Trudny wybór TV - proszę o poradę?

robiw

New member
Na wstępie chciałem powitać Szanownych Kolegów jako, że jestem nowym użytkownikiem tego forum :)
Od razu chciałem też zapewnić, iż użyłem przycisku Szukaj (nic innego nie robię od kilku dni ;-) ) ale niestety w niczym nie rozwiązało to moich dylematów. Na samym początku przyszłego roku zamierzam kupić nowy telewizor a jako, że temat trudny to chciałbym się przymierzyć do konkretnych, podanych przez Was modeli, jako że w temacie TV jestem "zielony". Podam trochę szczegółów, które zawężą ewentualną listę modeli:

- odległość od widza to TV 3.5 - 4 m,
- sygnał to głównie antena zbiorcza (baaardzo słaby) ale za chwilę (mam nadzieję, bo trudno ich uprosić - nowy budynek - jak za "komuny") kablówka UPC. Dlaczego nie tuner SAT - mam w domu jeszcze 2 inne TV i niechciałbym aby wszyscy musieli oglądać to samo w danej chwili. No chyba, że jakoś mnie przekonacie do kupienia zestawu SAT tylko do tego jednego TV,
- oprócz tego raz w tygodniu ;-) film z dobrego DVD Onkyo (dźwięk z amplitunera i zestawu wolnostojących głośników Eltax Liberty+)
- bardzo jasny salon z jadalnią o sumarycznej powierzchni coś około 30m2
- po prawej stronie widza duże, jasne okno południowe; za plecami widza duże jasne okno na zachód - generalnie bardzo nasłonecznione pomieszczenie - na moim 32" CRT m-ki Philips w dzień niewiele widać takie są odbicia od ekranu...ale planuję zakup jakiś rolet do tych okien (zaciąganych od dołu),
- siedząc w części jadalnianej tego pomieszczenia obraz będę czasami oglądał z pewnego kąta,
- cena... najlepiej do 3500zł (z czego 2000 i tak będzie w bonach Sodexho) - nie chcę wydawać więcej bo nie bardzo (wydaje mi się) ma to sens. Kilka lat temu (chyba z pięć) za tego CRT 32" Philipsa dałem 4200zł :-( (generalnie porażka jeśli chodzi o geometrię),
- oglądam głównie (zakładam już posiadanie kablówki): programy popularno-naukowe (Discovery itp), filmy, wiadomości a dzieci bajki ;-)