Dolby Atmos

MoonAudi

New member
Witam,
Mam pytanie odnośnie filmów Dolby Atmos. Moja konfiguracja to 7.2.1 (chcę rozszerzyć do 7.4.1) . Czy filmy w Dolby Atmos zazwyczaj są w 5.4 czy może 5.2 ? Jak rozróżnić formaty filmów. Jak rozumiem w konfiguracji 7.4 raczej nie chodzą. Czy bardzo słyszalna jest różnica między 2 a czy 4 (sufit) ?

Z góry dziękuję za chęć pomocy
Moon
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Dolby Atmos technology allows up to 128 audio tracks plus associated spatial audio description metadata (most notably, location or pan automation data) to be distributed to theaters for optimal, dynamic rendering to loudspeakers based on the theater capabilities. Each audio track can be assigned to an audio channel, the traditional format for distribution, or to an audio "object." Dolby Atmos by default, has a 10-channel 7.1.2 bed for ambience stems or center dialogue, leaving 118 tracks for objects.[5]

Wikipedia.
 

MoonAudi

New member
Dolby Atmos technology allows up to 128 audio tracks plus associated spatial audio description metadata (most notably, location or pan automation data) to be distributed to theaters for optimal, dynamic rendering to loudspeakers based on the theater capabilities. Each audio track can be assigned to an audio channel, the traditional format for distribution, or to an audio "object." Dolby Atmos by default, has a 10-channel 7.1.2 bed for ambience stems or center dialogue, leaving 118 tracks for objects.[5]

Wikipedia.
Dziękuję za chęć pomocy. Nadal jednak nie wyjaśnia to pytania, czy zauważę różnicę między 7.1.2 a 7.1.4 Według opisu nie zobaczę.
 

kristof11

Member
Każdy z dźwięków w systemie Dolby Atmos zawiera w sobie metadane dotyczące jego bieżącej lokacji, a te metadane mogą się zmieniać wraz z przemieszczaniem się obiektów, czyli amplituner obliczy sobie i możesz powiesić na suficie nawet więcej niz cztery głośniki i będą to niezależne kanały
 

donsalieri

Active member
Bez reklam
Posiadacze systemów z czterema Atmosowymi głośnikami na suficie sobie chwalą, tak jak kolega wyżej pisze amplituner rozdzieli na tyle głośników ile podłączysz i z pewnością będzie lepiej niż z dwoma.
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Czy uslyszysz roznice?

Moim zdaniem i na podstawie swojego doswiadczenia: roznice w ilosci glosnikow uslyszysz ZAWSZE gdy glosniki te maja przestrzen. Jak masz miejsce aby zamo towac 4 na suficie to tyle montujesz. Tyczy sie to tak samo jak 5, 7 czy 9 glosnikow "podlogowych". Jak jest przestrzen to jest roznica. Jak masz maly pokoik a glosnik jest kolo glosnika, to bez sensu.

Praktycznie wszyscy mysla ze sciezka dzwiekowa musi posiadac tyle zakodowanych "sciezek" ile chcemy zamontowac glosnikow. Wedlog mnie w dzisiejszych czasach jest to nie prawda. Ze sciezki 7.2.4 smialo mozemy uzyskac dzwiek 12.4.6 i kazdy dzwiek w glosniku bedzie precyzyjny.
Dlaczego?

Bo zyjemy juz w erze dzwieku "cyfrowego". Zaden problem wygenerowac kolejne sciezki.
To tak, jakbys na podstawie Polnocy mial okreslic gdzie jest wschod, zachod, polodnie. Znajac gdzie jest polnoc, wytyczenie pozostalych jest banalnie proste.
 

MoonAudi

New member
Każdy z dźwięków w systemie Dolby Atmos zawiera w sobie metadane dotyczące jego bieżącej lokacji, a te metadane mogą się zmieniać wraz z przemieszczaniem się obiektów, czyli amplituner obliczy sobie i możesz powiesić na suficie nawet więcej niz cztery głośniki i będą to niezależne kanały
Z tego jak ja to rozumiem to raczej nie. Górne będą się multiplikować.

Glass: (TrueHD Atmos 7.1)
Aquaman: Dolby Atmos Infos : 8 kanałów, 48,0 kHz
A Star Is Born: Dolby Atmos Infos : 8 kanałów, 48,0 kHz
Robin Hood DTS-X Infos : 8 kanałów, 48,0 kHz
Everest TrueHD ATMOS Infos : 8 kanałów, 48,0 KHz

Proszę o poprawienie mnie jeżeli wciąż czegoś nie rozumiem.
 

ralfik77

Member
Bez reklam
Nie rozumiesz jak działa Dolby Atmos.
Poczytaj sobie, to wtedy zrozumiesz.

Jak ci się nie chce dokształcić w tym temacie, to poprostu załóż sobie 4 na suficie, jeśli twój amplituner tyle obsłuży.
 

donsalieri

Active member
Bez reklam
Moon Audi.
Otóż to.
Ja akurat zredukowałem z 7.2.4 na 5.2.4.
O, to jestem zdziwiony, ja bez tylnych sorroundow juz nie wyobrażam sobie filmu :d u mnie bardzo slyszalna jest różnica pomiędzy 7.1.2 a 5.1.2, wypełnienie dźwiękiem z tyłu jest całkiem inne, na korzyść 7.1 oczywiście.
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Z tego jak ja to rozumiem to raczej nie. Górne będą się multiplikować.



Proszę o poprawienie mnie jeżeli wciąż czegoś nie rozumiem.

W atmosie bodajze wszystkie sciezki sa "sztucznie kreowane"

Technologia Dolby Atmos teoretycznie pozwala na przesyłanie do sal kinowych nieograniczonej liczby ścieżek audio, które są dynamicznie przekazywane do głośników w oparciu o możliwości kina. Oznacza to, iż Atmos pozwala realizatorowi dźwięku (za pomocą specjalnej wersji oprogramowania Pro Tools lub Pyramix dla cyfrowej stacji roboczej) na wyznaczenie konkretnej lokalizacji w sali kinowej, jako przestrzeni trójwymiarowej, z której określony dźwięk powinien być słyszany przez odbiorcę. Dźwięki otoczenia pozostają oddzielnie miksowane wstępnie w tradycyjnym formacie wielokanałowym. Podczas odtwarzania, system Atmos łączy wszystkie ścieżki w czasie rzeczywistym, aby tworzyć wrażenie, że każdy dźwięk pochodzi z wcześniej wyznaczonego miejsca, w sposób dostosowany do konkretnej konfiguracji głośników danej sali kinowej.

Cos jak grafika komputerowa.
Mamy obrazy bitmapy, gdzie zapisany jest kazdy piksel oraz mamy zapis wektorowy - gdzie kazdy kolor zapisany jest za pomoca wektora.

Roznica taka ze grafike bitmapowa, chcac powiekszyc trzeba "klonowac piksele" tak jak to robia "upmixy" w audio amplitunerach. Wstawiajac glisnik pomiedzy dwa inne glosniki amplituner kopiuje i tworzy nowe zrodlo sygnalu.

Natomiast atmos jest zakodowanym "algorytmem", To nie jest zapis osobnych sciezek defakto (tzn jest, ale jego idea jest inna"). Atmos to taki wzor matematyczny. Jezli podstawisz nowy glosnik to na podstawie danych procesor wylicza nowe zrodlo dzwieku.


Wiec mowiac w prost i uogulniajac idee atmosa. Atmos nie posiada zapisu odrebnych sciezek / kanalow dla kazdego glosnika osobno. Atmos to wzor matematyczny/algorytm ktory stworzyc ci moze tyle kanalow / odrebnych sciezek na ile moc obliczeniowa procesora ci pozwoli.


One of, if not the main thing to be aware of when it comes to Dolby Atmos is the concept of audio objects. Previously, sounds were constrained to specific channels – portions of the audio which get routed to particular speakers.

With Dolby Atmos, sound designers don’t have to limit a sound to a particular channel. They can specify where an individual sound originates from and moves to, and the Atmos system will interpret that data and play it back within a virtual 3D space.
 
Ostatnia edycja:

MoonAudi

New member
W atmosie bodajze wszystkie sciezki sa "sztucznie kreowane"

Technologia Dolby Atmos teoretycznie pozwala na przesyłanie do sal kinowych nieograniczonej liczby ścieżek audio, które są dynamicznie przekazywane do głośników w oparciu o możliwości kina. Oznacza to, iż Atmos pozwala realizatorowi dźwięku (za pomocą specjalnej wersji oprogramowania Pro Tools lub Pyramix dla cyfrowej stacji roboczej) na wyznaczenie konkretnej lokalizacji w sali kinowej, jako przestrzeni trójwymiarowej, z której określony dźwięk powinien być słyszany przez odbiorcę. Dźwięki otoczenia pozostają oddzielnie miksowane wstępnie w tradycyjnym formacie wielokanałowym. Podczas odtwarzania, system Atmos łączy wszystkie ścieżki w czasie rzeczywistym, aby tworzyć wrażenie, że każdy dźwięk pochodzi z wcześniej wyznaczonego miejsca, w sposób dostosowany do konkretnej konfiguracji głośników danej sali kinowej.

Cos jak grafika komputerowa.
Mamy obrazy bitmapy, gdzie zapisany jest kazdy piksel oraz mamy zapis wektorowy - gdzie kazdy kolor zapisany jest za pomoca wektora.

Roznica taka ze grafike bitmapowa, chcac powiekszyc trzeba "klonowac piksele" tak jak to robia "upmixy" w audio amplitunerach. Wstawiajac glisnik pomiedzy dwa inne glosniki amplituner kopiuje i tworzy nowe zrodlo sygnalu.

Natomiast atmos jest zakodowanym "algorytmem", To nie jest zapis osobnych sciezek defakto (tzn jest, ale jego idea jest inna"). Atmos to taki wzor matematyczny. Jezli podstawisz nowy glosnik to na podstawie danych procesor wylicza nowe zrodlo dzwieku.


Wiec mowiac w prost i uogulniajac idee atmosa. Atmos nie posiada zapisu odrebnych sciezek / kanalow dla kazdego glosnika osobno. Atmos to wzor matematyczny/algorytm ktory stworzyc ci moze tyle kanalow / odrebnych sciezek na ile moc obliczeniowa procesora ci pozwoli.


One of, if not the main thing to be aware of when it comes to Dolby Atmos is the concept of audio objects. Previously, sounds were constrained to specific channels – portions of the audio which get routed to particular speakers.

With Dolby Atmos, sound designers don’t have to limit a sound to a particular channel. They can specify where an individual sound originates from and moves to, and the Atmos system will interpret that data and play it back within a virtual 3D space.

Teraz jest to w pełni jasne. Bardzo dziękuję za ten post :grin::grin:
 

Tvmania

New member
Bez reklam
Bardzo drogie są ampli 11.2 ciekawe dlaczego?
Denek 6500 12 tyś.
Onyko 3400 11.2 15 tyś
Są na rynku jeszcze jakieś ampli która ogarna 7.2.4 bez dodatkowej końcówki mocy
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Bardzo drogie są ampli 11.2 ciekawe dlaczego?
Denek 6500 12 tyś.
Onyko 3400 11.2 15 tyś
Są na rynku jeszcze jakieś ampli która ogarna 7.2.4 bez dodatkowej końcówki mocy


A na cholere ci avr 7.2.4 bez dodatkowej koncowki. polowanie na jelenia.

Kup no Marantz 6013 za 4000zl do tego od kolegi z forum Wzmacniacz marantza pm8003 calosc cie wyjdzie 6000zl i mucha nie siada. Tak ja bym na dzien dzisiejszy zrobil.


Lub Onkyo rz830 przeciez to zamiata pseudo wyzsze modele z linii rz1100 i 3100.
A jako koncowke mocy mozesz kupic najtanszy wzmacniacz pioneera a30
 
Do góry