Strona główna Ostatnie testy Nasze Zestawy Kanały 4K Próbki HD Forum
Rejestracja Regulamin Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz wszystkie fora jako przeczytane


Amplitunery AVJaki amplituner, za ile, po co ...

Wróć HDforum > Audio > Amplitunery AV > Onkyo TX-NR686 + PC - problem z zanikiem obrazu i dźwięku po HDMI w 4K
Odpowiedz

Junior Member

Avatar Rav-X

Meldunek: Mar 2010
Postów: 19
Cytuj  
#1
27-10-2019, 21:48
Domyślnie Onkyo TX-NR686 + PC - problem z zanikiem obrazu i dźwięku po HDMI w 4K

Witam.

Potrzebuję solidnej pomocy w rozwiązaniu problemu, bo już w żaden znany mi sposób nie mogę sobię z nim poradzić.

Problem polega na tym, że kiedy mam podłączony po HDMI komputer stacjonarny (k.g. AMD Radeon RX480) z amplitunerem (Onkyo TX-NR686), a amplituner z telewizorem (LG 43UJ635V, jedyny obraz dla PC) i ustawię rozdzielczość w Windowsie 10 na 4K (3840x2160) 59/60hz, to obraz w raz z dźwiękiem zanikają na ułamek sekundy w losowych odstępach czasu. Czasami zdarza się, że przy takim zaniku sygnał nie wraca i dopiero pomaga przełączenie np. na AUX i z powrotem na PC. Jest to bardzo irytujące w codziennym korzystaniu, a nie wspominam o graniu w gry.

Mam do amplitunera podłączony jeszcze tuner satelitarny Cyfrowego Polsatu i Xboxa One X z ustawieniem na 4K z HDR, i tutaj nie ma żadnego problemu z działaniem.

Czynności jakie już zrobiłem bezskutecznie:

- aktualizacja systemu i sterowników,

- aktualizacja amplitunera,

- zamiana i wymiana kabli HDMI (zgodnych z 4K),

- ustawienie częstotliwości odświeżania na 50hz, 59hz, 60hz,

- ustawienie formatu pikseli (w panelu AMD) na yCbCr 4.4.4 (domyślnie), 4.2.2, 4.2.0, Full RGB, Limited RGB,

-wył/wł ARC CEC.

Czynności które pomagają, ale mają skutki uboczne:

- zmniejszenie rozdzielczości do 1600x900 59hz (przy 60hz obraz zanika) - działa stabilnie, ale rozdzielczość jest niska i wszystko jest jakby rozmazane (nie ostre),

- podłączenie PC bezpośrednio z TV i wysyłanie dźwięku przez tv do amplitunera, wszystko po HDMI - obraz idealny w 4K 60hz, bez problemów, minus taki, że telewizor ma tylko podstawowe kodery Dolby Digital i DTS, a zależy mi na Dolby TrueHD/Atmos, DTS HD/X (po to ten amplituner kupiłem).

Co może być problemem, że amplituner nie dogaduje się tylko z komputerem, a inne urządzenia działają z nim poprawnie? Proszę o pomoc.

Ostatnio edytowane przez Rav-X ; 27-10-2019 o 21:50 Powód: Poprawa błędów.
Odpowiedź z Cytatem
Rav-X jest offline
reklama


Meldunek: Feb 2005
Skąd: hdtv.com.pl

 
Klub HDTV.com.pl

Avatar DrWredman

Meldunek: Nov 2007
Postów: 1,471
Skąd: Mazowieckie

Cytuj  
#2
27-10-2019, 22:03
Domyślnie

Rav-X prawdopodobnie masz ten sam problem co był u mnie.

Ustaw wyjście HDMI out tylko na MAIN lub SUB. Korzystanie z obu wyjść na raz MAIN+SUB generuje właśnie taki problem chwilowego zaniku obrazu.

Nie znalazłem rozwiązania tego problemu. Skoro jest taka opcja w amplitunerze to powinno to działać. Być może sztywne ustawienia takiej samej rozdzielczości na obu odbiornikach (np projektor i telewizor) rozwiązałoby problem, ale ONKYO nigdzie nie pisze jak używać tej funkcji aby działała poprawnie.
__________________
Dolby Atmos 5.1.2 | TV: Sony KD-65X8505C | Audio: Onkyo TX-RZ810 | Głośniki: Klipsch RP-260F/440C/240S | Canton InCeiling 465 | SUB: Klipsch R-112SW | Gramofon: SONY PS-T30 | BR: Sony UHP-H1 | Projektor: Panasonic PT-AE5000E

Mój salon Audio-Video | A tak to się zaczęło | Galeria
Odpowiedź z Cytatem
DrWredman jest offline
Junior Member

Avatar Rav-X

Meldunek: Mar 2010
Postów: 19
Cytuj  
#3
27-10-2019, 22:30
Domyślnie

@DrWredman Dzięki, tego jeszcze nie zmieniałem, ale jak zerknąłem teraz w ustawienia to domyślnie mam ustawione na MAIN. Więc jak na tym ustawieniu jest problem, to przełączę na SUB, ewentualnie też sprawdzę MAIN+SUB, może będzie wywrotowo działać.
Odpowiedź z Cytatem
Rav-X jest offline
reklama


Meldunek: Feb 2005
Skąd: hdtv.com.pl

 

Junior Member

Avatar Rav-X

Meldunek: Mar 2010
Postów: 19
Cytuj  
#4
29-10-2019, 21:22
Domyślnie

@DrWredman Niestety zmiany w ustawieniach HDMI Out nic nie dały. Napisałem wczoraj do supportu Onkyo, ale na razie milczą.

A tak poza tym nikt nie ma pomysłu co można z tym problemem zrobić?
Odpowiedź z Cytatem
Rav-X jest offline
Klub HDTV.com.pl

Avatar DrWredman

Meldunek: Nov 2007
Postów: 1,471
Skąd: Mazowieckie

Cytuj  
#5
30-10-2019, 20:28
Domyślnie

Cytat:
Napisał Rav-X Zobacz post
@DrWredman Niestety zmiany w ustawieniach HDMI Out nic nie dały. Napisałem wczoraj do supportu Onkyo, ale na razie milczą.

A tak poza tym nikt nie ma pomysłu co można z tym problemem zrobić?
Do którego wejścia w Onkyo podłączyłeś HDMI z komputera?
__________________
Dolby Atmos 5.1.2 | TV: Sony KD-65X8505C | Audio: Onkyo TX-RZ810 | Głośniki: Klipsch RP-260F/440C/240S | Canton InCeiling 465 | SUB: Klipsch R-112SW | Gramofon: SONY PS-T30 | BR: Sony UHP-H1 | Projektor: Panasonic PT-AE5000E

Mój salon Audio-Video | A tak to się zaczęło | Galeria
Odpowiedź z Cytatem
DrWredman jest offline
Junior Member

Avatar Rav-X

Meldunek: Mar 2010
Postów: 19
Cytuj  
#6
30-10-2019, 20:47
Domyślnie

@DrWredman komputer podłączyłem do 5-go złącza HDMI oznaczonego jako "PC".

Tak na marginesie, support Onkyo jeszcze nic mi nie odpisał w tej sprawie, ciekawe czy się doczekam.
Odpowiedź z Cytatem
Rav-X jest offline
Klub HDTV.com.pl

Avatar DrWredman

Meldunek: Nov 2007
Postów: 1,471
Skąd: Mazowieckie

Cytuj  
#7
30-10-2019, 23:22
Domyślnie

Cytat:
Napisał Rav-X Zobacz post
@DrWredman komputer podłączyłem do 5-go złącza HDMI oznaczonego jako "PC".

Tak na marginesie, support Onkyo jeszcze nic mi nie odpisał w tej sprawie, ciekawe czy się doczekam.
Pytam bo u mnie w 4K są wspierane tylko 3 pierwsze wejścia, ale na fotkach widzę, że u Ciebie powinny być wspierane wszystkie.
__________________
Dolby Atmos 5.1.2 | TV: Sony KD-65X8505C | Audio: Onkyo TX-RZ810 | Głośniki: Klipsch RP-260F/440C/240S | Canton InCeiling 465 | SUB: Klipsch R-112SW | Gramofon: SONY PS-T30 | BR: Sony UHP-H1 | Projektor: Panasonic PT-AE5000E

Mój salon Audio-Video | A tak to się zaczęło | Galeria
Odpowiedź z Cytatem
DrWredman jest offline
reklama


Meldunek: Feb 2005
Skąd: hdtv.com.pl

 

Odpowiedz

Tagi
komputer, onkyo, problem, tx-nr686, uhd

Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Przeszukaj ten temat:

Zaawansowane wyszukiwanie

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:08. Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin VBulletin Skin by ForumMonkeys.




Nowy na forum?

  • Regulamin
  • Zapomniałeś hasła?
  • Zarejestruj się.
  • Jak szukać treści.
  • Polityka prywatności
  • Reklama

  • Ciekawe artykuły

  • Czy Hz ma znaczenie?
  • Nie strać danych.
  • Robot co skosi trawnik
  • Zestawy użytkowników
  • Graj w 4K!

  • Testy otwarte

  • Panasonic ET5E test
  • Philips PFL 4007 test
  • Panasonic VT50 test
  • Sharp 70le835 test
  • Samsung ES7000 test
  • Panasonic DT50 test

  • Nasi Partnerzy

  • Cyfrowe atelier

  • Kontakt - hdtv.com.pl - Archiwum - Dyrektywa prywatności - Na górę