Kamera JVC GZ-HD300 BEZ

lechan2

New member
Witam, potrzebuje prostej kamerki do nagrywania mojego bobasa i ewentualnie małych imprezek rodzinnych, budżet ok.+-1500zł. Dodam, że chyba wybrałem - JVC GZ-HD300 BEZ (1500zł). Dodam, że jestem zupełnym amatorem w tym temacie. Po przeczytaniu forum mam trzy zasadnicze pytania:
1) czy warto kupować kamerę HD, skoro nagrania bedę archiwizował na DVD?
2) czy nie będzie problemu przy zgrywaniu materiału z kamery na laptopa, a później na płytki DVD, gdyż w lapku mam 1,5GB RAM-u, (procesor 1,66 Core 2 Duo, jeśli to też jest istotne). Zdążyłem już wyczytać na forum, że są problemy przy zgrywaniu filmów z kamery HD na kompa. Powyższa kamera nagrywa w AVCHD i MPEG-4. Niestety nie zamierzam zmieniać komputera na komputer o lepszych parametrach, dlatego prosze o radę czy ta kamerka HD sie sprawdzi, czy może kupić coś innego, żeby zapis był na kartach pamięci albo 3 ewentualność kupić kamerę SD (ale wiadomo, że już dużo gorsza jakość)?
3) wiadomo, że nagrania można wypalać na popularnych płytkach DVD 4,7 GB. Jeżeli nagrany materiał będzie miał np. 6GB to czy łatwo to podzielić? Czy tu również kłania edycja filmów a tym samym słabe parametry mojego laptopa i nie podzielę nagranego materiału?
 

sluuurp

New member
Odpisze Ci tak jak umiem. Pierwsza sprawa, to forum xxxxxxxxxxxxxxxx pytanie.
Powiem tak. Nie kupuj kamery SD ponieważ z gorszej jakości filmu lepszej juz nie zrobisz, a odwrotnie mozna sporo. Zawsze z lepszej jakości zrobisz np. DVD itp.
Ja mam dwa komputery. Jeden to składak niedawno go robiłem właśnie pod filmy HD. procesor i7 cztery rdzenie, ram DDR3 4GB. Karta graficzna N-Vidia taka za prawie 2k. Ale nie o to chodzi.
Mam również laptopa Asus z procesorem Core 2 Duo 1,5GB i ram 2GB, czyli procesor słabszy niż u Ciebie. Wszystkie filmy HD w najwyższej rozdzielności 1920X1080Mpix z mojej kamery Panasonic HDC-SD200 odtwarzają się płynnie czasem z malutkim zająknięciem, ale jak ktoś nie jest w temacie , to nie zauważy.