Onkyo TX-RZ840 artefakty na SUB HDMI OUT

iT!T

Member
Czołem!

Od około tygodnia mam w domu AVR jak w tytule i zauważyłem niepokojącą rzecz. Mianowicie kiedy używam wyjścia sygnału na SUB HDMI OUT - co kilkanaście, kilkadziesiąt sekund, widzę artefakty na obrazie. Jest klasyczny szum wideo, który trwa ułamek sekundy, pokrywa całą szerokość ekranu i zazwyczaj od kilku do 50 % wysokości, najczęściej w dolnej połowie.
Pod Main HDMI OUT mam TV i jest OK, i to nie tylko w przypadku telewizora. Kiedy pod Main podłączam ten sam projektor używając tego samego kabla, wszystko jest OK. W oby przypadkach źródłem sygnału jest ten sam laptop via hdmi.
Czyżbym miał "szczęście" i stary problem Onkyo nadal występował? Dodam, że ampli ma sporo powietrza do oddychania - stoi odkryty na szafce ze sporą ilością miejsca ze wszystkich stron i żadnego źródła ciepła w pobliżu. Sprzęt nowy, firmware aktualny.

Podpowiedzcie proszę, czy coś mogę z tym zrobić, czy pozostaje zapakować skrzynkę w karton i odesłać?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
 

iT!T

Member
Dzięki, niestety poprawy brak.
Zakładam, że nie wszystkie egzemplarze tak mają. Mam jeszcze jakieś 5-7 dni na zwrot. Pytanie, czy wymienić na inny egzemplarz czy oddać i kupić inny sprzęt? W końcu nie po to kupiłem ampli z 2 hdmi out, żeby biegać i przełączać kabelki. Z drugiej strony wszystko poza tym nieszczęsnym wyjściem mi odpowiada.
 

iT!T

Member
Spostrzeżenie z dzisiejszego poranka. Podpiąłem TV na krótszym hdmi pod SUB i wszystko jest flawless!
Może poziom sygnału na sub jest niższy niż na Main co przy długim kablu (w moim przypadku jest to budżetowy hdmi extender działający na 2 skrętkach ftp kat.6 dł.15m, bez dodatkowego zasilania) generuje artefakty?
 

iT!T

Member
Na takie odległości tylko optyczny hdmi.

Ekstendery działają przecież na dziesiątki metrów. Mój przy 1080p do 60m (wg. spec.) i do tej pory nie było problemu z żadnym urządzeniem, a kilka ich było. Przy moim układzie wymiana kabla nie jest prosta, musiałby lecieć po ścianie na widoku.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Pisałem o tym wiele razy. Miałem z tym problemy (mniejsze lub większe) na wielu ampli.
Niemal, bo bywało, że model nowszy po zmianie stwarzał problemy, starszy nie miał praktycznie żadnych. Następny z kolei podobnie, coś nie tak. Generalnie zazwyczaj "stabilizowało" się.
Ja bym nie winił bezapelacyjnie ampli, a wziął pod uwagę też kabel. Bywało, że trzeba było kilka razy wyciągnąć, włączyć/wyłączyć i "zaskakiwało" i działa lata.
Czyli coś, co przez cały dzień stwarza problemy, potem działa bezbłędnie.
Tak, dziwna sytuacja, ale ja bym się nie sugerował wpisami - "bo u mnie działa".

Dziwnym trafem, bywało też, że po zmianie projektora (a miałem ich sporo) na jednym od ręki za każdym razem, na drugim trzeba było się pobawić. Miałem taką sytuacje (cały czas ten sam kabel) z jednym projektorem, praktycznie nie do uruchomienia, ale w końcu "chwycił" i działał bezbłędnie.
Czary mary.
 
Ostatnia edycja:

iT!T

Member
Pisałem o tym wiele razy. Miałem ...
Generalnie zazwyczaj "stabilizowało" się.
Ja bym nie winił bezapelacyjnie ampli, a wziął pod uwagę też kabel.

Dzięki!
Dlatego w pierwszej kolejności zacząłem się zastanawiać czy jestem jedyny z problemem. Teraz po sprawdzeniu innego kabla (co prawda na innym odbiorniku) wiem już, że ampli nie jest 100% winowajcą.

Ponieważ wymiana kabla na stałe jest kłopotem z uwagi na brak możliwości jego sensownego poprowadzenia, zastanawiam się na wymianą ekstenserów na takie z dodatkowym zasilaniem. Jednak w pierszej koleiności podepnę jakiś długi hdmi "na krótko" i zobaczę jaki będzie efekt...
Pzdr.
 
Ekstendery działają przecież na dziesiątki metrów. Mój przy 1080p do 60m (wg. spec.) i do tej pory nie było problemu z żadnym urządzeniem, a kilka ich było. Przy moim układzie wymiana kabla nie jest prosta, musiałby lecieć po ścianie na widoku.




Ja już 3 kable testowałem. A że pierwszy przy budowie domu miałem wpuszczony w tynk to pozostało mi go tylko odciąć i kombinować zabudowę sufitu...
 

DrWredman

Active member
Kolego iT!T
Spróbuj przełączyć tylko na SUB gdy oglądasz wideo z projektora. Nie korzystaj z opcji Main+Sub. Ja tak robię u siebie. Przełączam przyciskiem Quick Menu z pilota, potem tylko chyba 3 kliknięcia obserwując wyświetlacz amplitunera. Zajmuje to ok 2-3 sek.
U mnie obraz się przerywał na 1-2 sek co kilka albo kilkanaście minut gdy korzystałem z Main+Sub.
Kabel mam optyczny 20m.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Dokładnie, też tak zawsze robię. Przy main+sub, bywały kwiatki.
Druga sprawa, jak mam załączony tv, a chce załączyć projektor i przełącze na SUB, a tv chce wyłączyć, to wyłącza się ampli. Dlatego, bywa, że wchodzę też w menu tv, wyłączam ARC, tak, aby zupełnie odciąć go od ampli. To tak na marginesie.
 

DrWredman

Active member
Armanig z tym ARC już jest więcej roboty, a często z tego korzystam więc zostawiłem połączone. Łatwiej wyłączyć wszystko i włączyć tylko Amplituner niż wchodzić do menu telewizora.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
No właśnie nie, już tłumacze dlaczego.
Właśnie teraz tak zrobiłem, czyli SUB w ampli, tv wyłączony.
Do ampli wpięty Shield, a tam mam wszystkie filmy, ponadto chcąc oglądać na projektorze YT, Netflix, mogę wykorzystać tylko Shielda.
Shield potrafi załączyć TV, mimo, że w ampli SUB, więc świeci pod ekranem projektora. Za dużo tych "ARCów" i siatki powiązań, stąd też u mnie najlepiej kliknąć 2,3 razy w menu tv i wyłączyć ARC w tv. Wówczas reszta urządzeń nie będzie wybudzać tv.

Oczywiście dziwne jest to, że mimo, że SUB w ampli, cokolwiek dalej przechodzi, skoro Shield wpięty do ampli, ale tak jest. Po seansie na projektorze i wyłączeniu go, załączam tv i ARC i wszystko znowu działa jak należy. Da się żyć ; )
 

iT!T

Member
Dzięki Panowie @DrWredman i @armanig.

Sytuacja u mnie jest taka, że korzystam wyłącznie z jednego wyjścia. Nigdy Main+Sub. Mało tego, TV z racji wykorzystania automatyki domowej, tuż po wyłączeniu, ma odłączane zasilanie, więc tak jakby go w ogóle nie było.
Mimo powyższego problem występuje. Jak już pisałem zdarza się to zarówno na Main jak i na Sub (na każdym oddzielnie, z fizycznie odłączonym 2gim źródłem)... Ale (i tu istotna kwestia) dzieje się to jedynie na długich skrętkach zakończonych, budżetowymi niestety, ekstenderami hdmi. Przy krótkim kablu podłączonym do TV, temat nie istnieje bez względu na źródło. Pozostaje mi zatem sprawdzić połączenie na porządnym kablu HDMI lub sensowniejszym ekstenderze z dodatkowym zasilaniem.
Pozdrowienia.
 

Ufo27

New member
Witam podepne się pod temat.
Mam onkyo rz840 i maly problem.
Gdy robie test głośności kanałów to podczas gdy przełaczam po kolei każdy z nich to przy szumie z prawego tylnego głosnika jest dodatkowa taki nie czysty syk z wysokotonowki.Co to moze byc? reszta kolumn jest ok tyko ładnie ten huk testowy słychać.Nie robilem jeszcze resetu ampli ani nie przepinalem kanalow bo to duzo roboty w moim przypadku.
 

bl4ck

Active member
Bez reklam
Problem z głośnikiem na 99% ja np miałem śmieszną***sytuację***ze w kolumnie heco w środku pod wpływem szumu w wysokiej częstotliwości klej na gorąco stukał co dźwiękiem przypominało spięcie prądu jak by głośnik się w środku nie łączył do końca.

Zamień kanały będziesz wiedział czy to głośnik czy kanał w amplitunerze.
 

iT!T

Member
Czołem Panie i Panowie!

No i stało się. Po 10 miesiącach normalnego użytkowania Main HDMI out przestało wyświetlać obraz. Ni z tego ni z owego włączam i ... czarno. Na drugim HDMI out działa bez problemu, ale ten jest bez ARC.
Onkyo RZ840 kupione w jednej z większych polskich sieci w marcu 2020. Jako, że moje doświadczenie z rękojmiami i gwarancjami jest nikłe, zwracam się z prośbą do szanownej braci o porady jak rozegrać sprawę oraz na co warto zwrócić uwagę. Wszelkie informacje na ww. temat mile widziane. Pozdrowienia.
 
Do góry