Pytanie do graczy - czy każdy TV w grach 30 FPS będzie rwał obraz?

Pioter93

New member
Kochani, posiadam budzetowca, 50mu6102. Z tego co czytam po forach zagranicznych oraz po dyskusji z użytkownikiem forum, który posiada Samsunga mu7002, wnosze, że każdy telewizor niezależnie czy 60hz czy 120 Hz ma problem z grami działającymi w 30 fpsach... Otóż przy obracaniu kamery występuje efekt "judder", a klatki się duplikuja i powstaje wrażenie rwania obrazu. Myślałem, że to wina 60 Hz matrycy, użytkownik forum ma dokładnie ten sam problem w dużo droższym i 120hz mu7002, na forach ludzie piszą to samo o KS8000. Na początku tego nie zauważałem, problemu nie ma natomiast w 60 FPS. Czego to jest wina? Oprogramowania czy czegoś innego? Jak jest u was gracze? Przy włączonym uplynniaczu jest już okej, ale sporo wzrasta input lag i artefakty, więc nie da się grać. Byłbym skłonny dać nawet 7000 zł za TV, ale z tego co widzę, ten problem występuje wszędzie. Macie jakąś radę na to, jak wyglądają wasze wrazenia?
 
Ostatnia edycja:

mateuszd7

New member
Wydaje mi się, że chodzi tu o czas reakcji matrycy. Z tego co się orientuję większość TV ma dosyć wysoki czas reakcji matrycy przez co powstaje tzw "ghosting", dlatego jeśli chodzi o gry to najlepiej sprawdza się po prostu monitor do pc :)
 

Pioter93

New member
Nie, nie. Absolutnie nie chodzi mi o ghosting. Czas reakcji w obu Samsungach to ok 20 ma. To jakby powielanie klatek krawędzi przy obrocie. To tyczy tylko Samsungów? Ma ktoś PS4?
 

K_O_z_a

New member
Ja mam xboxa one x i tcl 55p6046, tak samo wystepuje ten efekt który opisujesz, faktycznie jest to tylko w grach z 30fps, myślałem że to wina tv i też sprawdzałem na tv 100hz ale jest to samo. W grupie xbox dowiedziałem sie ze tak wyglada przy rozdzielczości 4k bo na wcześniejszym xboxie one i tv fhd tego niezauwazylem

Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka
 

Pioter93

New member
Ustawiałem w grze full hd i na konsoli, nadal to samo. Myślisz, że na telewizorach od Sony wystąpi ten sam problem czy raczej powinny być pod tym względem dostosowane pod konsole?
 

K_O_z_a

New member
Na jakiej grze sprawdzasz, ja sprawdzałem na wiedzminie 3 i rise of tomb rider to po ustawieniu w grach na tryb płynności czyli 60fps chodzi normalnie tylko w trybie 4k rwie. Myśle że to bedzie na wszystkich tv, musiałbyś zabrać tv do sklepu i testować sam
 

Pioter93

New member
Sprawdzałem na the last of us, na horizon, wiesku 3, assassin's origins. Wszędzie to samo... Może postawić na TV Sony?
 

Pioter93

New member
A wiesku na pro jest opcja 60 fpsow? Od kiedy, bo pierwsze słyszę? :D tak jak pisałem, jeśli gra chodzi w 60fpsach, albo nawet powyżej 30 to nie ma.zadnego problemu... Już na prawdę nie wiem co z tym robić.
 

K_O_z_a

New member
No widzisz ja mam xboxa one x to wiem że jak zmienie na tryb płynności to działa w 60fps i nie szarpie, a na ps4 sie nie znam
 

Pioter93

New member
Ale ja przecież w pierwszym poście już napisałem, że w 60 fpsach wszystko jest okej. Sam temat wskazuje, że problem jest tylko w 30 fpsach.
 

relox14

New member
Kupiłem niedawno pierwszą konsolę (ps4 pro), i na LG 49sj800v mam dokładnie ten sam problem który opisujesz -w 30 klatkach występuje paskudny juddering, aż odbiera mi przyjemność z gry. Myślałem że to problem z konsolą lub telewizorem, ale z tego co piszesz, wygląda na to, że jest to niestety normalne...
 

chrz4n3k

New member
Witam mam ten sam problem z tv samsung ue55nu8042t na ps4 pro przy grach 30 fps strasznie rwie obraz podczas ruchu kamera. Jest na to jakieś rozwiązanie albo można to jakoś zniwelować?
 
Do góry