Kamera do nagrań w warunkach "teatralnych"

patrys4891

New member
W weekend kolejny raz okazało się że pożyczona nie podołała :fool:
Generalnie poszukuję kamery, która możliwie najlepiej sprawdzi się w warunkach teatralnych. Czyli nagranie z widowni, która jest prawie zupełnie zaciemniona, na scenie postacie, różnie oświetlone, światła dynamiczne i kolorowe. Generalnie występy na scenie. Nagrywanie raczej ze statywu, ale to nie będzie jedyne użycie tej kamery, więc stabilizacja obrazu zdecydowanie mile widziana.
Jako że nie jestem profesjonalistą, tylko chciał bym kamery używać prywatnie, może jakieś wyjazdy czy coś, więc oczekiwane wymiary raczej bliższe kompaktowym.
Przeglądałem tematy i widziałem dużo pytań że kamera do 1000zł czy do 2000zł. Ja nie stawiam ograniczeń. Oczywiście użytek prywatny, więc nie ma sensu kupować wielkiej kamery profesjonalnej za dziesiątki tysięcy, ale ja wolę wydać więcej na coś naprawdę dobrego niż potem pluć sobie w brodę. Powiedzmy że taka miękka górna granica to 5000zł.
Aaaaa no i jakoś mam sentyment do firmy Sony, ale czy to ma znaczenie?

Polecacie jakieś konkretne sprzęty? Albo może jakie parametry zapewnią dobre nagrywanie w takich warunkach? WDR?
Wiem że ciemne otoczenie plus doświetlone postacie poruszające się to chyba możliwie najcięższe warunki dla kamery, dlatego zwracam się do ludzi z wiedzą :blagam: ;-)
 

DrWredman

Active member
Od lat używam kamery SONY FullHD. Też miałem kilkukrotnie problem z nagraniem scen teatralnych, ale jest na to sposób. Wystarczy ustawić ekspozycje ręcznie, na twarzy któregoś z aktorów. Wtedy twarze nie będą prześwietlone, a ekspozycja nie będzie skakała przy różnym oświetleniu.
Mam też w przedniej części kamery pokrętło, które mogę zdefiniować jako korektę ostrości albo ekspozycji. Gdy nagrywasz ze statywu to ostrość można ustawić na stałe, a korygować tylko ekspozycję.
Kilka miesięcy temu byłem w sklepie SONY i widziałem kamery 4K.