Sony FX7 Wasze opinie

boci

New member
Sony HDR-FX1

Od tygodnia mamy kamerke HDR-FX1. Cena 11.500 z dodatkowym akumulatorem 6.600 mAh. Gwarancja "europejska" Sony. Maszyna pierwsza klasa. Tez był dylemat FX-1 czy FX-7. FX-7 jest lzejsza od jedynki, możliwość zdjęć, posiada wyjście HDMI (w FX1 brak, jest tylko komponent i DV) ale to nie problem. Obiektyw, przetworniki itd. to samo.Robiłem wywiad przed zakupem i wszyscy polecaja jednak FX-1 (sprawdzona i tańsza).
 

viValdi

New member
Bez reklam
Rozumiem że kamery FX1, FX7 to już jest sprzęt do prac zarobkowych.

Ciekaw jestem, jeżeli chcecie/możecie się podzielić taką informacją, do czego je stosujecie? Czy jest już zapotrzebowanie na filmy "weselne" w wysokiej rozdzielczości? Czy raczej materiał lepszej jakości dla lokalnych kablówek? Czy może inwestycja w przyszłość - i tak i tak jakąś kamerę semi-pro musicie kupić a więc pada na HD, a narazie korzystacie z DV?

A może, po prostu, stać was na taki sprzęt do realizacji waszego hobby? Jeśli tak to gratuluję.
 

scott

New member
Szkoda ze stosunkowo droga kamera i okreslana jako HD daje obraz 1440 x 810 i to po wewnetrznej interpolacji (z 1434 x 778 efektywnych pikseli). Teraz przy coraz wiekszej obecnosci sprzetu Full HD taki zakup chyba nie jest za dobry.
Zeby osiagnac Full HD z tej kamery trzeba interpolowac obraz w góre o 4/3 czyli 1,333. Format HDV wydaje sie formatem przejsciowym miedzy DV a HD.
 

bastek

New member
Mam obecnie Vx2100 i przymierzam się do zmiany na FX-7 ze względu na HDV .Napewno przez najbliższy rok będę nagrywał jeszcze w DV . Nagrywam przeważnie wesela i VX sprawdza się jak najbardziej bo nie wymaga dużego oświetlenia . Zastanawiam się czy nie wstrzymać się jeszcze z zakupem kamery aż rynek HD się ustabilizuje?
 

panjacek

New member
Odnoszę takie wrażenie że Sony projektując tą kamerę włożyło dużo wysiłku aby nie zagrozić modelom półprofesjonalnym.
Mała matryca 1/4" na dodatek o niepełnej rozdzielczości interpolowanej przez procesor, niska czułość. Zabawka!!!
 

boci

New member
"...format HDV2 posługuje się pixelami prostokątnymi które są szersze niż wyższe a w telewizorze masz pixele "kwadratowe" - równie szerokie jak wysokie. Edytor spokojnie może przekodować 1440 na 1920 pixeli bo w każdej linii ma dokładnie tyle informacji ile potrzeba dla zakodowania 1920 kwadratowych pixeli. W pionie jest natomiast tyle linii ile potrzeba czyli 1080...." - zacytowałem wypowiedz viValdiego z innego postu.
Natomiast co chodzi o kamery FX-1 i FX-7 sprzedawane są one jako kamery amatorskie. Jest obecnie możliwość przedłużenia przez Sony (odpłatna) gwarancji do 3 lub 5 lat. Jest to tzw.Gwarancja Extra. Ale jest jeden haczyk,punkt 2.3 warunków:
[FONT=Tahoma, sans-serif]"2.3. Pozostałe ograniczenia[/FONT]

[FONT=Tahoma, sans-serif]2.3.1 Gwarancja Extra nie będzie mieć zastosowania w następujących przypadkach:[/FONT]
[FONT=Tahoma, sans-serif]
[/FONT]
[FONT=Tahoma, sans-serif]b) Użytkowania Produktu w celach zawodowych, zarobkowych lub jakichkolwiek innych związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą
itd."
[/FONT]
[FONT=Tahoma, sans-serif]Nie wiem jak to jest ale niby w serwisie mają możliwość sprawdzenia ilości godzin pracy kamery. Może tu więc być podobnie jak z przedłużenie gwarancji na samochód. Np. do 3 lat lub przebieg auta 100.000 km.
[/FONT]
 

boci

New member
Odnośnie przeznaczenia kamery to do filmowania imprez - wesela,chrzciny,komunie itd. Zajmuje się tym mój ojciec a ja prawde mówiąc nie miałem okazji żeby ją przetestować. Za mało czasu :D.
 

scott

New member
boci napisał:
"format HDV2 posługuje się pixelami prostokątnymi

Piksele przetwornika sa calkiem zwykle. Ta kamera ma ich dokladnie 1434 x 778 (proporcje ok. 16/9) pozostale kamery Sony HDV maja przetworniki o proporcjach 4/3, (czyli jak w zwyklych SD) z czego czesc jest nie uzywana przy filmowaniu w 16/9. Na szczescie interpolacja w góre dokonuje sie w torze wizyjnym kamery, wiec jest lepsza niz w urzadzeniu zewnetrznym.

panjacek napisał:
Odnoszę takie wrażenie że Sony projektując tą kamerę włożyło dużo wysiłku aby nie zagrozić modelom półprofesjonalnym

Dokladnie tak jest. I to juz po raz drugi. Gdy wprowadzano format DV, jakosc obrazu byla na tyle dobra, ze stacje telewizyjne myslaly o przejsciu z drogich kamer BetaCAM na DV. Sony oczywiscie sprzedawalo profesjonalnie wygladajace kamery DV ale - mikrofon zbieral dzwiek silnika (i nagrywal na tasme). Taka jest stala polityka tej firmy: Chcesz miec dobrze? Zaplac podwójnie.
 
Ostatnia edycja:

dvd-r

New member
boci napisał:
Od tygodnia mamy kamerke HDR-FX1. Cena 11.500 z dodatkowym akumulatorem 6.600 mAh. Gwarancja "europejska" Sony. Maszyna pierwsza klasa. Tez był dylemat FX-1 czy FX-7. FX-7 jest lzejsza od jedynki, możliwość zdjęć, posiada wyjście HDMI (w FX1 brak, jest tylko komponent i DV) ale to nie problem. Obiektyw, przetworniki itd. to samo.Robiłem wywiad przed zakupem i wszyscy polecaja jednak FX-1 (sprawdzona i tańsza).

Witam

Nie zgadzam się, że FX1 i FX7 to te same przetworniki.

W FX1 masz 3x 1/3" a w FX7 są 3x 1/4". Ma to diametralne znaczenie w filmowaniu przy słabym oświetleniu.

W internecie są dostępne porównania kamer FX1. FX7, Z1e oraz PD170 VX2100.

Z grubsza ujmująć FX1 jest znacznie ciemniejsza niż VX2100 (PD170) a FX7 jeszcze bardziej. Trochę szkoda, gdyż sądziłem, że zastosowanie przetworników CMOS w FX7 wpłynie na poprawienie czułości.

Znacznie ciemniejsza oznacza, że gdy w VX2100 mamy np. F2.4 to FX7 pokazuje przysłonę otwartą na maxa i 6 dB wzmocnienia.

Pozdrawiam

Artur (VX2100 + PD170)
dvd-r
 

macstone

New member
Co do wczesniejszych wypowiedzi kogoś kto nazwal ta kamerke zabawką to widać nie mial jej w reku i nie widzial co mozna nią zrobić. Pracuje zawodowo na tym sprzecie i używam go do dużo poważniejszych celów niż chrzciny i wesela. Dopiero po obejrzeniu efektów pracy tej kamerki mówiłbym o niej jako o zabawce. Nie ma porównania do DV. To inna jakość choć jeszcze oczywiście nie pełne HD. Ale tego szybko bym się nie spodziewał. Z tego co zauważyłem wyjeżdzając za granice większość stacji telewizyjnych np. sportowych często korzysta z tej kamery. Dotyczy to również stacji muzycznych. Coraz więcej teledysków i reklam niskobudżetowych kręci się w Polsce tą kamerką. To naprawdę cholernie dobra kamera. Największy zarzut pod jej adresem to że jest ciemna. Jasne, tylko że przy profesjonalnych nagraniach i tak korzysta się z dodatkowego oświetlenia. Przeznaczeniem tej kamerki jest rynek pół - profesjonalny i tam świetnie się sprawdza. Poza tym rewelacyjna cena. Mialem mozliwość przetestowania jej na pokazie SONY chyba ze dwa lata temu. Wtedy jej cena oscylowala wokół 20000 PLN. Teraz w Polsce można ją kupić za 11000 PLN, a z zagranicy przywieźć jeszcze taniej. A na co czekac? Jak ktoś dał na tym forum taką odpowiedz. Na kamerkę SONY z pelną matrycą. Oki - jak wejdzie na rynek to bedzie kosztowala pewnie tez okolo 20000 PLN. Do robienia ślubów i wesel sprzęt za taką kasę plus specjalny komputer z karta do HD, dużo większe dyski i cały osprzęt bo jak znam życie to tylko statyw będzie pasował (nowe baterie, obiektywy, pewnie inna stopka a co za tym idzie mikrofony i lampy) to chyba sporo. Przecież wiadomo na czym najlepiej się zarabia. To co mamy dobre 30000 - 35000 PLN. Strasznie dużo tych ślubów trzeba będzie zrobić by się zwróciło. Nie, moim zdaniem nie czekać tylko kupować właśnie teraz. Rewelacyjny sprzęt i niezła cena. Z AZJI palowską wersję można kupić poniżej 10000 PLN.
 

mobor

Banned
Można kupić ale na gotowo wyjdzie ci drozej niz w PL jak celnik pomaca paczkę.


PS Prywatnie miałem FX1 i sprzedałem. Kamera wyjątkowo zle wyważona, ciemna... Warto jeszcze trochę poczekać i kupić coś na lepszych matrycach
 
Do góry