3D w przyszłych modelach tv

Ex1

New member
Witam
Spotkałem się z opiniami na różnych forach na temat tego, że 3D już długo nie pociągnie., jeszcze inni twierdzą, że w ogóle się nie przyjęła.


Patrząc na 2015 rok, uważam że ma się świetnie, filmy dalej powstają i jest ok.


Ktoś podał informację (tu potrzebne źródło, nie potrafię tego znaleźć), że w nowych modelach telewizorów, które są zapowiedziane, nie uwzględniono 3D ani okulary 3D też nie będą produkowane.
- czy powyższa informacja jest prawdziwa i jak sytuacja będzie się przedstawiać w następnych kilku latach?
pozdrawiam
 

qurter

New member
Samsung jak zwykle wymyśla jakieś udziwnienia. Jak nie zaokrąglony telewizor to jakieś gogle. Ciekawe co potem dadzą. Pomysły powoli im się chyba nigdy nie skończą
 

Pakolo

Active member
Bez reklam
Za rok wrócą do 3d i będą pisać, że to jest podstawowa rzecz w ich tv :)

Dokładnie tak będzie. Niestety ludzie nie mają pojęcia co to 3D, nastawiają się na efekt wychodzenia z ekranu. Myślę, że sam marketing 3D jest beznadziejny. Ludzie muszą zobaczyć porządne zrealizowane 3D: Wstawki Imaxu, Lichtmond.

Ja zawsze szukam filmu w 3D w pierwszej kolejności.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Miejmy nadzieje że Samsung się przebudzi z 3d za rok, a tym bardziej że okulary i tak kupujemy sami więc koszt 3d dla takiej firmy to śmiech na sali..
 

Pakolo

Active member
Bez reklam
Oby się ogarnęli. Miałem przyjemność oglądnąć kilka filmów w 3D na Samsungu UE65JS9000 i szczęka opadła mi do podłogi. Myślę, że na 88' z tej serii można poczuć się jak w Imaxie:D
 

pantomima

Banned
Dokładnie tak będzie. Niestety ludzie nie mają pojęcia co to 3D, nastawiają się na efekt wychodzenia z ekranu. Myślę, że sam marketing 3D jest beznadziejny. Ludzie muszą zobaczyć porządne zrealizowane 3D: Wstawki Imaxu, Lichtmond.

Ja zawsze szukam filmu w 3D w pierwszej kolejności.

Masz racje w kazdym punkcie .

Podobnie jak Ty , ja rowniesz w pierwszej kolejnosci nabywam film w 3d o ile jest w takim wydaniu .Mi poprostu 3d pasuje .

Chwilowo'3d zanika z racji slabej jakosci w jakiej realizowane sa te'filmy - efekt 3d nie jest az tak wyrazisty by zachwycal.Jednych zadowala (min mnie), inni kreca nosem .
Kolejnym powodem braku zajawki na 3d sa mizerne przekatne tv ktore wiekszosc z nas posiada .
Mala'prxekatna nie odda zamierzonego efektu , a te wlasnie male prxekatne poki co dominuja jeszcze w naszych domach .
Mala przekatna - efekt'3d'oczywisty .
Alternatywa jest kino ,'ale'do kin chodza jednostki.

To'wszystko'spowodowalo'male'zainteresowanie 3d.'Dochodza jeszcze'do'tego'wszystkiego newsy takie jak 4k , hdr - gdy zost juz ustalony,zatwierdzony jeden standard zapisu,nadawania itp' 3D wroci .
 

Pakolo

Active member
Bez reklam
Masz racje w kazdym punkcie .

Podobnie jak Ty , ja rowniesz w pierwszej kolejnosci nabywam film w 3d o ile jest w takim wydaniu .Mi poprostu 3d pasuje .

Chwilowo'3d zanika z racji slabej jakosci w jakiej realizowane sa te'filmy - efekt 3d nie jest az tak wyrazisty by zachwycal.Jednych zadowala (min mnie), inni kreca nosem .
Kolejnym powodem braku zajawki na 3d sa mizerne przekatne tv ktore wiekszosc z nas posiada .
Mala'prxekatna nie odda zamierzonego efektu , a te wlasnie male prxekatne poki co dominuja jeszcze w naszych domach .
Mala przekatna - efekt'3d'oczywisty .
Alternatywa jest kino ,'ale'do kin chodza jednostki.

To'wszystko'spowodowalo'male'zainteresowanie 3d.'Dochodza jeszcze'do'tego'wszystkiego newsy takie jak 4k , hdr - gdy zost juz ustalony,zatwierdzony jeden standard zapisu,nadawania itp' 3D wroci .


W pełni się z Tobą zgadzam. Uzupełniłeś to o czym zapomniałem napisać - odnośnie przekątnej ekranu, która jest bardzo ważna przy filmach 3D.

Mam znajomych, którzy mają 30' , 40' TV z 3D i płaczą, że 3D jest słabe. Jak ma być dobre 3D skoro w tym formacie chodzi o to żeby nie zmierzyć całego ekranu wzrokiem. Jeżeli tylko wjedziemy oczami na krawędź ekranu od razu efekt 3D traci na jakości.

Można by zrobić listę filmów 3D dla lemingów, które powinni zobaczyć w pierwszej kolejności:D
 

piotv

New member
Za rok wrócą do 3d i będą pisać, że to jest podstawowa rzecz w ich tv :)
Do 3D marketingowcy już raczej nie wrócą, bo nikt nie da się ponownie "złapać" na tą samą marketingową zagrywkę. 3D to rozwiązanie dla kinomaniaków, a nie przeciętnego widza, który chce wygodnie położyć się na kanapie i obejrzeć film bez większych ceregieli. Cele marketingowe zostały osiągnięte: 3D spopularyzowało się wśród kinomaniaków, a dalsze wciskanie 3D przeciętnemu odbiorcy w kampaniach reklamowych nie ma wpływu na zwiększenie sprzedaży. Teraz wymyślili UltrHD/4K a jak rynek i tym się nasyci, to obstawiam UltraWide/21:9 w następnej kolejności, czyli format kinowy. 21:9 zresztą już nieśmiało wchodzi na rynek monitorów komputerowych.
 

collider

New member
Bez reklam
Format 21:9 juz kilka lat temu probowal bezskutecznie zaszczepic Philips w telewizorach. Rozwoj pojdzie reczej w rozdzielczosci i dalsza "smartyzacje" telewizorow.
 

piotv

New member
Wyższe rozdzielczości i smartTV to, z punktu widzenia marketingu, przeszłość. SmartTV z pewnością będzie się rozwijać napędzany coraz mocniejszymi procesorami, ale nie ma szans, żeby wpłynęło to w znaczący sposób na sprzedaż nowych TV. Z wprowadzaniem wyższych rozdzielczości jest jeszcze gorzej, bo nie ma to wartości nie tylko z punktu widzenia marketingowca, ale przede wszystkim jest nonsensem biorąc pod uwagę "doskonałość" ludzkiego wzroku:
videoquality.pl / celowosc-wprowadzania-rozdzielczosci-ultra-hd/comment-page-1/#comments
Chyba, że przyjdzie moda na montowanie TV o rozmiarach całych ścian, co (pomijając kinomaniaków) raczej nie nastąpi bo już teraz większość ludzi przy zakupie uwzględnia "co się zmieści w pokoju" a nie "czy stać mnie na dodatkowe 5 cali". W innym przypadku już 4K jest lekko naciągane i przypuszczam, że utrzyma się jako standard przez długie lata, a raczej nie tyle 4K co liczba pikseli w pionie dla tego standardu, bo jak wspomniałem, prędzej czy później wróci temat formatu kinowego, bo jest to naturalny kandydat mogący pomóc w napędzeniu sprzedaży nowych telewizorów a pierwsze próby Philipsa tylko to potwierdzają. Zresztą, przyznam, że mnie to cieszy, bo będzie to miało na pewno większy korzystny wpływ na odbiór kina/gier niż 4K. W kolejce czeka też VR, ale marketingowcy będą musieli rzeczywiście stanąć na głowie, żeby powiązać tą technologię dla graczy z branżą TV, żeby wcisnąć tyle nowych telewizorów co przy pomocy 3D.
 
Ostatnia edycja:

collider

New member
Bez reklam
Wyższe rozdzielczości i smartTV to, z punktu widzenia marketingu, przeszłość. SmartTV z pewnością będzie się rozwijać napędzany coraz mocniejszymi procesorami, ale nie ma szans, żeby wpłynęło to w znaczący sposób na sprzedaż nowych TV. Z wprowadzaniem wyższych rozdzielczości jest jeszcze gorzej, bo nie ma to wartości nie tylko z punktu widzenia marketingowca, ale przede wszystkim jest nonsensem biorąc pod uwagę "doskonałość" ludzkiego wzroku:
videoquality.pl / celowosc-wprowadzania-rozdzielczosci-ultra-hd/comment-page-1/#comments
Chyba, że przyjdzie moda na montowanie TV o rozmiarach całych ścian, co (pomijając kinomaniaków) raczej nie nastąpi bo już teraz większość ludzi przy zakupie uwzględnia "co się zmieści w pokoju" a nie "czy stać mnie na dodatkowe 5 cali". W innym przypadku już 4K jest lekko naciągane i przypuszczam, że utrzyma się jako standard przez długie lata, a raczej nie tyle 4K co liczba pikseli w pionie dla tego standardu, bo jak wspomniałem, prędzej czy później wróci temat formatu kinowego, bo jest to naturalny kandydat mogący pomóc w napędzeniu sprzedaży nowych telewizorów a pierwsze próby Philipsa tylko to potwierdzają. Zresztą, przyznam, że mnie to cieszy, bo będzie to miało na pewno większy korzystny wpływ na odbiór kina/gier niż 4K. W kolejce czeka też VR, ale marketingowcy będą musieli rzeczywiście stanąć na głowie, żeby powiązać tą technologię dla graczy z branżą TV, żeby wcisnąć tyle nowych telewizorów co przy pomocy 3D.


Ciezko wyrokowac czy 4K utrzyma sie dlugo na rynku biorac pod uwage, ze juz niektorzy producenci patrza smialo w kierunku 8K. Wszystko zalezy od tego jak chlonny bedzie rynek i jak szybko dostepna bedzie dobra przepustowosc przesylu takich sygnalow. Podejrzewam, ze w niektorych znaczacych, bogatych rynkach moze to nastapic szybciej niz nam sie zdaje. Przyklad transmisje 8K w Japonii.
 

piotv

New member
Przepustowość łączy nie ma tu raczej większego znaczenia, bo problemem stają się nasze wzrok i mieszkania. 4K ma obecnie słabą moc marketingową, bo dobry sprzedawca przy odpowiednim źródle sygnału potrafi pokazać różnicę na plus względem FHD a i tak większość ludzi nie widzi potrzeby wymiany swoich FHD. 8K nie ma już co liczyć nawet na to. 8K zwyczajnie nie ma sensu przy obecnych rozmiarach TV a w warunkach domowych dalsze zwiększanie ekranu staje się problematyczne. 8K to już jest targetowanie kinomaniaków, ale o ile takie 4K czy 3D mogło zaoferować jakąś wartość, dodatek do TV dla przeciętnego Kowalskiego, to 8K nie zaoferuje nic. Dlatego, moim zdaniem, nowych "kierunków" zbytu na rynek masowy będą szukali w rzeczach namacalnych dla Kowalskiego: 21:9, OLED to bardzo prawdopodobne kierunki, których zalety będą widoczne na pierwszy rzut oka a nie na 100calowych 8K odbiornikach w domach kinomaniaków.
 
Ostatnia edycja:
Do góry