Samsung LE26R51B pada matryca po miesiącu? fotki!

korkodyl

New member
W czwartek mam odebrać KISS DP 608 ;-)

No coz - ja to mam chyba pecha :(
Co z tymi Samsungami ?

Na jasnym tle zaczynaja pojawiac sie migajace punkty albo piksele!
Czasem czerwone, czasem biale.
Nie wiem jak to dokladnie nazwac ale chyba chodzi o "przejscia tonalne" czy cos...
Usterka ta wystepuje praktycznie na calej powierzchni ekranu.
Przy roznych ustawieniach fabrycznych(standard, film itp) sa albo bardziej widoczne albo mniej - zauwazylem ze zalezy to od kontrastu i jasnosci.
Jak zmieniam nasilenie kontrastu czy jasnosci to te migajace piksele tak jakby "wędrują" po ekranie. Dzieje sie tak przy podlaczeniu komputera przez D-SUB jak i na normalnej telewizji z kabla :(

Zrobilem kilka zdjec i nagralem krotki film na ktorym doskonale widac to "zjawisko wędrujących pikseli" (w photoshopie sciemnialem i rozjasnialem zdjecie)

Fotki:
http://members.chello.pl/m.regulski/foto/1.jpg
http://members.chello.pl/m.regulski/foto/2.jpg
http://members.chello.pl/m.regulski/foto/3.jpg
http://members.chello.pl/m.regulski/foto/4.jpg
http://members.chello.pl/m.regulski/foto/5.jpg

Filmik - niecale 10MB jest tu:
http://members.chello.pl/m.regulski/film/6.avi

Czy ktos z szanownych grupowiczow spotkal sie z czym takim?
Duzo osob na tym forum styka sie z roznymi LCD wiec moze wystapily podobne "akcje"?
Zastanawiam sie tez co powiedziec w serwisie Samsunga zeby nie oddali go jako "sprawny' !!
Dla mnie to zjawisko jest nie do przyjecia!
Co o tym wszystkim myslicie?
Bede wdzieczny za wszelkie info i komentarze!

P.S.
Jest w Warszawie serwis Samsunga? Mam nadzieje ze tak bo jak pomysle o wysylaniu to juz mnie nerwica bierze!!!
 

janunio

New member
Bez reklam
Spotkało Cię wielkie szczęście.
Dzwoń do serwisu. Centralny jest w Warszawie. Weż tel z infolinii.
Mili ludzie. Masz zwrot gotówki jak w banku.
Kupisz znaczenie taniej jak tylko się otworzy DIXON czyli Electric World. Wszyscy na te dni będą się spuszczać.
Wykorzystaj to.
Zazdroscimy Ci.
 

korkodyl

New member
Dzwonilem juz do serwisu.
Sam z nim pojade coby pokazac o co chodzi!
Mam teraz pytanko:
Czy moge domagac sie zwrotu gotowki czy moga mi zaproponowac ??
Nie chcialbym juz tego TV naprawianego!
Prawde mowiac troszke zrazilem sie do tego modelu, a tak go zachwalalem...
Co mam powiedziec w serwisie ??
 

ar2

Wsparcie
Członek Załogi
HD Squad
Z tego co się orientuję to prawnie nie są zobowiązani do zwrotu kasy, dopiero po 3 naprawie. Jakoś tak jest, jeżeli coś pomieszałem to proszę mnie poprawić :)

Tv'ka raczej nie naprawią tylko wymienią na nowy.
 

korkodyl

New member
ar2 napisał:
Na zwrot kasy to bym nie liczył tak na wstępie, ale na wymiane na pewno.

A czy moge choc liczyc na wymiane na inny model - np na M51B?
Oczywiscie bym doplacil tylko jak to teraz z cenami jest...
Wiadomo ze od czasu jak kupilem ceny spadly...
 

ar2

Wsparcie
Członek Załogi
HD Squad
Przy wymianie na inny model to już dobra wola sprzedawcy, serwis raczej nic z tym nie poradzi, bo serwisy działają niezależnie od sklepów, ale zawsze warto spytać.
 

korkodyl

New member
ar2 napisał:
Przy wymianie na inny model to już dobra wola sprzedawcy, serwis raczej nic z tym nie poradzi, bo serwisy działają niezależnie od sklepów, ale zawsze warto spytać.


Czyli ewentualna wymiana dokonywana jest w sklepie w ktorym sie zakupilo ?
 

sewan

New member
Czy nie prościej byłoby uważnie przeczytać gwarancję?

Jesssuuuu, co za ludzie, rozumiem, że nie chce im się czytać przed zakupem (choć ja to robię, i to bardzo uważnie), ale żeby nawet nie czytać tego jak się coś dzieje???

:shock: :shock: :shock:
 

izon

New member
korkodyl pozatym masz troche dziwną nazwe topicu bo jeszcze nikomu z osob z ktorymi rozmiawialem o tym tviku nic sie w nim nie stalo.Porpsotu miales pecha ze trafiles na jeden wadliwy model a nie ze odrazu Sasmsung jest zly...
 

korkodyl

New member
izon napisał:
korkodyl pozatym masz troche dziwną nazwe topicu bo jeszcze nikomu z osob z ktorymi rozmiawialem o tym tviku nic sie w nim nie stalo.Porpsotu miales pecha ze trafiles na jeden wadliwy model a nie ze odrazu Sasmsung jest zly...

Nie chodzilo mi o "wszystkie" Samsungi tylko o to czy mi pada matryca! :) Chociaz to juz moj 2 "trafiony" - dlatego mam naprawde niezlego pecha...
 

ar2

Wsparcie
Członek Załogi
HD Squad
Jeżeli 2 raz wymieniają ten sam model to możesz spróbować ich przycisnąć i wziąć kase, oczywiście tyle za ile go kupiłeś.
 

janunio

New member
Bez reklam
Samsung ma kompromitującą warunki gwarancji.
Walczyłem z nimi ale nic nie zyskałem.
Po prostu banda idiotów !
Myślę, że wymiana matrycy nie wchodzi w grę.
Jeżeli padł moduł elektroniczny to wykręcą i nowy wkręcą.
Tak teraz sie naprawia TV.
Masz dużą szansę na papier na wymianę a wtedy idziesz do sprzedawcy i jemu nie zależy co weźmiesz, byle kasa taka sama lub większa.
Ciekawy wątek . Pisz co dalej.
 

anakin_mm

New member
Pamiętajcie, że nie musicie korzystać z gwarancji, przysługuje wam też prawo skorzystania z rękojmi ale tylko do czasu. Jeśli już korzystaliście z gwarancji na nic nie zda się rękojmia. Gwarancję realizujecie u producenta ale rękojmie możecie w sklepie - idziecie i mówicie że towar jest niezgodny z umową ( sprzedaży - nikt o zdrowych zmysłach nie kupiłby telewizora` z walniętą matrycą, chyba że był przeceniony właśnie z tego powodu) i żądacie zwrotu kasy lub wymiany na inny. I nie dajcie sobie wmówić, że najpierw trzeba wykorzystać gwarancję, to nie prawda. Konsument może żądać od sprzedawcy realizacji albo rękojmi albo gwarancji, ale tylko jednej z nich. W razie problemów postraszcie rzecznikiem konsumentów :). W razie problemów piszcie na forum, to podam więcej szczegółów. Pozdrawiam
 

korkodyl

New member
janunio napisał:
Samsung ma kompromitującą warunki gwarancji.
Walczyłem z nimi ale nic nie zyskałem.
Po prostu banda idiotów !
Myślę, że wymiana matrycy nie wchodzi w grę.
Jeżeli padł moduł elektroniczny to wykręcą i nowy wkręcą.
Tak teraz sie naprawia TV.
Masz dużą szansę na papier na wymianę a wtedy idziesz do sprzedawcy i jemu nie zależy co weźmiesz, byle kasa taka sama lub większa.
Ciekawy wątek . Pisz co dalej.

Dowiadywalem sie juz 2 razy w serwisie i jesli by mial byc wymieniony to sa 2 rozne opcje:
Albo dostane nowy z magazynu Samsunga
Albo jak napisales dostane papier i bede mogl cos kombinowac u sprzedawcy.

Druga opcja bardzo by mi odpowiadala - kupowalem w MM z tym ze na raty i to az za 4499(!) PLN.
Gdyby udalo sie zmienic na nowszy model to byloby super - jestem pewien ze ceny spadna i doplata bylaby niewielka ale to podobno zalezy od sklepu.
Na razie jednak zobaczymy czy naprawia czy beda chcieli wymieniac - oby to drugie bo troche sie do tego modelu w koncu zrazilem przez te usterki...
 

korkodyl

New member
anakin_mm napisał:
Pamiętajcie, że nie musicie korzystać z gwarancji, przysługuje wam też prawo skorzystania z rękojmi ale tylko do czasu. Jeśli już korzystaliście z gwarancji na nic nie zda się rękojmia. Gwarancję realizujecie u producenta ale rękojmie możecie w sklepie - idziecie i mówicie że towar jest niezgodny z umową ( sprzedaży - nikt o zdrowych zmysłach nie kupiłby telewizora` z walniętą matrycą, chyba że był przeceniony właśnie z tego powodu) i żądacie zwrotu kasy lub wymiany na inny. I nie dajcie sobie wmówić, że najpierw trzeba wykorzystać gwarancję, to nie prawda. Konsument może żądać od sprzedawcy realizacji albo rękojmi albo gwarancji, ale tylko jednej z nich. W razie problemów postraszcie rzecznikiem konsumentów :). W razie problemów piszcie na forum, to podam więcej szczegółów. Pozdrawiam


Kurcze - prosze o wiecej informacji!
Ja nie zostalem w MM poinformowany o rekojmi - wiec ona jest czy jej nie ma ??
Ja przyznam sie nawet nie wiem ze cos takiego istnieje! :?
Jesli byloby tak mozna zrobic to byloby rewelacyjnie!
Telewizor zakupilem niewiele ponad miesiac temu!
 

janunio

New member
Bez reklam
Ja już naprawiałem w W-wie Samsunga.
Trzymali 3 tygodnie (konieczność importu części) i napisali, że nie naprawią. Dali papier a w sklepie musieli obniżuć cenę bo w między czasie mój TV podrożał. Po godzinie wyszedłem z nowym egzemplarzem. Mogłem też wziąć kase i kupić cos innego.
Idą święta działaj żebyś sie wyrobił.
 

anakin_mm

New member
krokodyl: aby skorzystać z rękojmi musisz powołać się na ustawę z 27 lipca 2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie kodeksu cywilnego (Dz.U. nr 141 poz 1176). Zgodnie z ta ustawą sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową, co ważne, w przypadku stwierdzenia tej niezgodności przed upływem 6 miesięcy od wydania towaru jest domniemanie, że istaniała ona w chwili wydania. Oczywiście nie mogłeś o niej wiedzieć. I tak, zarówno na podstawie kodeksu cywilnego (art. 560 kc) jak i tej ustawy możesz żądać od sprzedawcy: nieodpłatnej naprawy, wymiany na nowy lub też możesz odstąpić od umowy i żądać zwrotu kasy. Przepisy nie mówią, że musisz to zrobić w odpowiedniej kolejności - jeśli naprawa lub wymiana była by dla ciebie dużą niedogodnością to możesz od razu wołać o kasę. Teraz ważne - gwarancja i rękojmia to nie to samo. Jeśli skorzystaszz gwarancji to nie możesz z rękojmi i na odwrót. Przy gwarancji ty sam idziesz do serwisu i naprawiasz sprzęt. Przy rękojmi robi to za ciebie sprzedawca. To nie są korzystne przepisy dla sprzedawców dlatego często wprowadzają w błąd klientów mówiąc że najpierw gwarancja a potem wymiana. Jest tak, że jeśli skorzystasz z gwarancji to mogą ci to naprawiać w nieskończoność - dopiero po którejś z rzędu naprawie można żądać wymiany. Przy rękojmi tak nie jest. Jeśli zepsuje ci się telewizor i "zraziłeś" się do tego modelu możesz nie chcieć go naprawiać albo wymieniać na nowy - wtedy żądaj kasy. Pamiętaj o terminach: jeśli niezgodność stwierdziłeś to musisz ją zgłosić sprzedawcy - wszelkie roszczenia z tego tytułu przedawnią się z upływem roku od stwierdzenia niezgodności. Jeśli kupiłeś coś ponad dwa lata temu to niestety - nic z rękojmią nie zdziałasz - tu kłania się gwarancja. Powodzenia w "walce" :)
 
Do góry