Arr2 jest w trakcie uzgodnień z wielkiej klasy specjalistami w Polsce - którzy będą odwiedzali forum. Będą prowadzić trudne sprawy. I tłumaczyć ważne szczegóły.
pozdrawiam
 

TOmeKK

New member
@Ela

Czy OPC to jest też problem twojego P50, myslę, że tak, pisałaś o problemach rano.
Nie zmienia to faktu, że kilka osób miało blokadę pilota, lub jego działanie z bardzo bliska tylko, po podłączeniu czegoś złączem scart.
Myślę, że powinnaś sie podzielić swoimi uwagami - czy dalej jest problem jak masz sat po scarcie i wyłączone OPC.

Był chyba jeszcze inny problem samoczynnego wyłączania do stand-by i braku reakcji pilota. Ponowne uruchomienie za pomoca przycisku na TV tylko.


Proszę o komentarze w imieniu obecnych i przyszłych posiadaczy Sharpów. Trzeba sprawy usystematyzować. Jeżeli Sharp podejdzie poważnie, to powinniście mieć gotowe numery fabryczne/serii. Sprawa tak jak produkt jest międzynarodowa, tak, że są duże szanse na sensowne rozwiązanie.

Pozdr.
I czekamy na Sharp Polska.
 

ela

New member
TOmeKK

wydaje mi sie , ze problem lezy wylacznie po stronie OPC, dzisiaj rano po wlaczeniu TV znowu pilot nie dzialal , zadzialal od razu po wlaczeniu oświetlenia w pokoju, czyli wydaje mi sie ze przy pewnym rodzaju oswietlenia OPC blokuje dzialanie pilota , moze to byc zwiazane z jakas czestotliwoscia fal podobnych do tych ktore wysyla pilot .

wydaje mi sie ze trzeba temat doprowadzic do konca , widac ze Sharp tez jest tym zainteresowany, bo sam TV Sharp 37P50 jest wg. mnie dobrym odbiornikiem.

Pozdrawiam

ela
 

SerwisSharp

New member
TOmeKK napisał:
Fajnie, że serwis Sharp czyta.

Czy możesz nam przedstawić oficjalne stanowisko Sharpa. Czy chodzi o składową CRIMSON w backlight, mają ją nowe modele, tak się Sharp reklamuje.

Czy problem występuje w innych modelach oprócz P50.


Wreszcie czy to problem możliwy do rozwiązanie nowym softem, czy wymiana lampy.

Czy możesz nas zawiadomić, gdy będzie RECALL.

Pozdr.

Witam,

Oficjalne stanowisko - przedstawię jak tylko dostanę informację z fabryki zawierająca rozwiązanie problemu. Wtedy też będziemy mogli powiedzieć co robimy dalej.

Czy mamy ten sam problem w innych modelach? - Nie.

To co jest według nas przyczyną to sa nasze podejrzenia, zwracam uwagę na słowo _najprawdopodobniej_. Nie mamy tak wyposażonego labolatorium jak fabryka :)


Co do skladowej crimson - http://sharp-world.com/corporate/news/050603_2.html

Link do newsa o tym które modele to mają. Należałoby jeszcze doliczyć model 65".

Jeżeli admin uzna że powyzszy link to reklama - niech go skasuje a ja przepraszam i obiecuje poprawe na przyszłość :).

I oczywiscie będziecie zawiadomieni jako jedni z pierwszych o rozwiazaniu.

Pozdrawiam
 

TOmeKK

New member
Witam,

Dzięki bardzo, sprawiasz tutaj dużo radości. Myślę, że klasa firmy idzie również za charyzmą jej pracowników.

Rozumiem, ze musimy czekać, ale czy przy okazji, nie wyjasniłbyś jednej rzeczy.

Link do strony, którą podałeś znam dobrze. Weźmy składową crimson, jako przykład. Na zdjęciu są GD7 japońskie chyba - otwory z przodu ( tweetery? ). Czy podświetlenie crimson jest w GD7 produkowanych w Loewe? Nie wymienione są GA6. Panel ten sam co w GD7, czy nie? Na targach IFA, powiedzieli, że tak, ale nie potrafili np. odpowiedzieć nic o skalowaniu 1080i.

Były tutaj przynajmniej 2 wątki, sam się o to kłóciłem czy GA6=GD7minus tunery DVB-T/S.

Pozdr.
 
Do góry