•Impedancja Ohm

apsztyw

New member
Witam.
Jestem laikiem w tych sprawach dlatego zwracam się do Was o pomoc.
Usiluje złożyć zestaw KD. Wybralem amp. Yamaha RXV 663 i głośniki ...?
Właśnie ! Mój wybór padł (ze względu na mały pokój) na JBL SCS 178 ale impedancja ( co kolwiek to znaczy) ampa wynosi 8 OHM a głośniczków 4 Ohm. Jak to ma się do siebie. Czy mogę "to" skąpletować bez strachu że coś się stanie - popale końcówki mocy jak slyszałem.

Pozdrawiam.
Apsztyw
 

phil711

New member
Śmiało możesz brać Yamaha RXV663 ma IMPEDANCJE WZM. od 4-8 OHM i nic się nie powinno spalić, ale bez odsłuchu nic nie bierz najlepiej sprawdź jak to będzie grało w sklepie gdzie masz zamiar to kupić albo w jakimś centrum handlowym i zobaczysz wtedy jak to będzie współgrało z JBL SCS 178 i może ci przypasuje w ciemno sie nie bierze bo możesz się zawieść, kiedyś miałem zamiar to kupić ale zrezygnowałem z tego zakupu mowa o samym kinie domowym również do małego pokoju 10m2. :D i zdecydowałem się kupić HI-Fi Stereo też mam posta o tym.

Pamiętaj że jak składasz zestaw to impedancja powinna być taka sama kolumn z wzmacniaczem czy amplitunerem ale z regóły amplitunery mają impedancję od 4 do 8 Ohm

Mam nadzieje że pomogłem

Pozdrawiam Phil711
 

pejotpe

New member
Bez reklam
W teorii impedancja kolumn nie powinna być niższa niż zalecana przez producenta amplitunera. W praktyce może być delikatnie niższa - nawet często jest, bo kolumny opisywane jako 8Ohm potrafią przy niektórych częstotliwościach zejść do 4 (albo i niżej). Jak będziesz uważał i nie przesadzał z głośnością, to nic się nie powinno stać, ale pamiętaj, że kolumny o dwukrotnie niższej impedancji pobiorą dwa razy więcej prądu, a to od natężenia zależy ile ciepła się wydzieli (przy jednkowym napięciu). Typowe ampli "ciągną" 6-8 ohmowe kolumny, które mogą zejść do 3ohmów. Pamiętaj, że te oznaczone jako 4ohmowe mogą zejść niżej...
 

zbig1972

New member