sony KDF E50A11E

Status
Zamknięty.

mirkl

New member
witam wszystkich serdecznie
Odrazu powiem ,że w temacie TV projekcyjnych jestem całkowity laik.
Od jakiegoś czasu noszę się jednak z zamiarem zakupu nowego TV (MŚ 2006 za pasem:)) ) i już prawie zdecydowany byłem na plazmę Panasonic 42PE55 ale pewnego dnia wszedłem na forum w temat ....projekci tylnej i .....zgłupiałem już:)).
Proszę więc o podanie w skrutowej wersji zalet i wad TV projekcyjnych w zestawieniu z plazmami.
Wiem ,że probmelem w plazmach jest rozdzielczość i wypalanie się panela......
Z tego co czytam w TV projekcyjnych problemem może być wymiana lamp ..... (zastanawiam się ile tych lamp jest? ....przypominam ,że ten temat jest dla mnie nowy) ....
Czy odległość z jakiej mam zamiar oglądać TV jest przy TV projekcyjnych ważna? (przy plaźmie ma znaczenie) ...
Z góry dziękuje za wszelkie cenne uwagi
pozdrawiam
 

Krisss

New member
Minusem tylnej projekcji jest kąt widzenia ok. 130-140 stopni w poziomie i 60-70 w pionie, w plazmach 176 stopni. Ale ja się tym nie martwię. Kupiłem nową szafkę rtvkę i dałem do przerobienia (tak na wszelki wypadek) na kółka. Kółek wogóle nie będzie widać, a szafka będzie 3 mm nad podłogą. A wszystko po to gdyby brakło tych 130 stopni.

Lampa podobno wystarcza na jakieś 8-10 000 godzin, natomiast w sklepie mi powiedzieli że na 5 000. Koszt lampy około 900 zł, dzwoniłem osobiście do serwisu autoryzowanego. Lampa jest jedna i wymiana jej jest dziecinnie prosta. Wymieniasz lampę i masz nadal nowy TV.

Minimalna odległość to 1,8 metra w przypadku 42" i 2 metry przy 50". Bliżej też wszystko widać, tylko obraz robi się ciutę ciemniejszy.

Plusem jest rozdzielczość 1280x720. Także sygnał HD będzie nie zniekształcony, ale na ten temat ja się juz nie wypowiem. Ja testowałem w sklepie ten TV z innymi 10 plazmami, i dla mnie grał najlepiej. Testowałem na dvd, próbkach HD ze strony i divxach. Nie stety nie wiem jak zagra w domu. Dziś dzwoniłem i dopiero jutro będę go miał.