[ZAKUP] Kamera 3 CCD - Który Panasonic (180, 230, 75) ?

jerzy_dabrowski

New member
Witam! Jestem nowy na forum, nazywam sie Jerzy.

Troche jestem nie na bieżąco jeśli chodzi o video-kamery, dlatego mam
kilka pytań. Jestem początkującym video-amatorem, dotej pory używałem tylko cyfrówki (foto-aparatu). Teraz przyszedł czas na zakup video cam 3 CCD.
Wybrałem Panasonica, bo mam do niego największe przekonanie (sąsiad ma Samsunga i w ciągu półtore roku 7-8 razy odwiedzał serwis ; z Canonami, nie wiem jak teraz, ale też różne dziwne rzeczy się działy pare lat temu).
Odrzuciłem SONY - z jednego powodu: ekrany dotykowe, to odpada. Mój znajomy z pracy miał Panasonica GS-70 3CCD (kupił coś za 4000 zł, takie były ceny) i bardzo go sobie chwalił, teraz ma jakiś "wypas" SONY'ego.

Potrzebuje kamere 3CCCD, mini-DV (nie interesuje mnie DVD czy HDD). Będe robić oczywiście filmy amatorskie, co nie znaczy, że chce rezygnować z dobrej jakości filmów. Głównie będe robił filmy w plenerze, otwartej przestrzeni, rzadziej w pomieszczeniach.

Tak więc wybór padł na Panasonica, jestem zainteresowany trzema modelami:
(dodam, że potrzebuje Fakture VAT i gwarancje na pełne dwa lata, chce kupić coś porządnego zęby posłużyło mi parę lat):

1.
PANASONIC NV-GS230 (podobno to najnowszy model, tak piszą na stronach
Panasonic) - ok. 1650 zł (eBay.pl / Allegro.pl)
Obiektyw Leica Dicomar, ZOOM x10,
2.4 mln. pixeli

2.
Panasonic NV-GS180 (to chyba starszy model ?? nie jest już oferowany w
sklepach ??) - ok. 1500 zł (eBay.pl / Allegro.pl)
Obiektyw Leica Dicomar, ZOOM x10,
2.4 mln. pixeli

3. ewentualnie:
PANASONIC NV-GS75 3x CCD (stary model ?) - ok. 1300 zł (eBay.pl /
Allegro.pl)
Matryca 1,7 mln pikseli, ZOOM x10


I teraz się pojawiają pytania:
1. Co lepsze GS230 czy GS180 ? Która nowsza, nowocześniejsza ? Czym one się z grubsza biorąc różnią ? Jak wypada w nich optyka i stabilizacja obrazu ? Jak z jakością filmów ?

2. Która kamera z tej trójki ma najlepszy stosunek cena/jakość Waszym
zdaniem ?