kamera z USA- czy kupić i n ie będzie w Polsce z nia problemu?

wka007

New member
Mam prośbę- proszę o pomoc. Planuję zakup kamery w USA SONY DCR SR300 (w Europie ta kamera to DCR SR290E). Zastanawiam się czy jak ją przywiozę do Polski to bez problemu będzie działała u nas? Chodzi mi o to, że w USA jest system NTSC a u nas PAL. Czy ma to jakieś znaczenie jeśli chodzi o ten model kamery? Czy to bez znaczenia? Chodzi o to czy bezproblemowo nagram na płytkę to co będę miał na kamerze itd? Proszę o pomoc bo jestem zielony w tej sprawie. Z góry bardzo dziękuję za pomoc
 

pxl666

Member
Bez reklam
jesli planujesz zgrywac video ntsc z kamery na np nagrywarke dvd stacjonarna to raczej mozesz miec problemy - juz przy nagrywaniu albo przy pozniejszym odtwarzaniu na pal'owskich dvdkach...jezeli natomiast chcesz zrzucac material do kompa i po obrobce renderowac np do mpeg2 to no problem bo sobie ustawisz pal i wsio...zalezy od workflowa...
ja mialem kamerke z usa i jako ze praktycznie wszystkie pliki z niej ogladalem/obrabialem pcetem to nie mialem problemow ale to tv w polsce jej nie podlaczalem wiec niewiem czy by poszla...
 

viValdi

New member
Bez reklam
"Zastanawiam się czy jak ją przywiozę do Polski to bez problemu będzie działała u nas?"

Jedyne co może unieruchomić amerykańską kamerę w Polsce to zasilanie. Musisz mieć zasilacz uniwersalny na 110/230V.

Ale...

wszystko będziesz nagrywał w formacie NTSC tzn odświeżanie obrazu 30 klatek/sek i inny rozmiar obrazu w pixelach niż PAL.

Konsekwencją jest to, że musisz mieć TV akceptujący sygnał NTSC lub transkodować materiał do PAL. Jeśli zrobisz DVD w formacie NTSC to musisz mieć odtwarzacz DVD akceptujący ten format.

Być może w twoim wypadku ma to sens :roll: ale dla użytkownika stale mieszkającego w Polsce to lepiej jednak wybrać kamerę PAL.
 

dnc

Moderator
VIP