CANON HV20-uwagi uzytkownikow

MarcinPO

New member
moscow napisał:
(...)
Swoja HV20 przywiozlem ze Stanow. (...)

Pozdrowienia,
-krzysiek-


Przy okazji - jak Krzychu rozwiązałeś problem zasilania w swoim modelu?

Czy to prawda, że wystarczy podmienić sam kabelek zasilający na linii gniazko ładowarka (taki za 5zł) i nasz prąd nie uszkadza sprzętu?

Pzdr,
Marcin
 

moscow

New member
MarcinPO napisał:
Przy okazji - jak Krzychu rozwiązałeś problem zasilania w swoim modelu?

Czy to prawda, że wystarczy podmienić sam kabelek zasilający na linii gniazko ładowarka (taki za 5zł) i nasz prąd nie uszkadza sprzętu?
Jesli chodzi o zasilacz dolaczony do kamery, to jest on uniwersalny i jak najbardziej chodzi z naszym pradem. Kabelek kosztowal mnie jakies 3.50 PLN ;)

Jeszcze wracajac do poprzedniego watku....
MarcinPO napisał:
To już sprawdziłem w samym telewizorze tyle, że ciekawe jest to, iż opcje, o których mówisz, dotyczą wyłacznie sygnałów analogowych.

W ustawieniach portu HDMI, ani słowa o tym nie ma (a tym kanałem właśnie planuje podłączyć kamerkę do LCD).
Jesli dobrze rozumiem jak dziala HDMI, to standard kodowania kolorow nie ma tam znaczenia. Nie ma potrzeby ich kodowac, bo jest przesylany pelny sygnal cyfrowy. Tak jak w DVI - liczy sie tylko rozdzielczosc i czestotliwosc sygnalu.
Przy okazji :idea: wpadl mi do glowy pomysl (nie wiem, czy dobry) jak mozna sprobowac wytestowac zlacze HDMI w 60 Hz. Jesli masz dostep do komputera ze zlaczem DVI-D lub DVI-I, ktory jest w stanie wyprodukowac obraz 1920x1080 @ 60Hz, oraz przejsciowke DVI->HDMI, to moznaby po prostu sprobowac podlaczyc sygnal z komputera i zobaczyc jak sie bedzie odbiornik zachowywal. Nie jestem jednak pewien, czy ten test zadziala. Kiedy probowalem podlaczyc w druga strone HV20 do zwyklego monitora VGA przez przejsciowke HDMI->DVI to uzyskalem jedynie rozdzielczosc 720x480 @ 60Hz... i nie udalo mi sie za zadne skarby wskoczyc wyzej... :sad: W tym samym czasie na tym samym monitorze (BenQ) przez zlacze HDMI wszystko chodzilo w rozdzielczosci HD.
 

Marcin_s

Member
Uwaga wszyscy niezadowoleni posiadacze HV20 - chetenie ja od was odkupie.
Ta kamera warta jest kazdej zlotowki za 24p/25p (w zaleznosci od rynku) i ZEBRA - oczywiscie jesli wiecie do czego to sluzy.
 

moscow

New member
jarojaw napisał:
A ja mam pytanie czy można nią rejestrować film w trybie DV?
Czy tylko HDV a później konwersja do DV?

Mozna pracowac bezposrednio w trybie DV, jednak odnosze wrazenie (co wydaje mi sie dziwne), ze szumy w takim przypadku sa wieksze niz w innych kamerach - normalnie pracujacych w DV.
Przy downconvert z HDV - obraz w SD jak zyleta...

-krzysiek-
 

moscow

New member
jarojaw napisał:
A w jaki sposób dokonujesz konwersji do DV?
1. Na wyjsciu HDV/DV terminal mozna ustawic w menu HDV/DV lub DV (jesli jest ustawiony tryb DV, to kamera podlaczona do komputera zachowuje sie jak zwykla kamera SD)
2. Na component mozna ustawic rozdzielczosc 1080i lub 480i (w PAL zapewne 570i)
3. Wyjscie composite (CVBS) jest zawsze w SD
Aha... zapomnialem dodac, ze w sa dwa tryby nagrywania SD DV - Normal i Wide

-krzysiek-
 

jarojaw

New member
Dzięki bardzo za odpowiedzi.Teraz troche prywaty :) jakbyś mi mógł(grzecznościowo) wysłać na maila nr telefonu do Ciebie, bardzo chetnie popytałbym o nurtujące mnie rzeczy.
jaro@jawnet.pl
 

RyEk

New member
Co do nagrywania bezposrednio do DV to tez zauwazylem ze duzo wiecej szumi niz inne kamery (przyklad moja starsza HC42 szumi tyle co w cale w porownaniu do HV20).
Co do jakosci HDV -> DV ze jest lepiej niz bezposrednio w DV to sie nie zgodze:
Testowalem dzis to w warunkach pokojowych.
Test polegal na tym ze po kolei nagrywalem w kazdym trybie + jeszcze pare modyfikacji.

Nagranie HDV (nagrywane przy ostrosci +1) -> DV
porownane do DV bezposrednio nagrywane 16:9 (ale ostrosc -1) = dokladnie taka sama jakosc (no nawet minimalnie ostrzej w DV - ostrzejsze krawedzie), szumy identyczne w obu przypadkach.

Dlaczego najpierw pisze ze w DV szumy wieksze a pozniej rowne?
Ato dlatego, ze gdy zastosujemy trick z ustawieniem ostrosci na -1 mamy dokladnie to samo co przy HD->DV przy +1
Oczywiste jest to ze przy HD bez konwersji do DV obraz jest oczywiscie duzo lepszy.

Na koniec dodam, ze tez sie zastanawialem dlaczego canon ma duzo wieksze szumy w DV od innych kamer.
IMO ano dlatego, ze nie stosuje hardwareowego odszumiacza matrycy t.j ma to miejsce m.in w Sony.
Stad w HV20 obraz jest ostrzejszy od Sony HC7. Mysle ze w Sony jest domyslnie filtr odszumiajacy ktory "zmiekcza" tym samym obraz w "dziennych warunkach" a w slabszych zmniejsza natezenie "piasku" - co widac bylo na screenach ze strony http://www.videozona***/video_tests/hc7-hv20/

P.S Czy ktos z uzytkownikow HC7 moglby mi przeslac "surowy sampel" ale nagrywany bezposrednio w DV. Najlepiej w warunkach nie jasniejszych niz swiatlo w pokoju (ok 60-100W) ?? kilkusekundowy - powiedzmy ok 20MB - przy czym delikatnie niech porusza kamera na boki (panorama) bo wtedy najlepiej widac "piasek". Prosze o kontakt na PRIV , ewentualnie niech sie ktos podzieli dla wszystich i wrzuci to na jakis serwer plikow.

Pozdrawiam
RyEk
 
Ostatnia edycja:

mobor

Banned
Bzdurą jest że SONY stosuje jakieś "odszumiacze" :)

Podobnie bzdurą jest twierdzenie ze jedna kamera "szumi" mniej lub bardziej od drugiej bez podania konkretnych warunków testowych.

SENSOWNE stwierdzenie na temat jakosci czy tez czułości kamery mozna wysnuc TYLKO na podstawie RZETELNEGO testu polegającego na sprawdzeniu parametrów toru wizyjnego roznych modeli kamer w TYM SAMYM MOMENCIE i identycznie ustawionych (przysłona, migawka, czułość matrycy tzw gain lub wartość ekspozycji)


Posiadam HV10 (dotyczy takze hv20) i przy odrobinie wiedzy i doswiadczenia w obsłudze- mozna z tego urządzonka wykrzesać znakomity materiał - nawet filmując w nocy... i to bez szumów !
Ale oczywiscie nie jest to możliwe w trybie tzw "idiot-kamery" jak mówią jedni lub "point and shot" jak mawiają drudzy...
Przykładów takiej realizacji jest sporo- w tym i takich które mozna sobie zassać z sieci (sam oglądałem taki materiał z HV10 na 40" przed jej zakupem.Teraz mam ją fizycznie i nie żałuję)


A już na plecy powalił mnie "test" rozdzielczości kamery z podbijaniem/sciąganiem ostrości :)
 
Ostatnia edycja:

pxl666

Member
Bez reklam
no dokladnie to tlumacze tu od dawna.canon wpakowal w hv10/20 znakomity sensor ale by nie robic konkurencji modelom z polki XH/XL zdlawil hv jako "consumer cam" poprzez firmware. pozostaje poczekac az ktos madry skrakuje firmware i pojawi sie opcja np manual gain etc. poki co wrzucilem juz do tego watku link do tutoriala jak zblokowac auto gain w hv20 poprzez sztuczke.kolejnym dowodem na moc hv jest popularnosc adapterow do obiektywow z lustrzanek, taki rig daje mozliwosc krecenia materialu full pro(np filmy fabularne/reklamy) ze sprzetem za ulamek ceny zestawu pro.

trzeba pamietac ze najczesciej porownania dokonywane sa w trybie auto i "filmowcy" z forum tez pracuja na fullauto.dlatego najglupsze(idiotoodporne) modele kamer sa najpopularniejsze (nie mam bynajmniej zamiaru nikogo obrazac ale z wypowiedzi jasno to wynika - nikt dotychczas nie podniosl kwestii trybow semi manualnych i kombinacji...nikt nie grzebie glebiej w menu, tylko kilka osob przyznaje sie do uzywania prawdziwych NLE (fcp/vegas/premiere/edius/liquid...etc), dlatego nasze forum kuleje w technikaliach i ja osobiscie sie suportuje kilkoma forum anglojezycznymi gdzie poruszane jest multum takich wlasnie trikow

ah ...noi niestety nie zgodze sie z twierdzeniem iz w kamerach nie ma odszumiania - otoz jest w kazdej tylko w wiekszosci nie ma tego w opcjach (w moim jvc mozna bylo wlaczyc/wylaczyc NR) poprostu w zaleznosci od kontrastu sceny i nasycenia swiatlem maszyna decyduje czy blurowac obraz czy nie. na bardziej wyrafinowane mozliwosci w tej kategorii cenowej nie ma co liczyc i pozostaje krecic najlepiej jak sie da i wszystko pozniej robic w postprocesie
 
Ostatnia edycja:

moscow

New member

Attachments

  • hv20c.jpg
    hv20c.jpg
    63,1 KB · Wyś: 309

RyEk

New member
Bzdurą jest że SONY stosuje jakieś "odszumiacze" :)

Podobnie bzdurą jest twierdzenie ze jedna kamera "szumi" mniej lub bardziej od drugiej bez podania konkretnych warunków testowych.

SENSOWNE stwierdzenie na temat jakosci czy tez czułości kamery mozna wysnuc TYLKO na podstawie RZETELNEGO testu polegającego na sprawdzeniu parametrów toru wizyjnego roznych modeli kamer w TYM SAMYM MOMENCIE i identycznie ustawionych (przysłona, migawka, czułość matrycy tzw gain lub wartość ekspozycji)


Posiadam HV10 (dotyczy takze hv20) i przy odrobinie wiedzy i doswiadczenia w obsłudze- mozna z tego urządzonka wykrzesać znakomity materiał - nawet filmując w nocy... i to bez szumów !
Ale oczywiscie nie jest to możliwe w trybie tzw "idiot-kamery" jak mówią jedni lub "point and shot" jak mawiają drudzy...
Przykładów takiej realizacji jest sporo- w tym i takich które mozna sobie zassać z sieci (sam oglądałem taki materiał z HV10 na 40" przed jej zakupem.Teraz mam ją fizycznie i nie żałuję)

A już na plecy powalił mnie "test" rozdzielczości kamery z podbijaniem/sciąganiem ostrości :)
Otoz mam 2 kamery: HC42 Sony i Canon HV20
i akurat testowalem rownolegle w tych samych warunach oswietleniowych wiec widze ile ta a ile ta kamera szumi.
Akurat obie kamery byly ustawione identycznie F1.8 1/50 i gain ze wzgledu na niemoznosc jego recznej zmiany w obydwu kamerach - na AUTO. Testowalem w takich warunkach obie kamery, ze bylo to w istocie GAIN max.
Sony stosuje BLUROWANIE w slabym oswietleniu - bylo o tym na forum swiataobrazu - ile w tym prawdy to tylko sony wie - ale w specyfikacji jest cos wspomniane ze ma to wbudowane (nie ma nigdzie w menu - kamera sama decyduje)

Oczywiste jes to, ze sukcesem jest filmowanie bez uzycia GAIN - trzeba oszukac kamere - ale nie takie bylo pytanie w tym watku

A co do zmiany ostrosci to powiedz co w tym smiesznego.
Pytanie bylo czy chcac docelowo zrobic kompilacje DVD, lepiej nagrywac w HDV a pozniej downsampling do DV czy od razu w DV.
Oczywiscie nie zmienia faktu ze HV20 jest kamera HDV i takie jest jej przeznaczenie.

Ja podaje tylko fakty wiec prosze nie pisz, ze cie cos powala na plecy jezeli nie przetestowales tego w ten sposob.
Nie napisalem tez ze zaluje zakupu HV20 ale spodziewalem sie czegos wiecej po kamerze (nie chodzi o jakosc obrazu) za 4000tys.
Nie mialem tez przyjemnosci testowania przed zakupem, ale gdybym mial to na pewno wszystkiego nie da sie przetestowac w sklepie.
Nie kupilem wylacznie kamery do "filmowania cioci kloci" wiec mam pewne wymagania.

Obecnie chyba nie ma kamery z HD ktora by zadowolila mnie w 100% to czego oczekuje (no jest ale za 10tys).
Plusy tego a nie innego Canon'a sa oczywiste (pierwszorzedne dla mnie):

- dostepnosc akcesoriow (goraca stopka - standard) - mikrofony, oswietlenie mozna montowac na HV20 - bardzo wazne dla mnie

- regulacja manualna - przeslona, szybkosc migawki, expo., zmiana poziomu wzocnienia mic to super sprawa w amatorskiej kamerze jakim jest HV20, manual GAIN bardzo ulatwilby filmowania i nie trzebabyloby kombinowac - no ale coz swiadomie wiedzialem ze nie ma
Canon sie kompletnie w moich oczach skompromitowal i nie umiescil mozliwosci zmiany balansu bieli zaprogramowanych przez siebie chociazby tematow WB ale PODCZAS filmowania bez przerywania (nigdzie o tym nie bylo pisane ze trzeba wylaczac filmowanie by to zrobic, byla tylko informacja ze mozna zmieniac WB).
P.S Kazda kamera Sony za 800zl w gore to potrafi i powiem szczerze ze na to sie najbardziej wkur..... , ze taka kamera za 4tys Canon'a nie ma podstawowej fukcji. Pisalem nawet do nich ale to zostawie bez slowa komentarza...

- zasilanie - czyli baterie - moglybybyc wiekszej pojemnosci ale zle nie jest sa za to malych gabarytow i nie wystaja jak w Sony :)

Posiadam HV10 (dotyczy takze hv20) i przy odrobinie wiedzy i doswiadczenia w obsłudze- mozna z tego urządzonka wykrzesać znakomity materiał - nawet filmując w nocy... i to bez szumów !
To moze sie podzielisz jak bez lampy na kamerze chcesz filmowac bez szumow i jeszcze zeby bylo cos widac :) w nocy - to mnie rozsmieszylo wlasnie. Nie moge powiedziec o sobie ze jestem kompletnym amatorem w tej dziedzinie i nie mowie ze jestem nie wiadomo jakim guru. Lubie miec nowy sprzet i wyciskac z niego siodme poty, moze czegos nie wiem lub nie rozumiem ale wytlumacz mi prosze jak chcesz "wykrzesic znakomity material" moze sie czego nowego naucze.

Pozdrawiam
RyEk
 

pxl666

Member
Bez reklam
moscow napisał:
Mam wrazenie, ze atmosfera sie troche zagescila... wiec dla jej rozluznienia podsylam jeden obrazek, ktory znalazlem na sieci. Co myslicie o tym "kombajnie" na bazie HV20? ;)

http://www.hdtv.com.pl/forum/attachment.php?attachmentid=459&stc=1&d=1180880798

zrodlo: http://www.cinevate.com
oraz: http://www.hv20.com/showthread.php?t=68

no juz poruszylem temat adapterow - "kolejnym dowodem na moc hv jest popularnosc adapterow do obiektywow z lustrzanek, taki rig daje mozliwosc krecenia materialu full pro(np filmy fabularne/reklamy) ze sprzetem za ulamek ceny zestawu pro." - uwazam ze temat jest rozwojowy - posiadam pare szkielek z dslr i chetnie bym je sobie zapial do hv20 ale cena jak narazie jest zaporowa...piekna sprawa - manual focus na pierscieniu, kontrola DOF i FOV etc etc...niestety adapter to kilkaset $...no ale tak jak mowie temat jest rozwojowy - trzeba poczekac az dotrze do polski ...moze tez niedlugo pojawi sie skrakowane firmware...ehhh
pozdrawiam
 

mobor

Banned
Kamera nie ma osobnej regulacjiw zmocneinia tak jak inna moja kamera PRO ale jest regulacja ekspozycji z którą powiązany jest GAIN
Wystarczy wyregulować recznie tę nastawę )ściągnąć wzmocneinie) i szum znika....

HV20 ma rozszerzonyw zgledem HV10 zakres wzmocnien stąd i szumy generowane przez tą kamerę mogą byc w pewnych warunkach bardziej dokuczliwe.
Osobiscie nie filmuję w całkowitych ciemnosciach ale jesli ktos chce wydobyć coś z mroku - niestety, musi albo polubić szum albo zapoatrzyc sie w swiatło...lub korzystac z wbudowanej lampki

Każdy sprzet zbudowany na CCD i CMOS szumi przy elektronicznym wzmocnieniu.... Wystarczy sprawdzic to nawet w lustrzance za 10 tys złotych (samo body) robiąc zdjęcie w ISO100 i dla porównania ISO3200

Swego czasu miałem profesjonalną (telewizyjną) kamerę JVC z 3 matrycami 1/2 cala. Okazało się ze kamera w ciemniejszych miejscach bardziej szumiała od mojej drugiej kamery z 3CCD 1/3 cala... Teoretycznie- była wiec gorsza. Ale za to SONY z "głowicy" wypuszczała 530 linii a JVC 800 - i było to później widoczne
 

pxl666

Member
Bez reklam
@mobor
a probowales blokowac gain? nizej rzucilem linkiem do videotutoriala jak to robic. tu jest jeszcze artykul na ten temat
myk wlasnie jest taki aby zablokowac hv20 by nie podbijala wzmocnienia pozostajac przy stalej przeslonie i migawce.no ja narazie nie moge sie pobawic ale zaraz jak zakupie to wydusze z niej co sie da...poki co jak ktos ma zajawke to moze stescic sposoba i dac znac czy dziala. mam nadzieje ze komus sie zachce.

odnosnie szumienia w lustrzankach - moj nikon d50 szumi mniej niz np pentax k10d...powod jest prosty - nikon ma duzy sensor i 6 mpix, pentak ma 10 mpix i ilosc punktow na cal przeklada sie na ich czulosc.ja robie smialo zdjecia na iso 1600 i szum na nich jest znikomy - to zreszta bylo moje kryterium kiedy wybieralem DSLR (jakkolwiek w tym roku kupuje k10d - uszczelki,OIS,czyszczenie matrycy noi wszystkie stare szkla ktore pasuja!!!)
no ale watek jest o HDvideo a nie photo!!!
pozdrawiam i licze ze ktos w koncu zrobi test i podzieli sie wynikami!!
 

RyEk

New member
Proba blokowania nie dziala do konca bo w.g filmiku: tv mode, 1/50 - tak robie
kieruje na swiatlo = lampa halogen
i tu wlasnie jest pies pogrzebany bo kamera ustawia przeslone na wiecej niz F1.8 wiec robie inaczej.
Warunki takie jak docelowe do filmowania (czyli lowlight), przeslona w tym momencie kamera ustawia na F1.8, reszta bez zmian,
teraz blokuje expo. i ustawiam -11 co w rezultacie jeszcze nie niweluje calkowicie gain (tak mysle) bo przycisk foto do polowy wcisniety przy expo -11 nadal wskazuje przyslone F1.8, ale zapewne GAIN minimalny jest przy taich nastawach.

Ale co z tego ze GAIN'a nie ma (nie ma szumow) jak nic nie widac - doslownie nic. Nie wiem jaki zarowa (lampka na kamerze) doswietlila by na tyle to zeby obraz byl czytelny - nie probowalem.

Robie inaczej: +50W na kamerze w lampce i zmniejszam troche expo do poziomu akceptowalnego - by obraz byl czytelny a szumy mniejsze.
 

pxl666

Member
Bez reklam
ryek - luknij jeszcze na link do artykulu
tam jest to szerzej opisane...nawet bardzo szeroko.kurde nie moge sie doczekac az sam poloze lapska na HV20...uff
 

mariof

New member
Bez reklam
@pxl666 i kto do kogo "pije"?;). Tak na poważnie "ciemnościowe video" to całkiem zabawny termin. Zabawny a nie pretensjonalny:)
 
Do góry