Kilka dni temu zamieściłem ten wątek na Audiostereo.pl ale administracja forum usunęła go. Najpierw przesunęla go w najdalszy punkt forum, potem zaczela wycinac niepochlebne o top hifi komentarze użytkowników a na koniec wywaliła cały wątek.
Pisałem w nim o tym, że szukałem sprzętu stereo do domu i wpadła mi w rece gazetka top-hifi. Włosy stanęły mi deba na głowie i postanowiłem opisać na forum kilka przykładów tych "promocji"
1. NAC C338 + Mission QX3
od początku roku na ceneo w cenie 4999zł, w maju na jeden dzień podnieśli cenę do 6666. Cena przekreślona w gazetce 7698zł
2. Yamaha Musiccast YAS-306 czarny
w styczniu cena 1599zł, potem spadek do 1199 w marcu potem nagle pik na 1324. Cena przekreślona w gazetce 1895zł
3. Audio-Technica ATH-M50XBT - czarny
cena 698,99 na poczatku roku, potem skok na 888, w maju znowu 698,99, potem znowu 888. Cena przekreślona w gazetce 999zł
i komentarz z dziennika gazety prawnej na temat takich praktyk
Podstawowym skojarzeniem słowa „promocja” jest niemal dla każdego z nas korzyść cenowa. W powszechnym przekonaniu towary promocyjne powinny być tańsze, niż te oferowane po cenach normalnych. Jest to zatem podstawowa zasada, której powinni przestrzegać przedsiębiorcy.
Wszelkie sytuacje w których cena promocyjna nie różni się niczym od ceny oferowanej przez przedsiębiorcę w normalnej ofercie, stanowią więc nieuczciwą praktykę rynkową i są zabronione.
Sklep reklamuje się zapraszając klientów na promocyjny dzień. Jak się okazało cena promocyjna niczym nie różni się od ceny produktu sprzedawanej przed lub też po promocji.
Podobnie będzie w przypadku sztucznego wywołania efektu promocji.
Sprzedawca w celu przeprowadzenia promocji najpierw podwyższył ceny, by w czasie promocji obniżyć je do wysokości sprzed podwyżki.
Pisałem w nim o tym, że szukałem sprzętu stereo do domu i wpadła mi w rece gazetka top-hifi. Włosy stanęły mi deba na głowie i postanowiłem opisać na forum kilka przykładów tych "promocji"
1. NAC C338 + Mission QX3
od początku roku na ceneo w cenie 4999zł, w maju na jeden dzień podnieśli cenę do 6666. Cena przekreślona w gazetce 7698zł
2. Yamaha Musiccast YAS-306 czarny
w styczniu cena 1599zł, potem spadek do 1199 w marcu potem nagle pik na 1324. Cena przekreślona w gazetce 1895zł
3. Audio-Technica ATH-M50XBT - czarny
cena 698,99 na poczatku roku, potem skok na 888, w maju znowu 698,99, potem znowu 888. Cena przekreślona w gazetce 999zł
i komentarz z dziennika gazety prawnej na temat takich praktyk
Podstawowym skojarzeniem słowa „promocja” jest niemal dla każdego z nas korzyść cenowa. W powszechnym przekonaniu towary promocyjne powinny być tańsze, niż te oferowane po cenach normalnych. Jest to zatem podstawowa zasada, której powinni przestrzegać przedsiębiorcy.
Wszelkie sytuacje w których cena promocyjna nie różni się niczym od ceny oferowanej przez przedsiębiorcę w normalnej ofercie, stanowią więc nieuczciwą praktykę rynkową i są zabronione.
Sklep reklamuje się zapraszając klientów na promocyjny dzień. Jak się okazało cena promocyjna niczym nie różni się od ceny produktu sprzedawanej przed lub też po promocji.
Podobnie będzie w przypadku sztucznego wywołania efektu promocji.
Sprzedawca w celu przeprowadzenia promocji najpierw podwyższył ceny, by w czasie promocji obniżyć je do wysokości sprzed podwyżki.