kaliope
ale jesteś "piła"
zadajesz pytania które sam miałem, dobrze mi się pisze więc dzielę się tym co mi się wydaje że wiem.
Na początek małe sprostowanie, zajżałem dziś do sklepu z kamerkami, zauważyłem za szybą DSR50 (chyba) a na kartce było napisane że transfer przez USB. Sprawdź to proszę, być może moje twierdzenie że z kamer HDD przesyła się za pomocą FireWire jest w istocie nieprawdziwe.
1.
tu potrzebny jest mały wykład ale zrobię pół wykładu bo, jak już wcześniej wspomniałem, nie mam osobistych doświadczeń z kamerami HDD. Na początku jest materiał w kamerze DV SD zapisany w formacie AVI. AVI przechowuje informacje o czasie "zegarowym", czyli o której nacisnąłeś rec i o której nacisnąłeś stop. Zatem edytor nie ma najmniejszego problemy z "wirtualnym pocięciem" całego zbioru na sceny odpowiadające odcinkom start/stop. W edytorze wyświetlą ci się miniaturki tych odcinków tak że łatwo je wrzucić na storyboard (jedna z funkcji edytora). To nic, że dalej masz cały, nieposzatkowany zbiór na dysku. W edytorze widzisz go "pociętego" na sceny które dalej możesz wirtualnie "ciąć" a zgrany zbiór dalej pozostaje całościa. Sceny możesz usuwać, przestawiać, skracać i wydłużać - nie zmienia to zgranego zbioru. Piękno tego rozwiązania polega na tym, że nie tracisz sceny kiedy ją usuwasz i zawsze możesz ja przywołać spowrotem do życia jak w orginale. Edycja jest nieniszcząca.
Inna sprawa z MPEG - on nie potrafi przechować informacji "zegarowej". W przypadku zgrywania HDV2 dostajesz jeden zbiór MPEG i edytor też może wirtualnie "pociąć" ten zbiór na sceny ale nie na podstawie godziny naciśnięcia start/stop ale na podstawie procentowej zmiany zawartości sceny między kolejnymi klatkami filmu. Jeśli w takim trybie zatrzymujesz kamerę, zmieniasz motyw filmowany i startujesz kamerę to jest duża szansa że edytor prawidłowo "przetnie" materiał w tym miejscu na dwie różne sceny. Ale jeśli filmujesz cały czas i nagle zgaśnie światło i po chwili się zapali to edytor też uzna, że nastąpiło zatrzymanie kamery i "potnie" na trzy kawałki -> film/zgaszone swiatło/film. Nic w tym złego, cały film dalej znajduje się w jednym zbiorze na dysku.
Moim zdaniem najgorszym rozwiązaniem jest to co sugerujesz, że kamery HDD po każdym zatrzymaniu nagrania tworzą nowy zbiór. Miałbyś wtedy masę małych zbiorków w których łatwo się pogubić. Nie sądzę żeby tak się działo, ale nie mam pewności że tak nie jest. Zrozumiem, jeśli nowy zbiór tworzony jest po każdym wyłączeniu kamery, ale tego też nie wiem na pewno.
Reszta twoich przypuszczeń w tym punkcie do mnie nie dociera, tzn proste przekopiowanie na DVD i już masz płytkę do odtwarzacza. Sądzę że tak nie jest.
Jak już masz swoje klipy w edytorze, wszystko jedno zmienione przez ciebie czy tak jak zgrałeś materiał z kamery, to następnym krokiem jest nagranie materiału na DVD. Normalnie wybierasz jakość nagrania (im lepsza tym mniej minut zmieści się na DVD, im gorsza tym więcej; to samo dotyczy dzwięku) i zaczyna się proces renderowania tzn przejścia z takiej jakości w jakiej obrabiałeś w edtorze na taką jaką chcesz mieć na DVD. Pomijam tutaj Authoring DVD czyli dodawanie menu, przycisków, rozdziałów itp tak jak w normalnym filmie DVD - można tego nie robić i też będzie grało w odtwarzaczu.
W zależności od tego jak duże zmiany zachodzą na etapie renderingu, proces ten trwa dłużej lub krócej. Jeśli szczęśliwie wybierzesz taką samą jakość na DVD jaka była w edytorzy to najprawdopodobniej najszybciej zakończysz rendering. Renderować możesz na dysk wtedy usyskujesz "ISO image" czyli obraz dysku DVD który póżniej dowolnym programem obsługującym nagrywarkę wypalasz na płycie, albo renderujesz bezpośrenio na płytę. Format płyty DVD jest ściśle określony i nie skład się wyłącznie ze zbiorów MPEG.
2.
odpowiedź w 1.
3.
mylisz się
Niestety nie można generalizować jeden czy trzy przetworniki, więcej czy mniej pixeli - trzeba patrzeć na CAŁOŚĆ.
Czy samochód z ośmioma cylindrami jest lepszy od tego z czterema??? Który wolisz?
Ten z ośmioma to 30-letni STAR na szrocie a ten z czterem to Alfa Romeo prosto z salonu, klima, skóra, 6 biegów, 150KM turbo.
bierz trzy przetworniki SD, ja zostaję przy swoim HC3.
ps.
Nigdzie nie powiedzialem, że z kamery HD z dyskiem nie można zgrać w formacie SD. Poradziłem żebyś to sprawdził bo ja się tym nie interesowałem - nie sądzisz chyba że mam obowiązek znać się na wszystkim.