muszę kupić 2 telewizory 49-55 cali

czokled

New member
Witam Was i proszę o pomoc.
jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o telewizory, nie mam telewizora od 15 lat, oglądam wszystko na laptopie. Stąd trudności w wyborze, w sklepie wszystkie wyglądają dla mnie tak samo.
Początkowo miałam kupić 1 telewizor dla siebie do 3000 zł, obecnie w zwiazku z nowymi okolicznościami muszę kupić 2 telewizory: dla siebie i dla taty, którego muszę przekwaterować do innego pokoju. Budżet na ten zakup zwiększam do 5000.
telewizor taty:
1. Jak duże jest pomieszczenie w którym ma być telewizor ? 25 m2
2. Jak daleko siedzimy od ekranu telewizora ? 2,5 -3 m
3. Ile osób zasiada przed telewizorem ? 4
4. Czy siedzimy na wprost ekranu czy również bokiem do ekranu - czy kąty są ważne ? na wprost i trochę po bokach, odchylene jakieś 35 stopni. na telewizor będzie też zerkańć moja siostra w kuchni, ale to jest prawie na wprost.
5. Telewizor ma stać czy ma wisieć ? stać
6. Jak słońce świeci w pokoju ? z lewej strony telewizora, słońca jest mało, bo pokój jest od wschodu.
7. Jaki masz obecnie telewizor ? jakiś stary 32 cale
8. Co chcemy aby telewizor posiadał ? ładny obraz i dostęp do internetu
9. Jaki sygnał będzie podłączony do telewizora: ( 4K, HD, SD ) ? z talerza, chyba nc+
10. Jakie urządzenia będą podłączone do telewizora ? dekoder nc +
11. Ile godzin dziennie będzie pracować telewizor ? 12
12. Preferujesz matrycę matową czy błyszczącą ? obojetnie
13. Jaki rodzaj programów oglądasz najczęściej ? informacyjne, seriale, czasem mecze
14. Czy zamierzasz korzystać z internetu na ekranie telewizora ? tak
15. Czy zamierzasz grać w gry PC / konsola - jeśli tak to ile % dziennie? nie
16. Więcej oglądasz wieczorami czy w dzień ? telewizor gra cały dzień
17. Preferencje co do wielkości? 49
18. Co Cię denerwuje w telewizorach ? niewyraźny obraz, smużenie
19. Preferencje co do marki ? sony? generalnie to obojętne, jakiś mniej awaryjny.