Kasety DV a HDV

feiran

New member
Jak to jest z tą jakością nagranego materiału?
Ostatnio sprzedawca w MM powiedział mi, że nagrywając kamerą HDV na kasecie DV nie otrzymam materiału w stardardzie HDV, tylko zwykły DV.
Czy to prawda?
 

viValdi

New member
Bez reklam
sprzedawcy z takich marketów kompromitują się dość powszechnie. To co ten "ekspert" mówi to tak jakby powiedział, na dysku nie możewsz przechowywać filmów HD no bo przecież nie jest to taśma HDV.

Bity są zawsze bitami i jest im dokładnie wszystko jedno gdzie zostały zapisane.

Ja mam ok. 20 taśm DV i na każdej zapisany materiał HDV. Niektóre z tych kasetek kupiłem kilka lat temu kiedy nikt nie myślał o HDV i HDTV.
Jeśli się sam chcesz przekonać to kup jedną kasetkę DV za 10PLN i spróbuj nagdać HD - na pewno się uda.
 

mariof

New member
Bez reklam
tzw kasety HDV (kamery półprofesjonalne i profesjonalne zapisujące w HD pojawiły się już ładnych pare lat temu i wtedy opracowano stosowne kasety "heavy duty") służą do wielokrotnie powtarzanego cyklu zapis/kasowanie np w pracy reporterskiej. Różnice występują w zastosowanych materiałach i w pewnych, drobnych, elementach konstrukcji kasety. Taśma jest identyczna. Ponieważ nie można zaprzeczyć, że kasety HDV są "lepsze". Wykorzystuje się to "niedopowiedzenie" w celach marketingowych. Proszę zwróćić uwagą, że ani Canon ani Sony nigdzie (sic!) nie narzucają stosowania specjalnych kaset w swoich amatorskich kamerach HD DV. Kiedyś, w czasach VHS i S-VHS 8mm i Hi8mm należało stosować inne taśmy. Na szczęście nie dotyczy to DV i HD DV:). Ja od lat stosuje taśmy sygnowane SONY (robi je pewna firma na Tajwanie;)) i nie miałem kłopotów. Od blisko dwóch miesięcy używam HC7E i nawet kilkakrotnie (5-6 razy), dla celów testowych, wykonałem nagranie HD na tym samym fragmencie taśmy - nie zauważyłem żadnej degradacji w jakości! Sądzę, że w warunkch ekstremalnych (wielokrotne przewijanie np w celu powtórzenia nagrania) użycie taśm "profi" miałoby jakiś sens. Ale, kto i dlaczego miałby tak robić?
 

feiran

New member
mariof napisał:
tzw kasety HDV (kamery półprofesjonalne i profesjonalne zapisujące w HD pojawiły się już ładnych pare lat temu i wtedy opracowano stosowne kasety "heavy duty") służą do wielokrotnie powtarzanego cyklu zapis/kasowanie np w pracy reporterskiej. Różnice występują w zastosowanych materiałach i w pewnych, drobnych, elementach konstrukcji kasety. Taśma jest identyczna. Ponieważ nie można zaprzeczyć, że kasety HDV są "lepsze". Wykorzystuje się to "niedopowiedzenie" w celach marketingowych. Proszę zwróćić uwagą, że ani Canon ani Sony nigdzie (sic!) nie narzucają stosowania specjalnych kaset w swoich amatorskich kamerach HD DV. Kiedyś, w czasach VHS i S-VHS 8mm i Hi8mm należało stosować inne taśmy. Na szczęście nie dotyczy to DV i HD DV:). Ja od lat stosuje taśmy sygnowane SONY (robi je pewna firma na Tajwanie;)) i nie miałem kłopotów. Od blisko dwóch miesięcy używam HC7E i nawet kilkakrotnie (5-6 razy), dla celów testowych, wykonałem nagranie HD na tym samym fragmencie taśmy - nie zauważyłem żadnej degradacji w jakości! Sądzę, że w warunkch ekstremalnych (wielokrotne przewijanie np w celu powtórzenia nagrania) użycie taśm "profi" miałoby jakiś sens. Ale, kto i dlaczego miałby tak robić?

Dzięki za odpowiedź.
A tak przy okazji jakie są Twoje wrażenia z użytkowania SONY HC7E?
Rozważam zakup tej kamery lub CANONA HV20.
I jakoś nie mogę się zdecydować...
Na pewno SONY jest lepiej i estetyczniej wykonana ( lepszy materiał obudowy ), ale podobno CANON daje lepszą jakość obrazu..
Czy to prawda ?
 

viValdi

New member
Bez reklam
Ok, dla wyjaśnienia:
  • kasety SD nadają się do nagrywania HDV
  • kasety HD (Heavy Duty) to to samo co SD tylko lepiej wykonane i droższe
  • kasety HDV to aberacja, super drogie, też oczywiście zapiszą obraz HDV ale po co przepłacać
Skrót HD jest mylący.
 

mariof

New member
Bez reklam
@feiran Ja wybrałem Sony po testach w typowych dla mnie warunkach filmowania. Po prostu przez kilka dni nagrywałem zwykłe dla mnie motywy i z ręki i ze statywu (w teście oprócz HV20 i HC7 brały też udział Panasonic SD1 oraz Sony SR1) i HC7 wybrałem dla siebie. Nie oznacza to wcale, że ta kamera wygrała w każdej klasyfikacji! Np w złych warunkach oświetlenia (tryb 25P) Canon był na pierwszy rzut oka znakomity. Jednak, poza tymi specyficznymi sytuacjami (zdecydowanie ciemne pomieszczenie, ciemne plenery) już filmując przy sztucznym świetle ca 120W w salonie >40m2 lub krótko po zachodzie słońca - obraz z Sony, po podłączeniu do LCD 42" był, wg mojej oceny, lepszy. Wiele osób porównuje tzw "sample" z różnych kamer na np 19" monitorze. To, według mnie, nieporozumienie. Kamerę HD nie kupuję się po to aby filmy z niej ogłądać na małym ekranie! HC7 potrzebuję trochę czasu aby pokazała "lwi pazur" - trzeba poznać jej możliwości. Niestety w moim rankingu, gdzie jakość obrazu w różnych warunkach to 75% punktów Canon okazał się najgorszy:(. Ergonomia i jakość wykonania nie były bez znaczenia - to oczywiste. "Ważyły" jednak sporo mniej. Canon wypadł u mnie najlepiej jeszcze jako aparat fotograficzny (fotki z niego są całkiem, całkiem) ale to wszystko. Pominełem tu problemy techniczne (źle działająca przysłona) ponieważ uznałem że to wada konkretnego (przedsprzedażowego) egzemplarza. Później wyczytałem na forum, że inny użytkownik miał podobne problemy z zakupioną przez siebie kamerką:(. Wiem, że Canon ma swoich wiernych (niekiedy wręcz fanatycznych) wielbicieli, dla mnie jednak HV20 nie bardzo się tej zasłużonej firmie udał:(. Najsłapszą stroną HC7 jest jej cena - jest sporo droższa od HV20. Czy ta różnica w cenie jest usprawiedliwiona? Dla mnie tak ale ktoś inny będzie miał odrębne zdanie i nie będę z nim polemizował. Cóż, jednemu podoba się Zosia a drugiemu jej mamusia;)
PS jest jeszcze nowość od JVC, niestety jeszcze nie miałem jej w rękach...,
 
Ostatnia edycja:

feiran

New member
mariof napisał:
@feiran Ja wybrałem Sony po testach w typowych dla mnie warunkach filmowania. Po prostu przez kilka dni nagrywałem zwykłe dla mnie motywy i z ręki i ze statywu (w teście oprócz HV20 i HC7 brały też udział Panasonic SD1 oraz Sony SR1) i HC7 wybrałem dla siebie. Nie oznacza to wcale, że ta kamera wygrała w każdej klasyfikacji! Np w złych warunkach oświetlenia (tryb 25P) Canon był na pierwszy rzut oka znakomity. Jednak, poza tymi specyficznymi sytuacjami (zdecydowanie ciemne pomieszczenie, ciemne plenery) już filmując przy sztucznym świetle ca 120W w salonie >40m2 lub krótko po zachodzie słońca - obraz z Sony, po podłączeniu do LCD 42" był, wg mojej oceny, lepszy. Wiele osób porównuje tzw "sample" z różnych kamer na np 19" monitorze. To, według mnie, nieporozumienie. Kamerę HD nie kupuję się po to aby filmy z niej ogłądać na małym ekranie! HC7 potrzebuję trochę czasu aby pokazała "lwi pazur" - trzeba poznać jej możliwości. Niestety w moim rankingu, gdzie jakość obrazu w różnych warunkach to 75% punktów Canon okazał się najgorszy:(. Ergonomia i jakość wykonania nie były bez znaczenia - to oczywiste. "Ważyły" jednak sporo mniej. Canon wypadł u mnie najlepiej jeszcze jako aparat fotograficzny (fotki z niego są całkiem, całkiem) ale to wszystko. Pominełem tu problemy techniczne (źle działająca przysłona) ponieważ uznałem że to wada konkretnego (przedsprzedażowego) egzemplarza. Później wyczytałem na forum, że inny użytkownik miał podobne problemy z zakupioną przez siebie kamerką:(. Wiem, że Canon ma swoich wiernych (niekiedy wręcz fanatycznych) wielbicieli, dla mnie jednak HV20 nie bardzo się tej zasłużonej firmie udał:(. Najsłapszą stroną HC7 jest jej cena - jest sporo droższa od HV20. Czy ta różnica w cenie jest usprawiedliwiona? Dla mnie tak ale ktoś inny będzie miał odrębne zdanie i nie będę z nim polemizował. Cóż, jednemu podoba się Zosia a drugiemu jej mamusia;)
PS jest jeszcze nowość od JVC, niestety jeszcze nie miałem jej w rękach...,

Dzięki za ciekawą odpowiedź.
A tak przy okazji ten nowy JVC jaki ma symbol?
 

pxl666

Member
Bez reklam
jvc gzhd7 ale zapomij o tym. cena zaporowa, AVCHD, OIS ktory zdaje sie nie dzialac wcale, marna jakosc obrazu...itd...jvc strasznie dali ciala z hd7- sam bylem na niego napalony ale dalem sobie spokoj.ma oczywiscie wiele niesamowitych zalet ale jakosc obrazu pada nawet przy sony.
polecilbym listvideo.com tam znajdziesz wiele sampli i porownan ale od pewnego czasu za download trzeba sobie zaplacic albo uploadowac video w zamian...ja kiedys zassalem stamtad wiele klipow i zdecydowalem sie na hv20.odnosi sie wrazenie ze canon po uzyskaniu swietnej matrycy wsadzil ja w byle plastik byle szybko zdeklasowac konkurencje jakoscia obrazu,ktora trzeba jednak umiec z tej kamery wyciagnac - tryb progresywny i potem pulldown..jakosc boska ale nie jest latwo...taki material trzeba umiec obrobic.dlatego wlasnie sadze ze sony jest tak popularna bo niewiele wymaga od usera ktory chce wygodnie filmowac w trybie full auto.nie mam zamiaru bynajmniej implikowac czegos fanom sony - to poprostu moja opinia. hv20 ma tez mocno ograniczone ustawienia manualne ale sztuczkami mozna wiele osiagnac - np zablokowac gain na maxymalnie otwartej przyslonie i krecic w ciemnosciach bez szumow...trzeba tylko chciec zagrzebac...
pozdro
 

mafo

New member
witam. pxl666 czy możesz rozwinąć ten temat 'zablokowac gain na maxymalnie otwartej przyslonie i krecic w ciemnosciach bez szumow'
lub podać jakiś link dobrze wyjaśniający sprawę gain.
dzięki
 

wskalski

New member
DV a HDV

nie wiem czy to przypadek ale kaseta DV (panas... za 10zł) pogięła mi się (HVR-HD1000E) nawet nie zdążyłem nagrać do końca... natomiast kaseta HDV (sony za 80zł) na razie bez zarzutu... jeżeli chodzi o jakość nagrania to różnicy nie widzę
 

DVX

New member
mariof napisał:
Kiedyś, w czasach VHS i S-VHS 8mm i Hi8mm należało stosować inne taśmy. Na szczęście nie dotyczy to DV i HD DV:).

Co do formatu 8mm sie nie wypowiadam bo nie wiem, zaledwie kilka razy takie taśmy w rekach miałem.
Jeśli chodzi o VHS i SVHS to nie ma konieczności stosowania specjalnych taśm do SVHS. Obraz jakości SVHS równie skutecznie nagra się na zwykłych taśmach VHS.
Kiedyś lepsza jakość dla VHSu to SVHS, teraz dla DV mamy HDV :)
Oczywiście jakość samych nośników może być różna ale na to wpływu nie mamy.
 

radwik

New member
Kasety / Taśmy Minidv Dvcam Hdv

Witam!

Zajmuje się sprzedażą konsumenckich oraz profesjonalnych taśm Panasonic/SONY.

Są to formaty: MINIDV, HDV , DVCAM , Hi8 , a także Betacam, HDCAM, XDCAM i wszystkie inne kasety audio-video.

Promocja: SONY DVM63HD 39,99pln brutto !!!!!!!!!!!


RAD-WIK Radosław Krupiński
zamówienia: 500283238

WYSTAWIAMY FAKTURY VAT

RAD-WIK . PL
 

wskalski

New member
kasety HDV 80min

kasety HDV 80/85minut to jeden wielki szajs.... one chyba są cieńsze i zacinają się tak samo jak to badziewie za 9 zł a koszują nawet 80zł....!!!!!!!
 

DVX

New member
kasety HDV 80/85minut to jeden wielki szajs.... one chyba są cieńsze i zacinają się tak samo jak to badziewie za 9 zł a koszują nawet 80zł....!!!!!!!

Szajs to chyba kamera w której używasz taśm 80/85...
Jakoś ja mam sporo takich kaset i żadna się nie zacięła a używam je po kilka/kilkanaście razy i wszystko gra !!
 

DVX

New member
jeżeli Sony FX1000 to szajs to napisz to producentowi...:)
A dlaczego ja mam pisać, Twoja kamera Twój problem i Ty pisz a nie ja.
Swoją drogą to jaka kamera SONY miała porządny mechanicm taśmy ?? Zawsze coś było nie tak, dropy, przerwy i załamania taśmy to chyba standard. Kaseta raz w SONYm użyta nadaje się zazwyczaj tylko do wypertollenia...
Ponoś zawsze winne sa taśmy ;)
 
Do góry