Amplituner 5.1 - jak to podłączyć?

rafal1730

New member
Witam, od zawsze chciałem mieć Altusy, kupiłem sobie dwie 110 i do tego amplituner Pioneer VSX-329K który obsługuje 5.1, kolumny podłączyłem pod front i wszystko było ok.
Dziś dokupiłem jeszcze dwa altusy 75 oraz subwoofer i chciałem podłączyć pod boczne, lecz po podłączeniu nie grają.
Gdzieś znalazłem informację, że trzeba w amplitunerze je włączyć, kombinowałem z tymi ustawieniami i udało mi się tylko ustawić tak, że grają ale strasznie cicho.
Da radę podłączyć to tak żeby wszystkie 4 grały normalnie?
Wyjście dźwięku jest z laptopa podłączonego przez hdmi do amplitunera
Niestety nie znam się na tym zbyt dobrze, nie mam też instrukcji do tego amplitunera, a ustawień jest tam dość sporo :/
Nadaje się w ogóle ten amplituner do tego?
Da to radę tak podłączyć jak chcę?
W obecnej chwili mam po dwa głośniki do jednego kanału podłączone :/
Subwoofer gra, lecz też wydaje mi się jak by był "osłabiony" :/ (subwoofer aktywny)
Z góry dziękuję za pomoc :)
 

rafal1730

New member
Tylko dlaczego jak podłączę cztery kolumny pod dwa kanały to gra to w miarę, a jak w boczne to w ogóle ich nie słychać, jak odłączyłem centralne to dopiero wtedy słychać, że cicho ale grają
Nie jest to kwestia tego, że dźwięk jest stereo, a amplituner 5.1?
Zresztą ten amplituner ma chyba 5x105W, a mam 2x altus 110 i 2x altus 75
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Nie podłączaj pary skrzynek pod jeden kanał, bo sfajcysz końcówkę w ampli.
Nie wiem też, co masz na myśli pisząc, że tylne grają ciszej - jeżeli ampli wprowadzasz w tryb dżwięku wielokanałowego, to z natury tylne (podłączone jako tylne kanały L/P) spełniają zupełnie inną rolę jak frontowe, czyli grają (a raczej uzupełniają) fronty.
W filmach 5.1 pełnią rolę surroundów i słychać w nich to, co jest na żródle.

Jeżeli chodzi o muzykę, to tutaj mamy 2.0, czyli stereo, jeżeli załączysz któryś z trybów w ampli i dżwięk rozłożysz na wszystkie kolumny, to również tylne będę jedynie uzupełniać.