Panele akustyczne - pytanie

GleNinja

New member
mnie nic - nie wiem jak sąsiadom :)
ogólnie Jamo C97 - grają bardzo ładnym mocnym basem, ale to co robi Onkyo z subem w kinie -- mam nadzieję, że mnie sąsiedzi nie przeklinają :)
 

Pawel_Sz85

Klub HDTV.com.pl
VIP
Jeśli nie wzywają policji to nic nie ruszaj :)

A tak na poważnie. Mam w domu dokładnie 2 takie panele. Kupiłem żeby zobaczyć jak są wykonane. Pod tym względem polecam. Wyglądają dobrze. W Twoim przypadku nie za wiele dadzą bo poniżej 100Hz prawie nic nie działają. Niski bas suba przechodzi przez nie jak przez firankę.
 

GleNinja

New member
nie znam się na akustyce, a wśród moich znajomych nikt aż tak daleko nie poszedł w sprzęt audio
być może keidyś uda sie odwiedzić jakeigoś forumowicza ze śląska z atakimi panelami - który pokaże mi jaka jest różnica i co one faktycznie dają :)
 

Bipo

Active member
Bez reklam
Gąbkami nic nie zrobisz aby zmniejszyć bas idący do sąsiadów. Tutaj potrzebna jest duża gęstość materiału oraz jego grubość. Najlepszym rozwiązaniem jest wybudowanie pomieszczenia w pomieszczeniu tak aby wewnętrzne pomieszczenie odzielała pustka powietrzna od ścian odzielających nas od sąsiadów. Pomysł jest trochę futurystyczny ale to by było najlepsze rozwiazanie.
Patrząc realnie to można nieco zmniejszyć ilość dźwięków wydobywajacych się z pomieszczenia do sąsiadów ale to nie są małe koszta.

Panele te co wkleiłeś są dobrym rozwiązaniem dla polepszenia akustki wewnątrz pomieszczenia. Niestety one nie zatrzymują dźwięków wydobywajacych się na zewnątrz.
To samo dotyczy się paneli hybrydowych tych co wkleił Krzysiek. Jest to gąbka z przyklejoną od wierzchu petforowana sklejka która działa jako rozpraszacz a sama w sobie pochłania srodkowe i górne rejestry.
Instalując takie panele trzeba uważać aby nie przedobrzyc jeśli mamy wewnątrz pomieszczenia już meble. Co innego jeśli jest puste pomieszczenie...
 

fazer58

Member
Bez reklam