Sprawdzenie nowego TV a dostawa kurierem

Amerazzz

New member
witam,

zakupilem LCD'ka LE32R81B w sklepie internetowym (detale pomijam ;)...) Sprzęt będzie u mnie jakoś w najbliższym tygodniu, dostarczony naturalnie przez kuriera. Jak wiadomo - w takiej sytuacji, kierując się zdrowym rozsądkiem najlepiej jest sprawdzić TV w obecności przewoźnika... I właśnie, dwa - dotyczące tej właśnie czynności - pytanka:

1) na co zwrócić uwagę? matryca, obecność gwarancji, brak uszkodzeń fizycznych - to już wiem. Co jeszcze możecie tu zasugerować?

2) sam stan techniczny TV to jeszcze nie wszystko - dobrze byłoby go zatem podłączyć i w obecności świadka sprawdzić czy śmiga. Jak wiadomo jednak gryzie sie to z zasadą: nie należy odpalać swieżo dostarczonego sprzętu z marszu - TV musi "odtajać". A przecież nie zmusze człowieka by zaczekał u mnie przez najbliższe 1-2godz ;)
 

Jarod

New member
Najważniejsze sprawdzić stan fizyczny, żeby w razie czego nie było na Ciebie.
Poza tym papierki, porównać numery seryjne z tv, gwarancji.
Co do uruchamiania to chyba już niepotrzebne
 

timbot

New member
Bez reklam
Najwazniejsze to dobrze obejrzec, czy nie ubity tv, wgnieciony karton i tak dalej.
Mozesz postarac sie namowic kuriera, zeby poczekal, az rozpakujesz, ale pewnie bedzie cie namawial, ze skoro karton caly, to nie ma takiej potrzeby (ale mozna sie starac).
Gdyby cos bylo nie tak, to piszecie protokol uszkodzenia przy transporcie, lub sie wypinasz i nie przyjmujesz (jesli placisz kurierowi).

Raczej nie ma co liczyc, ze kurier poczeka az odpalisz sprzet, tym bardziej, ze nawet gdyby nie dzialal, to by nie wzial go spowrotem. Jednakze, jesli odpalisz sprzeta i cos bedzie nie tak, to mozesz odstapic od umowy i zadac zwrotu kasy ze sklepu. (odstapic tez mozna bez podania przyczyny w ciagu 10 dniu w przypadku zakupu na odleglosc-internet).
W kazdym razie jakby cos bylo nie tak, to nie jestes skazany na naprawe gwarancyjna nowego telewizora, tylko mozesz go oddac (w jednych sklepach sprawniej, w innych mniej)

Przewaga transportu wlasnego sklepu jest to, ze przywoza sprzet, ty go odpalasz, jak dziala to podbijacie gwarancje i placisz, jesli nie zaplaciles wczesniej. Niestety z kurierami nie ma tak dobrze...
 

Amerazzz

New member
co do tego zwrotu w ciągu 10 dni - czytnij co pisze na to pewien sklep:

Zgodnie z Ustawą z dnia 2 marca 2000 roku "O ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny" Kupujący może zrezygnować z produktu kupionego w naszym sklepie bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od daty odebrania przesyłki przyczyny wysyłając pismo o odstąpieniu od umowy. Jest to możliwe tylko wówczas, gdy produkt nie był używany, kopiowany ani nie został w żaden sposób zniszczony. Płyty CD, płyty DVD, kasety MC muszą być zwracane w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu. W przeciwnym przypadku sklep potrąca 30% wartości towaru na poczet zakupu opakowania oraz kosztów z tym związanych. Zwracany produkt należy odsyłać razem z otrzymaną wraz z nim fakturą.
Sklep gwarantuje zwrot kwoty równej cenie produktu. Pieniądze zostaną zwrócone w ciągu 14 dni roboczych przelewem bankowym na konto wskazane przez Kupującego lub przekazem pocztowym pod adresem wskazanym w zamówieniu. W przypadku zwrotu towaru, Kupujący płaci za jego transport zarówno do Kupującego jak i z powrotem wg pełnych stawek transportowych ponoszonych przez sklep. Odesłany towar nie może nosić śladów eksploatacji (nie może być używany), musi zawierać wszystkie elementy, z którymi był dostarczony (w szczególności oryginalne opakowanie w idealnym stanie, bez śladów transportu, dodatkowych naklejek itp.).


i własnie - chodzi mi o te stwierdzenia zaznaczone na czerwono - nie moze byc używany, czyli jak? logiczne przeciez ze najpierw muszę go odpalic - czyli rozpakowac, rozmorozić ;) itp. no i CHYBA z tego co rozumiem nie dotyczy to uszkodzonego TV-ka skoro wyraźnie zaznaczają iż ma byc w stanie igła.

to jest ciekawe:

W chwili odbioru towaru Nabywca jest zobowiązany do sprawdzenia przesyłki. Ewentualne uszkodzenia należy niezwłocznie zgłosić pracownikom obecnym przy dostawie lub kurierowi oraz skontaktować się z e sklepem. Podstawą reklamacji jest stwierdzenie uszkodzenia przy osobach dostarczających przesyłkę oraz spisania protokołu niezgodności.
Potwierdzając odbiór Kupujący uzyskuje prawo własności towaru oraz wszelkie ryzyka związane z posiadaniem i użytkowaniem sprzętu.
 
Do góry