laik prosi o ocenę sytuacji

azet

New member
Bez reklam
Witam.
Nie znam się kompletnie , ktoś z własnego doświadczenia może wstępnie ocenić jak to wszystko wygląda ? Może doradzić ?
Do onkyo ts-sr507 mam podłączone głośniki ,leciwe głośniki z mini wierzy Technicsa sh-eh770 + subwoofer

https://i.ebayimg.com/00/s/NDY1WDEwMjQ=/z/ObYAAOSwZtJW-GKt/$_86.JPG

Służy ten zestaw jako kino domowe 5.1( ponad 30 m2), generalnie raz w tygodniu( cała niedziela śrenio głośno).
Nie jestem audiofilem-generalnie wystarcza mi do oglądania filmów, sporadycznego słuchania muzyki .

Znajomy prosi mnie bym tym zestawem wspomógł jego rodzinną imprezę w lokalu na około 30 osób, czyli tańce przez 7 h ( dwa główne głośniki i subwoofer).
Czy ten leciwy zestaw ( głośniki) podołają zadaniu ? Padną w trakcie imprezy ?( byłby problem)
A może są tak stare że wypadało by je jednak zmienić ? ( Jamo S 426 HCS 3 ?) Wymiana głośników głównych np. Kruger & Matz Passion KM0503 ? Technologia wykonania głośników aż tak bardzo się zmieniła ? Czy laik odczuje różnicę czy w myśl zasady " jeżeli nie widać różnicy to po co przepłacać ? Zamieszczone prze ze mnie przykłady głośników mają taką samą podawaną skuteczność co te stare - 89 dB
 
Ostatnia edycja:

przemko77

Well-known member
Bez reklam
Owszem głośniki mogą "paść" chociaż równie dobrze mogą wytrzymać Wszystko zależy w jakim są stanie (jak np.wygląda zawieszenie) ,jeżeli teraz nie "charczą" przy większych poziomach głośności to jest duża szansa że imprezę wytrzymają i pewnie kolejne
Głośniki tak jak zresztą wszystko się starzeją i z biegiem lat ich jakość spada ,kupno nowych kolumn może być dobrym rozwiązaniem ,ale kupno na jedną imprezę już chyba nie bardzo
Na przestrzeni lat technologia samych głośników (przetworników) się zmieniła np. popularne magnasy ferrytowe zastąpiono lepszymi - neodymowymi ,kobaltowymi czy samarowo-kobaltowymi .Podobnie było w przypadku membran ,dzięki temu powstają głośniki o coraz lepszych parametrach
 

azet

New member