Uwaga, uwaga nadchodzę - Fidelio B5, czyli następca super zestawu HTL 9100

ucash23

New member
Witam,

Właśnie kupiłem B5/12 i mam problem w trybie słuchania przestrzennego - "movie" oraz troszkę mniej w trybie "voice", głośniki po odłączeniu szumią i przy wysokich tonach np. dialogi rozmowa, dźwięk podobny jest do zakłóceń radiowych coś ala " ćwierkanie". Przy trybie music oraz po bluetooth każdy głośnik z osobna grają prawidłowo.
Jest to na tyle uciążliwe, że obecnie nie ma przyjemności korzystania z surround. Sprzęt mam połączony poprzez HDMI arc, proszę posiadaczy o podzielenie się własnymi doświadczeniami, być może zestaw, który mam jest wadliwy?
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie.
 

siemion86

New member
2 dni zakupiłem Fidelio B5 i odczepiane głośniki w trybie dźwieku przestrzennego są bardzo ciche - nie da się ich podgłośnić i ogólnie nie mogę zrobić z sukcesem 2 kroków kalibracji (pierwszy zawsze się udaje, drugi już nie, gdy robię tylko drugi to czasem się udaje). Same głośniki na bluetooth działają dobrze.
Zastanawiam się nad ich wymianą/oddaniem.
 

mpanki

New member
2 dni zakupiłem Fidelio B5 i odczepiane głośniki w trybie dźwieku przestrzennego są bardzo ciche - nie da się ich podgłośnić i ogólnie nie mogę zrobić z sukcesem 2 kroków kalibracji (pierwszy zawsze się udaje, drugi już nie, gdy robię tylko drugi to czasem się udaje). Same głośniki na bluetooth działają dobrze.
Zastanawiam się nad ich wymianą/oddaniem.
Ja swoje Fidelio B5 kupiłem 8 stycznia 2015 r. za 2900 . Krystalicznie czysty dźwięk. Piękny subtelny bas z subwoofera. Bardzo dobra współpraca z TV Philips 46PFL8008S. Połączone ze sobą kablem HDMI ARC. Funkcjonuje EasyLink dzięki czemu steruję soundbarem pilotem od telewizora. Użytkowanie B5 zacząłem od resetu do ustawień fabrycznych. Następnie wykonałem kalibrację strefy odsłuchu i kalibrację po ustawieniu głośników przenośnych. Wszystko według instrukcji dołączonej do urządzenia.Tajemnica udanej kalibracji to wolna przestrzeń pomiędzy głośnikami a jednostką centralną. Soundbar jest zawieszony na ścianie pod telewizorem. Wrażenia z odsłuchu zaj.....te! W chwilach ciszy żadnych szumów. Nie próbowałem jeszcze dokładnie połączeń po Blutoot. Polecam urządzenie!
 

muszyna2

New member
Tylko tak się zastanawiam czy warto dokładać ponad tysiaka czy przy takiej cenie nie lepszym jednak wyborem jest htl9100. A może lepiej kupić E5 co myślicie?
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Ale jest inaczej.
Jest specjalna cena dla niebieskich członków forum.
Napisz na PW dostaniesz info.
 

mpanki

New member
B5 pomimo tej samej formy zewnętrznej ma możliwość kalibracji głośników po zmianie ustawienia. Rozszerzone na głośniki satelitarne bluetooth (można je wykorzystać oddzielnie). Poza tym B5 ma możliwość upgrade firmware. Niestety z tej ostatniej właściwości nie mogę na razie skorzystać. Kupiłem B5 z firmware 19. Pobrałem ze strony Philipsa nowe z nr 22 , ale próbując upgrade w/g instrukcji nic nie wychodzi. Chcę dokonać upgrade bo przypuszczam że mój sprzęt ma wadę zgłaszaną na jakimś forum przez użytkownika HTL9100, a mianowicie co pewien czas następuje tąpniecie dźwięku (wyciszenie na mnie niż sekundę). Zdarza się to rzadko, ale jednak. Mam nadzieję, że aktualizacja firmware usunie ten mankament. Niestety na moje zapytanie w tej sprawie wsparcie Philipsa Polska nie odpowiada. Pomimo tego ponownie polecam zakup własnie B5. Trzeba polować na promocje i można kupić niewiele drożej niż HTL9100.
 

bedett

New member
wczoraj dołączyłem do szczęśliwych posiadaczy fidelio b5 - dzięki kiki za pomoc
opinia na szybko: nie ma się do czego przyczepić - jak na moje mieszkanie zdecydowanie za mocny sprzęt :)
 

bedett

New member
salon ma 18m

nie wiem z czego to wynika ale od czasu do czasu pojawiają się zakłócenia dźwięku - jakby to określić głosy mają metaliczny pogłos nie wiem jak to dokładnie określić:) występuje to sporadczynie ale występuje... jakby soft świrował (wgrany najnowszy) spotkał się ktoś z czymś podobnym?
 
Ostatnia edycja:

mpanki

New member
salon ma 18m

nie wiem z czego to wynika ale od czasu do czasu pojawiają się zakłócenia dźwięku - jakby to określić głosy mają metaliczny pogłos nie wiem jak to dokładnie określić:) występuje to sporadczynie ale występuje... jakby soft świrował (wgrany najnowszy) spotkał się ktoś z czymś podobnym?


Zaobserwuj w jakich sytuacjach zakłócenia te występują? Jak masz połączony soundbar z TV? Czy to dotyczy programów TV czy materiału odtwarzanego z jakiegoś źródła? Czy w każdej konfiguracji ustawień? Spróbuję przetestować na swoim sprzęcie.
W przypadku problemów z soundbarem Philips zaleca zawsze ponowić ustawienia fabryczne i powtórzyć kalibrację.
 

Iceman2003

New member
Zestaw zamówiony u Kikiego :) już się nie mogę doczekać :D czym to jest lepiej podłączyć do tv? Przy użyciu hdmi, optyka czy jakimś kablem cyfrowym?
 
Do góry