Auro-3D.

darekrocznik

New member
Na subach przed kalibracją muszę zjechać tak do 22 - połowa skali to 40 a po kalibracji w amplitunerze ścina mi poziom do - 12 DB
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
U mnie jedyny problem zz 7010 to gubi/zcina sie na wifi. Jak chce uruchomic Tidal po airplay to nie widzi mi marantza. Musze wejsc w ustawienia rozlaczyc wifi i podlaczyc jeszcze raz.

Wkurzajace.

Ale zadnych problemow z brakiem dzwieku czy wizji nie mialem. Najnowsze aktualizache.

Co do suba, to tak.
Crossover na maxa, faza na zero.
Co do.glosnosci to tak jak RAF pisze, przed kalibracja glosnikow jest kalibracja suba - pomiar glosnosci. Krecisz galka volume az pojawi sie zielona lampka :)

Ja u siebie suba jamo360 tez musze skrecac volume prawie na minimum 5 - 10% volume aby bylo ok. Az dziwne, taki sub takie pomieszczenie a skrecic trzeba do minimum.
 

RAF1977

Banned
Darek. To masz stanowczo za głośno subwoofer. -12 to granica korekcji.
Lolo. Połącz internet kablem, działa o wiele bardziej stabilnej niż WiFi.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Każda jedna wartość mieszcząca się w skali jest poprawna, pod warunkiem, że nie wychodzi po za skale.
Jeżeli jest -12, to trzeba podkręcić potencjometrem.
Ta godzina "12" jest umowna, równie dobrze może być "10".
Czy to będzie -2, -5 nie ma znaczenia, istotne jest to, że mieści się w skali pomiaru.
 

*Krzysiek*

New member
Co do głośności suba to ja mam / muszę mieć prawie całkiem ściszony, żeby po kalibracji być w granicach 0 +/- 2db. Nie wiem jak by to wyglądało jak bym go rozkręcił do polowy :shock: .



JBL.png




JBL.jpg
 
Ostatnia edycja:

darekrocznik

New member
Ja głośność na subie ustawiam na jego wyświetlaczu czyli skala 80 to przed kalibracją daje 40, crossover mam na direct a phase na zero, w moim subie są specjalne ustawienia do filmów, gier, muzyki itp, fabrycznie sub do trybu movie ma ustawienie na 35, jak kalibruje suby Auddasey to przechodzę dalej jak db są na zielono
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Co do głośności suba to ja mam / muszę mieć prawie całkiem ściszony, żeby po kalibracji być w granicach 0 +/- 2db. Nie wiem jak by to wyglądało jak bym go rozkręcił do polowy :shock: .



JBL.png




JBL.jpg


Czemu masz crossover na 50hz?
Pewnie w ampli masz odciecie na 80 - 100hz.

Wiec teoretycznie zande dzwieki z zakresu 50-80hz u ciebie nie graja.

Sprobuj zmienic crossover na maxa lub na ~100hz i sprawdz roznice.

Wstyd sie przyznac ale nie wiem od jakiego czasu moja cora skrecila mi na 50hz i tak ogladam . Przez ten temat spraedzilem tyl przekrecilem na maxa to sub calkowicie inaczej gra. Czy lepiej czy gorzej bede dopiero testowal bo wyjazd i brak czasu na salke.
 
Ostatnia edycja:

*Krzysiek*

New member
No trochę mnie teraz zagjołes z tym pytaniem. Myślałem że odcięcia na subie nie działają jeżeli jest podłączony sub przez kanał LFE.


Teraz sprawdziłem i tak jak pisałem , przy podłączeniu LFE pokrętło crossover w ogóle nie reaguje. Dlatego tez było na 50 ustawione.
 
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam
A u mnie chyba nie ma typowo wejscia lfe.

U mnie to wejscie nazywa sie Left/LFE

jamo-sub-360-page3.png
 

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
Wszystko jest jak należy.
Mając dwa kanały (L-R), z opcją do wykorzystania jednego z nich, to przeważnie będzie to kanał lewy tak, jak w tym przypadku. Bo to właśnie kanał L jest przewidziany do podłączenia LFE.
Inny przykład. Konfiguracja 7.1 wykorzystuje dwa głośniki Surround Back – L i R. A co w przypadku układu 6.1? A no właśnie. Pojedynczy głośnik SB, należy zasilić z lewego terminala głośnikowego. Nie spotkałem się z drugą opcją.
Zawsze zastanawiało mnie, dlaczego w takich sytuacjach priorytet ma właśnie lewy kanał?
 

Caparzo

New member
Bez reklam
Co do głośności suba to ja mam / muszę mieć prawie całkiem ściszony, żeby po kalibracji być w granicach 0 +/- 2db. Nie wiem jak by to wyglądało jak bym go rozkręcił do polowy :shock: .

Co ty masz.za sub? Wychodzi na to że za mocny ?
Ja mam glośność na godz 10 i jecze kalibracja -6 db zrobiła. Ale zjechałem na -4 ;)

I czemu nie.macie.kabla do suba typu Y ?
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Wszystko jest jak należy.
Mając dwa kanały (L-R), z opcją do wykorzystania jednego z nich, to przeważnie będzie to kanał lewy tak, jak w tym przypadku. Bo to właśnie kanał L jest przewidziany do podłączenia LFE.
Inny przykład. Konfiguracja 7.1 wykorzystuje dwa głośniki Surround Back – L i R. A co w przypadku układu 6.1? A no właśnie. Pojedynczy głośnik SB, należy zasilić z lewego terminala głośnikowego. Nie spotkałem się z drugą opcją.
Zawsze zastanawiało mnie, dlaczego w takich sytuacjach priorytet ma właśnie lewy kanał?

Tylko chodzi o to ze Sun Krzyśka ma specjalne przyłącze pod Life. I jak tam podłączony to niby proszone nie działa.

Natomiast w moim przypadku po podłączeniu do Left/LFE proszone nadal działa i WYDAJE mi się, bo pewności nie mam ze trzeba ustawić proszone na Maxa lub na 80-100hz.

A co do priorytetów, to pewnie programista musi zapisać "program - logikę działania" systemu i ze w większości czytamy od lewej do prawej to programiści wybrali ze ważniejszym kanałem będzie lewy. Myślę że nie ma tu żadnych "podtekstów".
 

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
A co do priorytetów, to pewnie programista musi zapisać "program - logikę działania" systemu i ze w większości czytamy od lewej do prawej to programiści wybrali ze ważniejszym kanałem będzie lewy. Myślę że nie ma tu żadnych "podtekstów".
He he, dobre wytłumaczenie i przyjmuję je gdyż wiem, że Kolego siedzisz w tych tematach. ;)
 
Ostatnia edycja:

*Krzysiek*

New member
Na takim ustawieniu głośności jak teraz (prawie minimum) Marantz i tak go jeszcze wycisza na -5,5db. Po przełożeniu kabla do wtyków L/R naturalnie pokrętło od crossover od razu zaczyna "działać".

Sub to JBL ES250PW 400 Watt RMS Endstufe (do 700 Watt Impulsleistung) 300 mm (12") Wireless Bluetooth Aktiver Subwoofer
 

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
Wracając do tematu wątku.

Odniosę się do fragmentu wypowiedzi p. Wilfrieda z linku https://ce-pro.eu/2016/12/2017-auro-3d-dolby-atmos-dtsx/ na temat konfiguracji 9.1, bez głośnika sufitowego, jako w zupełności wystarczającej. Dziwię się takiemu podejściu do zagadnienia. Otóż, całkowicie się z tym nie zgadzam. I bynajmniej nie chodzi tu o wielkość pomieszczenia.
A jak duże znaczenie ma ten głośnik, to pisałem o tym przez pryzmat swoich doświadczeń z kanałem VoG na bazie np. płyty testowej Auro.
Po pierwsze. Jeżeli uznamy, że 9.1 wystarcza, to nie widzę powodu do poszukiwań i odtwarzania treści zarejestrowanych od 10.1 w górę. Bo niby jaki miałoby to w tym momencie sens? A co z treściami tego kanału? Nie łudźmy się, że sygnał ten (VoG) zostanie odtworzony przez inne głośniki systemu Auro (9.1), jak ma to miejsce w przypadku kanału górnego centralnego, który odtworzą głośniki górne przednie, lub też kanałów SB, które odtworzone zostaną przez głośniki Surroundowe. Ścieżka dla głośnika VoG jest tylko w tym kanale. Oczywiście wszystko to w kontekście natywnych nagrań, a nie upmixów i na bazie amplitunerów.
A jeśli tak, to z powyższym wiąże się drugi powód, niemniej istotny. Po prostu, nie usłyszymy tego, co zostało zarejestrowane w kanale sufitowym, a co również będzie miało wpływ na całokształt odbieranego dźwięku.
Lecz jeśli powyższa argumentacja nie przemawia no to cóż, pozostaje jedynie wyeliminować ów głośnik z naszej konfiguracji i całkowicie o nim zapomnieć.

A przy okazji. Nie pisałem o tym, gdy robiłem testy z VoG, ale ma on jeszcze jedną zaletę.
Umiejętnie sterując jego głośnością, możemy wpływać na scenę. Tzn. możemy ją przybliżać, lub oddalać od nas. Szczególnie jest to odczuwalne w przypadku nagrań muzycznych. Oczywiście wszystko w granicach rozsądku i z wyczuciem gdyż w pewnym momencie, zbyt dużego poziomu głośności tegoż głośnika, spowodujemy tylko jego dominację nad naszą głową. A nie o to tu chodzi.
 

RAF1977

Banned
Nie bardzo rozumiem, jak to "szukać nagrań 10.1"?
Albo one są albo ich nie ma.
To nie jagody w lesie, żeby ich szukać.
Jak by były, to VOG jak najbardziej tak.
Jak ich jest tyle, co kot napłakał, to dla mnie szkoda sobie głowy zawracać VOG.

O upmixach nic nie mówię, to już osobiste preferencje.
 

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
He he. Wiedziałem Kolego, że się odezwiesz. ;)
Niefortunnie ująłem swoją wcześniejszą myśl. Chodziło mi o to, że przy tych założeniach (9.1), nie ma potrzeby produkowania nagrań z większa ilością ścieżek niż 9.1, bo niby po co, skoro dla naszego zadowolenia, wg. p. Wilfrieda, ma nam (powinno?) wystarczyć 9.1.
No właśnie. Odwieczna kwestia. Nie chodzi tu też o to, czy są takie nagrania i ile ich jest, bo od tego ma zależeć instalacja VoG. Istota zagadnienia sprowadza się do uświadomienia sobie pewnych reguł i konsekwencji, związanych z VoG. I tylko tyle. A jak wiesz, piszę o tym wszystkim nie jako teoretyk, ale jako praktyk.
Mam nadzieję, że teraz mój przekaz jest jasny. ;)
 

RAF1977

Banned
No właśnie dla mnie ta zależność między dostępnym materiałem 10.1 a sensem zakładania VOG jest podstawą mojej decyzji. Osobiście dla upmixow go nie założę ale ktoś inny może sobie chwalić takie upmixy i jego decyzja będzie inna niż moja.

Powiem tak, głośnik mam, kabel mam, końcówkę wolną mam.
Tylko brakuje motywacji do instalacji, bo po co, żeby sobie płyty testowe puszczać....
W sumie głośniki mam dwa, jeden mniejszy, by szedł na sufit, opcja łatwiejsza.
Drugi lepszy, większy z przetwornikami takimi jak głośniki górne, bardziej adekwatny do setupu i bardziej bym go chciał jako VOG ale opcja bardziej wymagająca, bo trzeba go w sufit wpuścić. Dużo pracy.

Jak bym miał powód ten wysiłek zrobić (szeroko dostępne materiały​ auro3d 10.1), to bym się za to wziął.
Inaczej, brak motywacji.

Głośnik leży i czeka, może się doczekać lub nie.
Dużo ludzi twierdzi, że auro3d umarło.
Chciałbym, żeby byli w błędzie i żebym miał tą motywację do założenia VOG.
Pożyjemy zobaczymy.
 
Ostatnia edycja:

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
Szkoda, że moje ostatnie posty wywołały taką reperkusję. Zupełnie niepotrzebnie. Miałem tu napisać więcej, ale ograniczę się, aby znów nie było.

Rafał, doskonale znam twoje zdanie na ten temat i całkowicie rozumiem Twoje, jak i innych, rozgoryczenie całą tą sytuacją. Jest, jak jest. I nie musisz się z niczego tłumaczyć. Ale my patrzymy z poziomu Europy. Pewnie w Stanach wygląda to dużo lepiej.

Jak Ci pisałem, sytuacja w obozie Auro jest niezrozumiała.
Wilfried lamentuje na brak treści. A przecież niedawno podpisał umowę o wsparciu Auro przez Sony. Wiadomo, że Sony produkuje dużo filmów. Więc, jaki brak treści? O czym mowa? Poza tym, dużo filmów dla kin innych wytwórni zawiera ścieżkę Auro. To dlaczego nie ukazują się na płytach z Auro, lecz z innymi ścieżkami? Naprawdę, dziwne to wszystko. Niczym sabotaż.

Piszesz o upmixsach. To właściwie robi każdy. Bez względu na kodek.
Wiesz, zawsze masz wybór. Jeśli sam pogrzebiesz Auro, to zostaje Ci jeszcze Atmos i/lub DTS:X. No właśnie. A czy DTS:X ma tak fantastycznie, odnośnie treści?
Ja nie podchodzę do tego emocjonalnie i nie interesuje mnie, co „dużo ludzi twierdzi”. Będzie, co ma być. I jak napisałeś: „Pożyjemy zobaczymy”.
Ale faktycznie, może to ostatnie wpisy w temacie samego Auro, bo tak na dobrą sprawę, o czym tu jeszcze można pisać? Myślę, że wszystko zostało powiedziane, podobnie jak z Atmosem.

Zobaczymy, czy D&M dalej będą wspierali Auro. A jeśli nawet, to jak długo?

PS. Pisałem Ci kiedyś o moich pomysłach. Właśnie uruchomiłem końcówkę mocy (DIY) do zasilania, a jakże, VoG.
 
Do góry