Telewizja cyfrowa

Battlefield

New member
Witam,posiadam stary telewizor kineskopowy i ostatni gościu z UPC u którego mam kablówkę zaproponował mi telewizję cyfrową do kineskopa ,że będzie można podpiąć do wejścia Euro .Jednak nie długo chcę kupić Telewizor LED i mam pytanie czy taka telewizje będzie można było do niego podpiąć ? Jestem w tym zielony i mam jeszcze pytanie co do mpeg-4 jak z tym wygląda sprawa czy to to samo co cyfrowa ? Bo ja już się w tym wszystkim pogubiłem :( Czy to m-peg4 jest lepsze ?
 

Szemot

New member
Jesli w UPC proponuja Ci telewizje cyfrowa to znaczy, że dostaniesz dekoder i na 100% bedzie miał wyjście EURO więc będzie pasowac do Twojego obecnego TV. Jesli kupisz nowy telewizor na 100% również bedzie miał takowe wejscie ale wtedy lepiej bedzie podłaczyc przez nowszy standart czyli HDMI. Na 90% dekoder który dostaniesz bedzie posiadał takie wyjście i (tylko) dzieki nie mu bedziesz mógł ogladac stacje wysokiej rozdzielcziości czyli HD pod warunkiem, ze takie w UPC zamówisz (nie wiem jaki pakiet bierzesz czy jakis najtańszy czy drozsze zawierające kanały HD).

Co do MPEG-4 jest to standart kodowania cyfrowego sygnału video. zapewne zobaczyłes ta nazwe przy nowych telewizorach i oznacza to, ze jest zgodny ze standartem MPEG-4 cyfrowej telewizji naziemnej ktora obezna jest w polsce czyli nic innego jak darmowe naziemne kanały tylko nadawane inaczej noz dotychczas odbierales ze starego telewizora. Jest to nowy standart ktory w tej chwili w wielu miejscach w polsce już jest dostepny (we wszystkich miastach wiekszych) a w całej polsce obowiązywac bedzie od 2013r i w tym tez momencie analogowa telewizja naziemna (czyli ta z ktorej dotychczas korzystasz) bedzie wyłaczona. Jesli korzystać bedziesz z UPC to naziemna telewizj cyfrowa czyli inaczej DVB-S nie bedzie Cie raczej interesowac bo wszystkie jej kanały darmowe które bedzie zawierać beda także odbierane przez Ciebie na UPC.