Sklepy internetowe

Remik

New member
Wiele opinii słyszałem na temat kupowania w internecie. Jedne były jak najbardziej pozytywne, a inne bardzo negatywnie oceniały.Ale mam pewne pytanie czy jak np. kurier przywiezie mi plazme, podpisze i tak dalej, odbiore, i np będzie kineskop pęknięty to co wtedy? moge go zwrocic czy jak? a konkretnie chodzi o sklep hoopla.pl
 

Goliat

New member
Bez reklam
Remik napisał:
Wiele opinii słyszałem na temat kupowania w internecie. Jedne były jak najbardziej pozytywne, a inne bardzo negatywnie oceniały.Ale mam pewne pytanie czy jak np. kurier przywiezie mi plazme, podpisze i tak dalej, odbiore, i np będzie kineskop pęknięty to co wtedy? moge go zwrocic czy jak? a konkretnie chodzi o sklep hoopla.pl
Sorki że się wtrącę ale masz u mnie Mistrzostwo Świata za pęknięty kineskop w plaźmie :D ....a tak na poważnie masz prawo sprawdzić przesyłkę przed odbiorem (warto to zaznaczyć przy zamówieniu).
Często zdarza się że modele zostają pomylone ;) przy pakowaniu.
A z własnego doświadczenia unikaj zagranicznych (pixel :p ) sklepów bo są do bani.
POzdrawiam i odwagi.
 

jeff9

New member
No to ja postaram się odpowiedzieć:
1. Tak, warto kupować przez internet (zdecydowanie)
2. Dlaczego - ano dlatego, że w żadnym sklepie nie będziesz miał takiego wyboru towarów i takiej rozpiętości cen jak w internecie.
3. Co do tego sklepu to sam musisz poszukać opinii ludzi, którzy w tym sklepie już kupowali i wyciągnąć wnioski, poza tym przejrzyj oferty innych sklepów, może znajdziesz ofertę tańszą a sklep będzie ciszył się lepszymi opiniami kupujących (przy zakupach w internecie nie sugeruj się tylko ofertą jednego sklepu).
4. Sam miałem wielkie opory co do kupowania w internecie - ale kiedyś trzeba zacząć, tymbardziej że wyjazd na zakupy do innego miasta raczej jest nieopłacalny i często kończy się fiaskiem. Najpierw poszukałem w wyszukiwarce sklepów z odpowiednim towarem, później w innej wyszukiwarce (nazwy nie podaję żeby nie było reklamy :) ), szukam jak kształtują się ceny w różnych sklepach, wybieram kilka z nich i szukam opinii o tych sklepach, o warunkach sprzedaży, dostarczenia sprzętu, gwarancji, możliwości odesłania w "ekstremalnych" przypadkach itp. I pozostaje ten jeden, w którym dokonuję zakupu. W taki sposób wiele rzeczy już kupiłem i nie miałem jeszcze żadnych problemów. Teraz mam już "swoje" sklepy, w których kupuję na pewniaka. Poza tym są już sklepy oferujące pokazy w domu u klienta przy zakupie sprzętu AV.
5. Trochę długa ta odpowiedź, ale jak zaczynałem to mi też nikt nie pomógł tylko wszyscy się wymądrzali jakie to fajne i znam ten ból osoby próbującej pierwszy raz.
 

Adamm

New member
Witam,
Po to jest to forum i inne...., aby poczytać o sklepach, które zostały już sprawdzone.
Mimo wszystko sklep internetowy jest czymś znacznie poważniejszym niż allegro. Zwłaszcza jeśli chcesz kupić rtv.
Sam kupiłem właśie lcd z wyższej półki i jestem zadowolony.
Pozdrawiam
 

MadMax

New member
Hoopla omijaj szerokim łukiem. Wszystko jest dobrze dopóki nie zwrócisz się do nich z jakimś problemem lub pytaniem. Zero kontaktu, nie odpisują na maile, a dodzwonienie się do nich graniczy z cudem. Raz już popełniłem ten błąd i nigdy więcej.
 

hawranek

New member
Wiatm!
Mam pytanie. Czy w każdym przypadku mam prawo sprawdzić co jest w przesyłce i czy mogę sprawdzić zawartość zanim zapłace kurierowi. Jak to wygląda?
Pozdrawiam!
 

Remik

New member
MadMax napisał:
Hoopla omijaj szerokim łukiem. Wszystko jest dobrze dopóki nie zwrócisz się do nich z jakimś problemem lub pytaniem. Zero kontaktu, nie odpisują na maile, a dodzwonienie się do nich graniczy z cudem. Raz już popełniłem ten błąd i nigdy więcej.
czy ktos może jeszcze potwierdzic ta opinie? czekam na opinie. Myślałem, że hoopla to dobry sklep, wygrał test w komputer świecie na najlepszy sklep internetowy, więc czekam na opinie innych . A ceny patrzyłem wg ceneo, tu macie wykaz sklepów, najlepiej powiedzcie jakie omijać: http://www.ceneo.pl/240122
 

Remik

New member
Wiele opinii słyszałem na temat kupowania w internecie. Jedne były jak najbardziej pozytywne, a inne bardzo negatywnie oceniały.Ale mam pewne pytanie czy jak np. kurier przywiezie mi plazme, podpisze i tak dalej, odbiore, i np będzie coś pęknięte to co wtedy? moge go zwrocic czy jak? a konkretnie chodzi o sklep hoopla.pl, i jak z gwarancją w hoopli?
 

mardym

New member
zakupy w sklepach internetowych

dzisiaj przywieziono mi plazme th-42pv600e,zamowilem ja w Domarze Bydgoszcz oczywiscie sklep internetowy, przywiezli rozpakowali ja sobie podlaczylem pod n-boxa jest ok zaplacilem jestem zadowolony aha cena producenta to 8990 a ja zaplacilem 7592
 

adamo_

New member
Bez reklam
JAsne że nie należy się bać takiego kupowania. W sprawie Hoopla też radzę znaleźć inny sklep. Towar od nich oczywiście dochodzi ,ale stresu sie najeść można. Brak kontaktu, nie odpowiadaja na tel. maile zwrotne dochodzą do mnie juz tydzien po otrzmaniu od nich sprzetu. Kurier zapukał wcześniej niżpotwierdzenie wysłania przyszło, A czekalem tez dlugo...
 

baranskia

New member
MOJA RADA: zanim kupisz w necie sprawdź w realnym świecie

:krol: Ahoj!
Oto moje trzy grosze w temacie:

Przypadek opisuję na własnym przykładzie - dot. plazmy LG 42PC1RR (tej z DVR i 80 GB HDD).
Najpierw zestaw sobie aktualne ceny wybranego modelu , np. na skapiec.pl >>> http://www.skapiec.pl/site/cat/21/comp/88047 (dziś najtaniej za 6.147,- zł plus transport!) itp. porównywarkach, przeszukaj też allegro.pl (ok. 5.799,- plus dostawa!) i do tego GRATIS: NIEPEWNOŚĆ plus NERWY! Też to sprawdziłem w helios-bp.pl - I ODRADZAM! szczegóły >>> http://www.opineo.pl/index.php?sklep=340&strona=1&PHPSESSID=a9aa68398b3ab2c4da1ce8ac0309be60
A teraz zajrzyj sobie do gazetki Hity Auchan (konkretnie na s. 5. prawy dolny narożnik) ... albo na ich stronkę domową >>> http://www.auchan.pl/promocje-auchan.html - tamże ta sama 5. s. w Hity A... (oferta ważna od 9.11. do 19.11.2006 więc spiesz się, albo poczekaj na większą obniżkę :) )
Od 8 dni NAPRAWDĘ NAJTANIEJ w Polsce plazmę LG 42PC1RR masz w Auchan (cena 5700,- zł do spłacania w 20 nieoprocentowanych ratach w systemie 0-kosztów i do tego darmowy, profesjonalny dowóz towaru do domu!!! - sprawdziłem to, tak jest na 100% w BiałymstOKu) - być może, że to paradoksalne, ale... realne!
Sprawdzone i potwierdzone przeze mnie doświadczalnie!

I właśnie dlatego JUŻ TERAZ ZDECYDOWAŁEM SIĘ NA TEN MODEL, choć jeszcze miesiąc wstecz myślałem, byłem prawie pewien, że jest on poza moim zasięgiem...
Na szczęście w realnym świecie istnieją prawdziwe szanse dla każdego!

Obserwuj więc baczniej obydwa światy i nie przegap swojej okazji!

Tego życzę Tobie, sobie i nam wszystkim!
Ahoj! :krol:

baranskia

PS:
I jeszcze jedno: w e-sklepach nawet bardzo pozytywne opinie niczego Ci nie gwarantują - to tylko pozory. Lepiej się bać, pieniędzy im nie wpłacać z góry, bo wtedy mają Cie w du...żym poważaniu, co objawia się najczęściej zerwaniem kontaktu przez wcześniej bardzo zainteresowanych współpracą (czytaj: TYLKO TWOIMI PIENIĘDZMI!!!) wirtuaalnych sprzedawców.
O, wtedy można się będzie przekonać jak bardzo są oni wirtualni!
;)
A.B.
 
Ostatnia edycja:

adamo_

New member
Bez reklam
baranskia:

Chcę Ci powiedzieć jedna rzecz... towar który jest w sklepach Detalicznych ( sklepiki małe np na osiedlach ze sprzętem, a także internetowe ale nie hurtowe) to inny sprzęt , a Molochy typu Auchan to całkiem inny sprzęt , mimo tego samego modelu i marki.

Aby to jak najprościej wytlumaczyć to chodzi o to że producent dla detalicznych sklepów daje towar lepszy ,a do molochów gorszy, dlatego ceny mogą być niższe ( nie wspominam już o tym że często trafia tam sprzet poserwisowy ze zwrotów - pisali o tym gdzieś na forum )


tu masz przykład takiego zaakupu w MM: http://www.hdtv.com.pl/forum/showthread.php?t=8915
 
Ostatnia edycja:

asterix2001

New member
Zle doświadczenia z Hoopla.pl

Ja zamówiłem w zeszłym tygodniu telewizor LCD firmy LG u nich w sklepie.
Dostawa miala trwać od momentu rejestracji 3-5 dni. Termin minął we wtorek. Firma kurierska z która współpracują czyli UPS-Polska(dawna Stolica) podobno przezuca towar miedzy swoimi magazynami od piatku 24 do dnia dzisiejszego. Po kontaktach (wielokrotnych) z przedsatwicielem firmy Hoopla nie uzyskalem żadnej konkretnej odpowiedzi. Moje nerwy sięgneły zenitu i wczoraj udałem sie do Electroworld i kupilem w sklepie od reki to co chcialem. Doplacilem troche ale przy 5000zl 400 zl wiecej nie robi dla mnie różnicy. nawet dostalem rabat:) 90 zł. Od wczoraj telewizor wisi juz na ścianie i obraz rewelqcja:) .
p.s.
Dodam jeszcze ze jak bylem w sklepie dostalem telefon (2 godziny po ostatecznym terminie na który jeszcze pozwolilem sobei poczekać) ze przedstawiciel z Hoopla ma dla mnie informacje o nazwisku osoby w firmie kurierskiej ktora zajmuje sie moja przesylka i nr telefonu gdzie uzyskam informacje (o ile uzyskam) ze przesylka mozliwe ze dojedzie wieczorem(nie dojechala) ale nie da sobei pani glowy uciac bo do magazynu juz nie moze zadzwonic bo jest zamkniety (telefon byl przed 20).
Pozdrawiam
Asterix
p.s.2
dodam ze w innym sklepie interentowym przesylka z wroclawia przesylka zamowiona w czwartek o 14 dotarla do mnie w piatek o 10 rano bez rzadnych problemów. Ale to nie byla Hoopla PL
:)
 

mzdral

New member
własne doświadczenia z zakupem przez Internet

Osobiście rozbię większość droższych zakupów przez Internet /monitor LCD, procesor, kamera, pralka i ostatnio - plazma/. Jak do tej pory same superlatywy. Oczywiście należy zachować jak największe środki ostrożności na tyle na ile są możliwe i akceptowalne przez stronę sprzedającego. Ostatnio na Allegro zalicytowałem plazmę z firmy, która operuje w Bytomiu i miała nieco kometarzy, ale sprzedawała nieco inny 'gatunkowo' towar niż TV plazmowe. List od potencjalnego sprzedawcy po zalicytowaniu w aukcji otwartej też nie napawał optymizmem i rodził pewne pytania. Sprzedający bowiem nie umieścił opcji Kup teraz tylko przeprowadzał zwykłą licytację, pomimo iż w opisie napisał że wszystkie egzemplarze sprzedaje w kwocie 5799 PLN. Towar nowy z polską gwarancją itd. itp. Po zalicytowaniu ceny minimalnej tego samego dnia otrzymałem e-mail od sprzedawcy że właśnie nabyłem TV ale z niewiadomych przyczyn Allegro nie przesłało moich danych do przesyłki. Nie powiem, rozbawiło mnie to nieco. W każdym razie przesłałem niezbędne dane do sprzedawcy z terminem, kiedy chciałbym otrzymać (dzień) towar oraz bezapelacyjnie zapłata za pobraniem (z uwagi na inny rodzaj towaru sprzedawanego wcześniej przez kontrahenta oraz wpadka z danymi od Allegro). Panowie jeszcze na dzień przed wysłaniem potwierdzili dane przesyłki i towaru. W dniu wysyłki otrzymałem kolejny telefon, że przesyłka została wysłana ale że nie będzie za pobraniem bo kurier zażądał zbyt dużej kwoty za sam przelew środków i w związku z powyższym że jak przez weekend przetestuje sprzęt i będę zadowolony to w poniedziałek zrobię przelew. Zatem w piątek około 22:00 otrzymałem e-maila czy z pytaniem czy towar dotarł i czy jestem zadowolony. Odpisałem że niestety ale sprzętu nie ma pomimo iż cały dzień byłem w domu (byłem jeszcze na urlopie). Po chwili otrzymałem kolejny list w którym podano mi firmę kuroerską UPS i numer przesyłki. Oboje sprawdziliśmy przez stronę status przesyłki z której wynikało, że dotarła ona do Wrocławia już o 11:30 ale nie została dostarczona. Pan się nieco wkurzył na UPS i stwierdził że w takim razie będzie się domagał zwrotu od wyżej wspomnianej firmy należności za dostawę (mieli dotarczyć w piątek do 18-tej) a ja będę miał do zapłacenia mniej o stawkę przesyłki. Takim sposobem w poniedziałek stałem się posiadaczem plazmy w cenie dokładnie takiej jaka była na aukcji. Sprzęt gra bardzo ładnie, zwłaszcza DVD z upscalingiem, jest dwuletnia polska gwarancja a i fotki z kart od aparatów można pooglądać.
 

7tomek7

New member
Kupowanie w Internecie

Witam,

Od dawna kupuje w internecie - szczegolnie artykuly AGD i komputerowe.
Sklepow jest wiele i trudno dokonac wyboru.
Opinie najczesciej nie oddaja prawdy - poniewaz pisza tylko Ci, ktorzy maja pretensje. Jesli zas sklep ma duze obroty to statystycznie czesciej trafi mu sie jakas wpadka niz malemu.

Jesli kupuje drogi towar to w miare mozliwosci staram sie wybrac sklep, ktory umozliwi mi osobisty odbior towaru (lub jego wlasny transport dostarczy go do mnie).
Kieruje sie nie tylko opiniami (przyczyny opisalem powyzej) ale rowniez marka sklepu (tu np. Hoopla wypada dobrze - to duza firma ze znanymi inwestorami - np. gieldowy MCI. Nie pozwola wiec sobie na oszustwo. Jestem ostrozny przy nabywaniu od malych firm - wtedy raczej za osobistym odbiorem.

Pozdrowienia,
Tomek
 

Tomek Koko

New member
Bez reklam
Goliat napisał:
Sorki że się wtrącę ale masz u mnie Mistrzostwo Świata za pęknięty kineskop w plaźmie :D ....a tak na poważnie masz prawo sprawdzić przesyłkę przed odbiorem (warto to zaznaczyć przy zamówieniu).
Często zdarza się że modele zostają pomylone ;) przy pakowaniu.
A z własnego doświadczenia unikaj zagranicznych (pixel :p ) sklepów bo są do bani.
POzdrawiam i odwagi.
No to ja sie z tobą nie zgodze. Owszem zaznaczyc sobie mozesz ale to ci nic nie da. Jak przyjeżdza kurier to nie da ci do reki przesyłki dopóki mu nie zapłacisz.Kupowalem pare razy w róznych sklepach i dowoziły rózne firmy i zawsze jest tak samo (no chyba ze tak podejrzanie wyglądam ;)) Wtedy zapraszam pana do srodka i on liczy pieniądze a ja sprawdzam sprzet. Jesli cos jest nie tak to wtedy spisuje sie protokół.
 

Paweldubiel

New member
chciałbym zapytac drogich forumowiczów czy moze ktos korzystał z usług tego sklpeu internetowego (mixelectronics.pl)
http://www.zadowolenie.pl/index.php?action=info&inf=5938&send=szukaj&category=80

chciałbym zakupic ten własnie model,widze ze jest tam mozliwosc odbioru osobistego wiec lux
czy gwarancja jaka jest udzielana(24 miesiące) jest gwarancją SAMSUNG POLSKA,czyli w razie czego oddaje sprzet na gwarancje do punktu serwisowego samsunga w mojej okolicy a nie do sklepu tam gdzie go nabyłem? dzieki
 

cazol

New member
sklepy

Z tego sklepu akurat nie korzystałem, ale jedno jest pewne, musisz otrzymać
polską katrę gwrancyjną Samsung na podstawie której będziesz miał 2 lata
gwarancji. Jeśli sprzęt się (nie daj Boże) zepsuje to naprawi go najbliższy
serwis Samsunga. Dobrze że jest możliwość odbioru własnego bo można
uniknąć wielu nieporozumień, które czasami występują na tym etapie zakupu.
Jeśli spełnią te kryteria, warto zainwestować, jeśli nie, warto poszukać dalej.
Sklep na którym ja się nie zawiodłem to Merkury, może nie mają najniższych
cen ale działają sprawnie i są kompetentni, jest też możliwość odbioru na miejscu w sklepie.

pozdrawiam:)
 
J

Judash

Guest
Witam.Panowie zamierzam kupic TV lcd w sklepie internetowym i czy w sytuacji kiedy sprzet nie spelni moich oczekiwan moge odeslac go bez zadnych konsekwencji spowrotem?Niby w regulaminie kazdego sklepu jest notka, ze mozna odeslac bez podawania powodow, ale sprzet musi byc nieuzytkowany, a opakowanie ma byc nie zniszczone.

Zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271 z 2000r z poz. zm.), Kupujący ma prawo odstąpić od umowy zakupu w terminie 10 dni od daty otrzymania towaru bez podawania przyczyny wysyłając pismo o odstąpieniu od umowy. Warunkiem zwrotu jest nienaruszone opakowanie oraz wszelkiego rodzaju plomby. W przeciwnym przypadku Hoopla.pl potrąca do 30% wartości towaru na poczet zakupu opakowania oraz kosztów z tym związanych.

Tylko jakotworzyc karton zeby go nienaruszyc?;) A moze ktos mial podobny problem i jak sobie z nim poradzil?
 
Do góry