Zakup TV przez internet - odbiór w salonie

tymi

New member
Witam
Zamówiłem w sieci neonet TV LG 50lf652 z odbiorem w sklepie i mam kilka pytań (może gdzieś te lub podobne pytania były poruszane, ale jakoś nie mogę namierzyć)
1. Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia czy nie pochodzi z wystawy (czy w ustawieniach jest gdzieś czas pracy TV). wizualnie na co zwrócić uwagę
2. Czy odbierając w sklepie zakup traktowany jest jako zakup przez internet czy zakup w sklepie (chodzi o możliwość odstąpienia od umowy)

pozdrawiam
tymi
 

cezary69

New member
Bez reklam
Jeśli tv nie był otwierany, a taki powinien być to ma firmowe taśmy więc łatwo poznać czy ktoś go już wyjmował czy nie z pudełka. Co do drugiego to niestety przy zakupie przez internet i odbiorze w sklepie tracisz możliwość zwrotu w ciągu 14 dni chyba, że pójdą Ci na rękę i przyjmą. Odbierasz tv osobiście więc możesz go sprawdzić i zobaczyć czy wszystko jest z nim ok w sklepie.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
1.Musisz sprawdzić najpierw przy kurierze obowiązkowo czy dojechał cały.
Później sprawdź clouding i banding.
2.W sklepie masz zupełnie inne prawa niż przy zakupach internetowych.
 

Tmst

New member
Kupowaliśmy tak pralkę, i zakup internetowy był traktowany wyłącznie jako rezerwacja towaru w sklepie, a po odbiorze dopiero doszło do transakcji na miejscu.

Nie wiem jak to w twoim przypadku niestety.
 

dsbanik

New member
Jeśli tv nie był otwierany, a taki powinien być to ma firmowe taśmy więc łatwo poznać czy ktoś go już wyjmował czy nie z pudełka. Co do drugiego to niestety przy zakupie przez internet i odbiorze w sklepie tracisz możliwość zwrotu w ciągu 14 dni chyba, że pójdą Ci na rękę i przyjmą. Odbierasz tv osobiście więc możesz go sprawdzić i zobaczyć czy wszystko jest z nim ok w sklepie.


Nie jest prawdą kolego o czym piszesz. Zamawiając przez internet/telefon i odbierając sprzęt w sklepie, zakup traktowany jest jak zakup internetowy, z zachowaniem pełni praw zwrotu bez podawania przyczyny.
 

logger55

New member
Jeśli zainicjowano zakup on-line to zawsze masz prawo zwrotu (14 dni) nie ma znaczenia forma dostawy / odbioru zamówienia
 

logger55

New member
Nie może być inaczej jeśli Eurortv tak twierdzą to nie jest zgodne z prawem - już za podobne praktyki jeden sklep otrzymał karę z UOKiK- u
 

weronikakams

New member
Zakup przez Internet to zakup przez Internet, jeśli coś zamawiasz w sklepie internetowym i jedziesz to odebrać osobiście to w dalszym ciągu jest to zakup przez Internet.
 

KarolP

New member
Nie może być inaczej jeśli Eurortv tak twierdzą to nie jest zgodne z prawem - już za podobne praktyki jeden sklep otrzymał karę z UOKiK- u
Morele otrzymało karę za ograniczenie prawa do zwrotu towarów kupionych przez Internet, a odbieranych osobiście. Taka praktyka jest niezgodna z prawem. Niektóre sklepy, w tym zdaje się Euro, stosują inny model sprzedaży - przez Internet dokonuje się rezerwacji, sprzedaż następuje w sklepie, wówczas prawo do zwrotu nie przysługuje, o czym jasno pisze UOKiK:
Niemniej należy mieć na uwadze fakt, że to,
czy konsumentowi przysługuje w tym przypadku
prawo do namysłu, zależy od tego, czy do
zawarcia umowy dochodzi za pośrednictwem
Internetu, czy w siedzibie firmy — co wynika
najczęściej z przejętego przez przedsiębiorcę
modelu sprzedaży.
Może się zatem zdarzyć, że na stronie
internetowej sklepu dochodzi jedynie do
zamówienia towaru (rezerwacji), a umowa
zawierana jest w salonie sprzedaży przed jego
odbiorem. Tak jest w przypadku niektórych
sklepów internetowych, które w swoich
regulaminach lub też na samej stronie wskazują,
że przez Internet można jedynie rezerwować
towar. Z tego też względu kliknięcie opcji
„zamawiam” jest równoznaczne tylko i wyłącznie
z zarezerwowaniem towaru. Sam zakup
dokonywany jest dopiero w siedzibie firmy.
W takiej sytuacji nie dochodzi do zawarcia umowy
na odległość i tym samym konsument nie ma
prawa odstąpienia od umowy. Niemniej należy
pamiętać, że skoro nie doszło do zawarcia umowy
na odległość, to sama rezerwacja nie jest, co do
zasady, dla konsumenta wiążąca, a więc nie ma
on wtedy obowiązku zakupu zarezerwowanego
towaru.
Źródło:
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=...pKEiCi0NDbcmWHIKBNH3vA&bvm=bv.124817099,d.d2s
 

rafcio76r

New member
Bez reklam
W neonecie przy zamawianiu na infolinii lub przez stronę www z odbiorem w stacjonarnym neonecie, przysługuje prawo zwrotu w ciągu 14 dni. Na sklepie nie robią problemów z podłączeniem TV celem sprawdzenia. Jeśli w domu już zauważymy jakiś feler w TV, to możemy go zwrócić - zrezygnować z zakupu, ale wówczas TV trzeba odesłać do sklepu internetowego. Nie ma możliwości zwrotu do sklepu stacjonarnego. Takie info otrzymałem kilka dni temu na infolinii neonetu. Z punktu widzenia klienta nie jest to korzystne rozwiązanie z uwagi na konieczność ponoszenia dodatkowych kosztów przesyłek kurierskich, które przy produktach wielkogabarytowych do niskich nie należą. No chyba, że będziemy mieli szczęście i trafimy od razu na egzemplarz pozbawiony bad pixeli, odstających od matryc ramek itd. (w nowym Samsungu KS7000 jest to niestety loteria).
 

dsbanik

New member
Ta..Mnie ostatnio zdarzyło się kupić w Media MArkt laptop z odbitym kubkiem od kawy na pokrywie...
Na szczęście rozpakowałem przed wyjściem ze sklepu i wymieniono mi na teoretycznie nowy.
 

rafcio76r

New member
Bez reklam
Ta..Mnie ostatnio zdarzyło się kupić w Media MArkt laptop z odbitym kubkiem od kawy na pokrywie...
Na szczęście rozpakowałem przed wyjściem ze sklepu i wymieniono mi na teoretycznie nowy.

I jak tam się sprawuje TV 60KS7000??? Jesteś zadowolony z zakupu?? Do mnie dziś dzwonili ze stacjonarnego neonetu z informacją, że egzemplarz, który przed Euro dla mnie sprowadzili i w którym znalazłem wówczas 10 bad pixeli, jest po naprawie serwisowej (wymiana matrycy) i się pytali przez telefon czy nadal jestem zainteresowany zakupem tego naprawianego egzemplarza w tej samej cenie 7195 zł:fool: Normalnie ręce opadają z powodu ich niesamowitej naiwności. No rozumiem, jakby dzwonili z propozycją zakupu poserwisowego TV za 5000-6000 zł, ale nie za 7,2K za TV po naprawie serwisowej :D
 
Do góry