SONY HDR-HC3 kontra CANON HV10

Mistrz Koala

New member
Witam,

zastanawiam się nad zakupem kamery HD.
Właściwe to rozpatruje tylko dwie opcje Canon HV10 i Sony HDR-HC3/E (byc może źle i jest jeszcze coś na co warto zwrócić uwagę na tym poziomie cenowym) .
Może ktoś z was zna te kamery i może mi podpowiedzieć co wybrać.
Poniżej wypisałem zady i walety obu jakie udało mi się z netu wyczytać (ale o Canonie bardzo mało znalazlem)

Canon HV10:
+ to jest Canon ! :eek:k:
+ optyczna stabilizacja obrazu
- brak złacza HDMI (nie wiem czy ma komponentowe)

Sony HDR
+ ma złącze HDMI
+ chyba jest bardziej poreczna niz Canon
+ możliwość nagrywania w podczerwieni
- słaba bateria w zestawie

Prosze napiszcie jakie sią jeszcze Waszym zdaniem plusy i minusy obu kamer, tak abym mógł zrobic sobie takie zestawienie i być pewien że dokonałemnajlepszego wyboru.
Generalnie wolałbym Canona, ale nie wiem jakie konsekwancje ma brak złacza HDMI.
Bede robił filmy (głównie rodzinne), obrabiał w komputerze, zgrywał powrotnie na taśmę w HD (do ogladania na mojm tv i beda czekaly na dostepność BR) i robił DVD z Standard Definition do oglądania na innych TV.

Pozdrawiam
Mistrz Koala
 

viValdi

New member
Bez reklam
A jakie jest twoje kryterium "lepszości"?

Sam mam HC3 ale tu polecałbym Canon HV10 i napisałem dlaczego. Sony'ego kupiłem wtedy, kiedy na rynku jeszcze nie było HV10 i w związku z tym nie miałem żadnych rozterek. Wybór był między HC3 a SR1. Zadecydowała cena i format nagrania - HDV2 a nie AVC HD.

Złącze HDMI powoduje, że twoje połączenie z telewizorem jest "czyste" - jednym kabelkiem. Dla HV10 w trybie HD musisz zastosować dwa kabelik i wpiąć cztery wtyczki w telewizor HD. Czy to duży problem? Dla jednych nie, dla drugich tak.

Mam również wrażenie, że HC3 za pomocą kabla HDMI potrafi zrzucić materiał na nagrywarkę BR (ale pewnie tylko Sony). Jeszcze na oczy nie widziałem takiej nagrywarki przez co nie czytałem tego akapitu w instrukcji wogóle. Dla mnie to nieistotny "feature".

HV10 ma złącze komponent.
HC3 ma dość dużą baterię w zestawie, starcza na nagranie taśmy 60min ze stałym wykorzystaniem monitora LCD.
 
Ostatnia edycja:

Mistrz Koala

New member
HV10 ma złącze komponent.
Tego w żadnym opisie nie znalazłem.
Teraz musze sprawdzić czy mój telewizor ma wejście komponent, bo ma dwa HDMI, ale czy ma komponent to nie wiem.

HC3 ma dość dużą baterię w zestawie
A widzisz, a ja w necie gdzieś znalazłem, że bateria dostarczana
w zestawie jest marniuchna.

A jakie jest twoje kryterium "lepszości"?
No właśnie......:niewiem:
O HC3 wiem dużo więcej niż o HV10.
Wiem, że HC3
  1. ma dobrą baterie,
  2. ma złącze HDMI,
  3. podobno dobrze sobie radzi w słabym świetle
  4. podobno ma emitor IR i można krecić przy 0 lux
  5. jest tańsza niż HV10
o HV10 wiem tylko tyle, że
  1. ma optyczny stabilizator obrazu
  2. jest droższy od Sony ale również nowszy
  3. że wolałbym Canona od Sony (ale bardzo mało o nim wiem)
 

koziolek12

New member
Ja już mam HV10

Przed dwoma dniami zakupiłem Canona HV10. Zadecydowała o tym jakość obrazu (przeglądałem różne testy i porównania). Canon ma natywnie przetwornik większej rozdzielczości (1920 x 1080), chociaż i tak zapisuje w rozdzielczości 1440x1080 (natywna rozdzielczość HDV). Nie robiłem jeszcze testów (bo w tygodniu nie mam czasu), ale na pierwszy rzut oka obraz wygląda naprawdę nieźle. Oczywiście ta kamera (jak i wszystkie "amatorskie" jednoprzetwornikowe) ma ten feler, że przy kiepskim oświetleniu pojawiają się szumy i przekłąmania kolorów... ale bez przesady... dla mnie ilość śmieci w nagraniu przy kiepskim świetle to i tak rewelacja (mam jeszcze w domu Sony Digital8 w ona dopiero sieje śmieci przy kiepskim świetle). Jeżeli nie przeszkadza Ci brak HDMI i jesteś w stanie zaakceptowac jak to kolega wcześniej napisał strasznie karkołomne podłaczenie 3 wtyczek zamiast jednej to jesteś w domu. Oglądałem już obraz na plaźmie w rozdzielczości 1920 x 1080 (taka jest wyświetlana - oczywiście jeżeli TV to łyka) i nie mam zastrzeżeń. dzięki temu możesz spokojnie oglądać swoje dzieła w HD nie czekając na napędy (generalnie mam ten sam pomysł).
Zalety:
- Bardzo dobra optyka (tak uważam)
- niezły przetwornik
- bardzo dobra jakość obrazu (w teście, który czytałem niewiele ustępowała Sony FX-7, czyli półprofesjonalnej kamerze 3 przetwornikowej).
- Optyczny stabilizator obrazu - naprawdę działa i to o wiele lepiej niż te elektroniczne gadżety.
- Bezproblemowa współpraca z Pinnacle Studio 10 (mam tylko taką zabawkę bo całkowicie przeniosłem się na legalny soft)
- Sporo ustawień manualnych pozwalających na odpowiedni dobór parametrów obrazu dający dość dużą kontrolę (balans bieli, typ oświetlenia, przysłona, migawka)
- Jezeli lubisz gadżety to możesz np. robić zdjęcia w czasie flmowania o rozdz 3,1mpix zapisywane na kartę)
- Bardzo przyzwoita cena
- Kupę przydatnych dodatków (np. Zebra 70%, 100%, dostajesz pilota co ja akurat doceniam bo jestem leniwy)
- Można zapisywac materiały z analogowego źródła wprost na kamerę (ale tylko w DV) co może się przydać (np. zrzucasz materiał VHS i czy inne starocie)

Minusy:
- Z racji rozmiarów niestety ergonomia nie jest rewelacyjna (ale to też kwestia przyzwyczajenia)
- Bardzo kiepściutka bateria. Dostarczana starcza na ok 45 minut :). Ale jest na to wyjście. Ja już zamówiłem zamiennik akumulatora BP-315, który pozwalał będzie na ok 90 minut pracy (to już coś). Akumulator kosztuje 50 zł, więc to żaden wydatek (oryginalny to 450 PLN)
- Kłopotliwa obsługa manualnego focusa wraz z zoomem jednocześnie (znowu ta ergonomia)
- Innych minusów jakoś na razie nie stwierdziłem

Jak trochę potestuję kamerkę to pewnie dam znać. Na razie przekazuję uwagi z 1 wieczoru zabawy:). Zrzut, montaż i zrzut z powrotem na kamerę materiału bez żadnych problemów.
 

Mistrz Koala

New member
Witam,

dzięki za obszerne info.

Mam pytanko lajkonika, co to znaczy że:
Nagrywa 1080i w MPEG-2
W jakim formacie nagrywa moja stara kamera miniDV Canon MV650i ? :confused:
Wydaje mi się, że MPEG-2 to jest taka kompresja jak na DVD, prawda ?

Bardzo mnie cieszy informacja, że
Bezproblemowa współpraca z Pinnacle Studio 10
bo właśnie takie oprogramowanie mam :D

Podłączenie 3 kabelków (o ile są zgrupowane w jednej wiązce) oczywiście nie stanowi żadnego problemu ! Po prostu w życiu nie miałem kamery HD w ręku i nie wiedziałem co brak HDMI oznacza dla dalszego użytkowania oznacza.

To, że akumulator wystarcza na 45 min nagrywania to jeszcze nie jest tak źle, widziałem gorsze akumulatory w zestawie. Możesz mi napisać gdzie kupiłeś ten zamiennik za 50 zyla ?

Jeszcze lajkonikowe pytanie: jeżeli TV ma napis HD Ready to wyswietli obraz z tej kamery mimo, że jego rozdzielczośc to "tylko" 720 ?
 

koziolek12

New member
To po kolei :):

1. Zapomniałem dodać, że tylko Pinnacle Studio 10 PLUS ("zwykła" wersja Studio 10 nie obsługuje HDV). Ale z drugiej strony pełen pakiet to są teraz śmieszne pieniądze.

2. Co do 1080i to jest zastosowana kompresja MPEG2. W DV byłą MPEG1 i MPEG 2 w zależności od wersji. Kodek niby ten sam, ale sposób kodowania troszkę inny niż na DVD. Różni się stopniem kompresji (w HDV jest mniejszy - więcej informacji zostaje), oraz innymi popierdółkami.
Da się materiał montowac co do ramki a potem da się wygenerowć DVD (potrzebna jest rekompresja materiału do innej rozdzielczości i zgodnie ze standardem DVD)

3. Jeżeli TV ma napis HD Ready to najczęściej oznacza to, że przyjmuje sygnały o wysokiej rozdzielczości i konwertuje je na rozdzielczość wyświetlacza. Wiesz większość TV ma rozdzielczość max 1366 x 768 (a większość nawet znacznie mniej). TV w pełnej rozdzielczośći HD już są, ale są strasznie drogie i jest to nowość. Praktycznie wygląda to tak, że TV z wejściem HD ready będzie przyjmował najlepszą jakość obrazu jaką może wyświetlić (i tak będzie miał więcejinformacji niż ma rozdzielczości na wyświetlaczu). Jedna uwaga: musi wspierać (obsługiwać) standard 1080i, ponieważ jeżeli tego nie robi to kamera automatycznie przełaaczy się z sygnałem na 480i (normalna rodzielczość TV). Ja mam plazmę Samsunga sprzed ponad 2 lat i ... i działa (wcisnąłem specjalnie info, żeby mi wyświetlił jakie ma źródło i pokazał 1920 x 1080, więc działa).

4. Sklep to http://www.123.dl.pl/ Najlepiej wpisz w wyszukiwarce BP-315 to znajdzie Ci akumulator i ładowarkę. Dam Ci znac czy wszystko pasuje jak już to dostanę i podłączę.

Jeszcze mała uwaga... nie ma głupich pytań. Ludzie korzystają z forum, żeby się czegoś dowiedzieć, bo mają kupe wątpliwości. Mnie osobiście wkurza podejście niektórych osób, które uważają , że zjadły wszystkie rozumy a założę się, że jeszcze niedawno nie miały o tym wszystkim bladego pojęcia. Tym się nie przejmuj. Po prostu pytaj a zawsze ktoś normalny i życzliwy się znajdzie, żeby takiej odpowiedzi udzielić.
 

Mistrz Koala

New member
Wielkie dzięki za link do baterii. Jak kupie HV10 (a jestem co raz bardziej do niej przekonany) to sie przyda :)

Wielkie dzięki za link do porównania klatek, na moim monitorze nie jestem w stanie stwierdzic czy HV10 wypadła gorzej od FX1.
Klatka w słabym świetle przekonała mnie że technika nie stoi w miejscu bo na moim starym Canonie MV650i to by był sam szum i czerwone kropy a tutaj elegancki obraz, az milo popatrzeć.

Musze jeszcze sprawdzić czy mój TV przyjmie sygnał 1080i, to pewnie jest zapisane gdzieś w instrukcji, bo na stronie producenta nie ma.
Jest to Samsung LE40N71B.

Mam jeszcze pytanko związane z formatem nagrania.
Podobno kamery HD w tym HV10 nagrywają prawdziwe 16:9.
Materiał bede trzymał na taśmach do momentu pojawienia się w sensownej cenie alternatywy HD dla obecnego DVD.
Jeżeli z takiego materiału bede chciał jednak w komputerze zrobić do doraźnego oglądania lub rozprowadzania wśród znajomych zwykłe DVD które chyba ma rozdzielczość (480x480) to czy da to sie zrobić ?

Oprogramowanie mam Pinnacle Studio Plus wer.10 Titanium Edition, wydaje mi sie ze obsługuje HD.


Czy filmujecie na zwykłych taśmach miniDV czy kupujecie jakieś specjalne?
 

Mistrz Koala

New member
Jakość klatek FX1 kontra HV10

Po dokładniejszej analizie klatek ze strony
http://translate.google.com/translate?u=http://videosan.web.fc2.com/HV10docs/hv10vsfx1.html
to co zauważyłem że HV10 ma ostrzejszy i bardziej szczgółowy obraz od FX1, która to ma cieplejsze kolory ale to pewnie kwestia ustawień balansu bieli.
Jesli chodzi o słabe światło to tutaj wyraźnie wygrywa 3 przetwornikowa FX1.

Jednak w porównaniu z poja obecna kamerą to i tak jest mega giga hiper postęp !! :lol:
 

koziolek12

New member
Ty masz nowszy TV niż mój i to ze złączem HDMI, więc nie powinieneś mieć żadnych problemów (złącze component masz). Zajrzyj na tył TV i zobacz, czy przy komponencie masz informację 1080i. Jezeli nawet nie to przekonany jestem, że Twój TV da rady.

Masz rację postęp jest. Sam jestem miło zaskoczony, ponieważ poprzedniamoja kamera (którą cały czas mam) to Digital8 Sony i przy troszkę gorszym świetle jest tam mnóstwo szumu :) a po podłaczeniu Canona, przy napradę kiepskim świtle pojawiły się szumy, ale nieznaczne.

Wydaje mi się, że jednak FX1 wypada odrobinke lepiej (światłow teście było takie samo). Kolory były vardziej naturalne, ale z drugiej strony jak na amatorkę to jest naprawdę nieźle. Patrząc jednak na to, że kamera ma być przeznaczona do filmowania rodzinki wakacji (tzw. dla potomności) to myślę, że to powinno wystarczyć... Sam miałem jazdę na 3 przetworniki, ale zadecydował rozsądek (ciągałbym się z takim dużym gratem w celu fimowania wakacji). Póki nie robi się dużo ambuitnych rzeczy to myślę, że jednak kompakty sa wygodniejsze. Przynajmniej ja do tego tak podszedłem.

HV10 ma natywny przetwornik 16:9, ale równie dobrzez może nagrywać w trybie 4:3 (ale oczywiście tylko w DV). W dół nie ma nigdy problemu, gorzej w drugą stronę (czyli kamery 4:3 z nagrywaniem w 16:9). Z drugiej strony nie ma sensu już używać 4:3 zwłaszcza, że wszystko co się rusza na rynku pracuje w 16:9 :)
Co do nadrywania płyt. Natywna rozdzielczość DVD w PAL`u to dla trybu 4:3 to 720x576 a dla 16:9 to 720:480 (o ile dobrze pamiętam). Jeżeli masz materiał wejściowy wyższej rozdzielczości to żaden kłopot zawsze można go bez problemu przeskalować w dół. Odwrotnie to już jest problem z jakością (bo z materiału o niższej rozdzielczości jedynym wyjściem jest tzw. interpolacja, czyli wyliczanie pośrednik piksli przy powiększaniu).
Jeszcze nie robiłem prób, ale spodziewam się naprawdę niezłego obrazu na DVD. Oprócz mniejszej rozdzielczości (w sumie 4 razy mniejszej) to DVD ma ograniczenie transferu do 9,8Mbps, więc materiał musi być mocno skompresowany. Spokojnie bez problemu powypalasz zwykłe płyty DVD. Jest jeszcze pewna hybryda (ale tego nie obejrzysz w zwykłym odtwarzaczu DVD), czyli nagrywanie płyt w formacie HD DVD na zwykłych płytach DVD, wtedy na płycie 4,7GB wchodzi ok 22 minut materiału w najwyższej jakośći HD DVD a na dwuwarstowej ok 44 minut. Da się jednak to odtwarzać albo tylko na komie, albo w odtwarzaczach HD DVD.

Twoja wersja Pinnacle obsługuje HDV (mam taki sam zestaw).
Co do taśmy to na razie kupiłem miniDV,a le z tych lepszych (master, czy jakoś tam). Podobno sa już taśmy HDV, ale na razie ich nie widziałem w sprzedaży (z drugiej strony fizycznie to taka sama taśma a znając życie troszkę wzmocniona i będzie kosztowała przynajmniej dwa razy tyle co zwykłe taśmy).

Jeszcze parę stron z testami:

http://www.camcorderinfo.com/content/Canon-HV10-Camcorder-Review.htm - jeden z rzetelniejszych testów

http://www.slashcam.de/artikel/Test/Canon-HV10.html

http://www.magazinevideo.com/tests-en-ligne.php?Clef=103 – ciekawy test, ale można popatrzeć tylko na obrazki (chyba, że ktoś zna francuski)

PS. Nie namawiam Cię na Canona. Opisuję tylko swoje wrażenia. Sony HC3 nie widziałem na oczy. Musisz wybierać sam :)... Każdy ma swoje preferencje.
 

Mistrz Koala

New member
mój typ to Canon

No właśnie mój typ to Canon dlatego szukam jak najwiekszej ilości PLUSów tej kamerki !!

Nie bawiłem sie jeszcze nigdy w przeskalowanie bo nie było ani takiej potrzeby ani możliwości.
Zawsze myślełem że rozdzielczość DVD to 480x480 pewnie mi sie coś pozajączkowało bo z tego co piszesz wynika że normalnie PAL'owska czyli 720x576.
Jak przeskaluje obraz z HD który jest w 16:9 na 720x480 to będe miał na TV4:3 paski czarne na dole i na górze , tak ?
Kurcze, kamera DV zawsze robiła 4:3 wiec nie było sensu włączać CINEMA MODE i robić w 16:9 bo to polegało na tym że kamera zasłaniała część obrazu czarnymi paskami, szkoda mi zawsze było tego kawałka.
 

Mistrz Koala

New member
Hdmi

Jeszcze jedna wątpliwość odnośnie łącza HDMI. W wątku
Wybór kamery HDTV
http://www.hdtv.com.pl/forum/showthread.php?t=9526

viValdi napisał
jeśli chcesz nagrać na kamerę i od razu wyświetlić w HD na swoim telewizorku to ważne jest aby kamera miała HDMI (wyjście telewizyjne); Sony HC3 (tasiemka DV), UX1 (płytka DVD), SR1 (dysk twardy) mają to wyjście; Panasonic - nie wiem, Canon HV10 - nie ma. Jeśli tylko tyle chcesz robić to wszystko jedno co kupisz byle miało wyjscie HDMI

i znów zasiało to niepewność we mnie, że HDMi jest niezbedne do oglądania HD na TV HD-Ready. Z drugiej strony gdyby tak było to brak łącza HDMI w Canonie HV10 dyskwalifikowałby zypełnie tą kamerę jako kamerę amatorską.
Wydaje mi się, że w swojej wypowiedzi viValdi pominął całkowicie istnienie łącza komponent.
 

koziolek12

New member
Sprawa HDMI.
HDMI to w pełni cyfrowe łacze, które transmituje obraz z dźwiekiem. Teoretycznie lepsze, bo nie następuje konwersja analogowo cyfrowa, ale z praktycznego punktu widzenia przy kablach dobrej jakości różnica jest niezauważalna (jeżeli ktoś to widzi to gratuluję mu sokolego oka i chylę czoła). W przypadku łacza Component dodatkowo trzeba jeszcze podłaczyć dzwięk (dodatkowe 2 chinch`e) i tyle. Nie przejmuj się tym oglądac swoje "dzieła" można zarówno w pierwszym jak i w drugim przypadku. Różnica polega tylko na tym, że w przypadku HDMI to jest w pełni cyfrowe połaczenie, a w przypadku Componenta analogowe (w TV zostaje dokonana konwersja na postać cyfrową). Sam mam HV10 i plazmę Samsunga i to działa. Masz rację ViValdi pominął kwestię istnienia Componentu, ale myślę, że to wynika z kontekstu jego wypowiedzi, bo wie co mówi :).

Przeskalowywanie.
Nie do końca jest tak jak piszesz. Jeżeli masz rozdzielczość HDV i przeskalowujesz to na DV (przy tych samych proporcjach ekranu np 16:9) to nie masz żadncyh pasków (w końcu masz TV w formacie 16:9, więc masz wypełniony cały ekran). Oczywiście jak będzie ktoś to odtwarzał na TV o formacie 4:3 to będzie miał czarne paski (albo i nie jak wybierze tryb powiększenia). Przy DVD w formacie 16:9 nie masz pasków, prawda??
Problemów z maetriałem 4:3 nie opisuję, bo ja stare nagrania wypalam na płytce w formacie 4:3, nie przeskalowuję proporcji obrazu, bo to bez sensu (mogę włączyć w TV Panoramę i mam obraz troszkę rozciągnięty). Starych materiałów nie dotykałbym jeżeli chodzi o zmainę proporcji. A co do nowych... to problem nie istnieje, bo będziesz nagrywał w formacie 16:9 :). To tak jak ze zdjęciem, które skalujesz, proporcje boków się nie zmieniają, tylko ilość pixli w pionie i w poziomie :)
- Rozdzielczość PAL (pełna telewizyjna): 768x576
- Rozdzielczość DV - 720 x 576 w trybie 4:3 a w 16:9 bodajże 720 x 480
- Rozdzielczość DVD - tak jak w DV (tylko kompresja większa)
- Rozdzielczość 1080i 0 1920 x 1080
- Rozdzielczość HDV - 1440 x 1080 (i taka jest zapisywana - pixele mają prostokątny kształt a przy odtwarzaniu jest zamieniana na 1920 x 1080)
Jak widziesz 1080i ma nieco większą rozdzielczość od HDV, więc tak, czy inaczej troszkę informacji jest traconych, ale tym się nie ma co przejmować. Dopiero kamery 1080i profesjonalne (nie w standardzie HDV) mają możliwość zapisu w pełnej rozdzielczosci. To tak jak z DV zauważ, że pełna rozdzielczość TV wynosi 768 x 576 a w DV jest 720 na 576, czyli o 48 punktów mniej, ale czy komuś to przeszkadzało?? Nie wydaje mi się.
Nawet jak ściągniesz materiał z kamery to zobaczysz, że ma rozdzielczość 1440 x 1080, dlatego o tym piszę, żebyś się nie zdziwił, że coś jest nie tak :).
 

koziolek12

New member
Aaa...jeszcze jedno. Na razie to się trochę wymądrzam, ale musze jeszcze trochę praktycznie potestować ten sprzęt. Zdążyłem nagrać parę minut, zrzucić to na dysk, pomontować (szybko, bez rewelacji) i zrzucić na kamerę, żeby obejrzeć efekty (czy nie ma problemów). Na razie wiele więcej nie pomogę w HDV (w DV sporo rzeczy robiłem, a co do standardów DVD to mam opracowania, które dokładnie opisują wszystkie akceptowane formaty i ich ograniczenia). Jak troche potrenuję to pewnie podzielę się swoimi doświadczeniami. Ale tak szczerze mówiąc to wszystko (poza rozdzielczością i paroma spesyficznymi parametrami - jak np. opis koloru) to się nie bardzo różni od DV, więc specjalnie nie ma tutaj specjalnej folozofii. To tylko sprzęt, narzędzie i jak się pozna jego specyfikę (a zwłaszcza ograniczenia) to ma się swobodę twórczą.... albo masz talent, albo nie.... Mnie np. bozia średnio obdarowała, więc musze tutaj jeszcze sporo poćwiczyć :)
 

Mistrz Koala

New member
HC3 czy HV10

To tyle o szczegółach technicznych, wielkie dzięki za info.

Nadal jednak pozostaje z problemem Sony czy Canon.
Soniaka widziałem w mediamarku, ale co to za macanie w hipermarkecie gdzie przedświąteczny tłum wymiata wszystko co da sie kupić. Canona natomiast nie widzialem w żadnym sklepie wiec tylko opieram sie na zdjęciach z netu.
W łapie go nie miałem.

Musze przyzanc że jak tak sobie czytam to dziwie sie że Canon nie zrobił złacza HDMI w tej kamerze :( Troche to głupie że cyfrowa kamera z cyfrowym TV połączona jest analogowym połączeniem.

koziolek12 - możesz mi przy okazji napisać jaka jest średnica nakręcanych filtrów w Canonie ?
Napisz jeszcze jak z poręcznością i ergonomią bo to co czytam i widze na zdjeciach z przesłanych przez Ciebie linków nie wygląda za dobrze :-( jakoś nie za wygodnie do trzymania, ani obsługi zooma i innych przycisków.

Czy dobrze zrozumiałem ze zarówno HV10 jak i HC3 nagrywa w rozdzielczości 1440x1080 ?
 
Ostatnia edycja:

viValdi

New member
Bez reklam
Tak, pominąłem komponent w HD ponieważ na oficjalnej stronie Canona nic na ten temat nie mogłem znaleźć a i za bardzo mnie to nie interesowało bo już miałem HC3.

Jesli jesteś zdecydowana na HV10 to ją kup i nie szukaj już plusów dodatnich:)

Jeśli interesuje cię jeden plus ujemny to radze zwrócic uwagę na sposób ładowania taśmy do kamery. W pewnych warunkach może okazać się to bardzo niewygodne. Miałem już Canona w układzie pionowym (MVX2i) z takim samym sposobem ładowania jak w HV10 - czyli radze przyjżeć się tej kwestii na podstawie własnych doświadczeń. Nie wszystkim to przeszkadza, ale lepiej to przemyśleć przed zakupem niż pluć sobie w brodę po zakupie.

Radzę również poważny namysł nad komputerem do edycji i samym edytorem. Ja zbyt emocjonalnie podszedłem do tych spraw i mam kilka problemów. Oczywiście odpowiednie pieniądze rozwiąża każdy problem ale mój budżet na HD jest praktycznie wyczerpany i muszę wykazywać się niezwykłą kreatywnościa żeby mimo wszystko edytować HD.

@ moj typ to canon

co do prezentacji HD 16:9 na telewizorze 4:3. Niekoniecznie będzie tak jak piszesz, tzn paski czarne na górze i dole (tzw letterbox). Jeśli twój edytor jest w stanie wygenerować amorficzne DVD a twój odtwarzacz DVD umie prawidłowo zinterpretować amorficzne DVD to obraz nie będzie miał czarnych pasków na dłuższych bokach ale zostanie przycięty na krótszych (taki pan 4:3 na obrazie 16:9). Zaskoczyło mnie bardzo że tak działa mój taniutki player Philipsa, ale podobno nie jest to regułą w innych odtwarzaczach.
 
Ostatnia edycja:

Mistrz Koala

New member
Ładowanie taśmy

Możesz przybliżyć mi sposób ładowania taśmy i jakie są związane z tym niedoogodności ? Nigdy nie maiłem kamery "pionowej" i niebardzo wiem o co chodzi.
Problem w tym , że jeszcze w żadnym sklepie typu Euro, Mediamerek, Saturn, ElectroWorld tej kamery nie widziałem, wiec podotykać nie mogłem. HC3 owszem widziałem i dotykałem i uważam że ergonomie ma dobrą. To co widze na zdjeciach HV10 troszke napawa mnie niepokojem (pionowy uklad, mnóstwo małych guziczków i przełączników, Twoja przestroga przed niewygodnym ładowniem taśmy) dlatego pytanie do koziolka12 jak to sie spisuje w praktyce. No i jeszcze jedno pytanie czy w zestawie jest kabel komponent, bo cos mi sie wydaje ze nie ma !

Co do komputera do edycji HD to mam nadzieje ze wytrzyma :cool:
 
Ostatnia edycja:
Do góry